Spring naar bijdragen

Woensdag 16 maart 2022


nancy

Aanbevolen berichten

Ja een volhouder ben je zeker. Ik ook wel volgens mij. @Alcoholist
Er is ooit hier eens tegen mij gezegd dat ik ook zo"n volhouder in drinken ben en dat diegene liever had gezien dat ik volhouder was in stoppen. Dan ga ik steigeren van zulke uitspraken want dat maak ik zelf wel uit.

Toch zou ik best eens willen voelen hoe dat voelt om bijv een jaar niks te drinken. Aan de andere kant als ik dat geworstel zie denk ik Nou geef me dan maar borrel hoor ipv dat depri gedoe.

En jij? Hoe denk jij daarover? (als je antwoord geven wil, hoeft niet hoor)

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, 

een kleine update van mij. Inmiddels ben ik ook een half jaar compleet AV. Het gaat ook echt goed met me, heb mezelf gevonden, ben een veel leukere en geduldigere moeder, werken gaat goed. Ja ik heb weleens trek momenten maar ook die gaan weer voorbij. Zelfs rijden lukt weer en ben niet meer bang, de angst en hyperventilaties zijn praktisch weg ( heel af en toe voel ik even een verhoogde hartslag maar dat is snel over) voor mij is dit allemaal zo’n opluchting het is en blijft hard werken dat wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh Donder, er zijn mensen die ook echt, en dan ook echt gelukkig worden van dat ze niet meer hoeven/ moeten gebruiken.
Zo"n reactie die je geeft waarom doe je dat? Je kunt toch ook gewoon blij voor hun zijn als hun gelukkig daarmee zijn, of lukt dat jou niet om 1 of andere reden?

Fijn voor je @Fabienne1985:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp geen drol meer van jou @Lieke7777
Sla je straks als ervaringsdeskundige ook zulke taal uit? "Als je zuipt moet je zelf weten, het is jouw leven".

Ik help of redt @Alcoholist ook niet, probeer ik ook niet. Maar ik probeer wel contact te maken ipv wat ik hier vooral lees; afstoten. Omdat hij gebruikt en in gebruik buitensporig taal gebruikt, waarvan het meeste ook nog eens de waarheid is trouwens. Dronken en kinderen spreken wel vaker de waarheid.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Remi1:

Ik begrijp geen drol meer van jou @Lieke7777
Sla je straks als ervaringsdeskundige ook zulke taal uit? "Als je zuipt moet je zelf weten, het is jouw leven".

 

Ik ben niet met ervaringsdeskundigheid in verslavings zorg bezig. 

 

Ik begrijp echt dat een alcoholist  niet altijd in gebruik  netjes of aardig is dat was ik ook vaak niet .

Maar kon wel achter sorry zeggen , het zal niet meer gebeuren . Helaas waren dit woorden maar geen daden .

Ik zie iemand  zo constructief bezig met het vernederen , het omlaag halen van mensen waarvan niet een keer een sorry komt .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Fabienne1985:

Hoe moet ik deze reactie opvatten? 

Als een scheet in de wind. Het forum heeft last van iemand die zich niet aan de regels houdt. Kwestie van geduld wanneer de moderatoren daar iets mee doen. 

8 uur geleden zei Fabienne1985:

Hallo allemaal, 

een kleine update van mij. Inmiddels ben ik ook een half jaar compleet AV. Het gaat ook echt goed met me, heb mezelf gevonden, ben een veel leukere en geduldigere moeder, werken gaat goed. Ja ik heb weleens trek momenten maar ook die gaan weer voorbij. Zelfs rijden lukt weer en ben niet meer bang, de angst en hyperventilaties zijn praktisch weg ( heel af en toe voel ik even een verhoogde hartslag maar dat is snel over) voor mij is dit allemaal zo’n opluchting het is en blijft hard werken dat wel 

Zo fijn om te lezen als voorbeeld hoe de kwaliteit van je leven verbetert als je niet meer tegen je zin drinkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Remi1:

 

Toch zou ik best eens willen voelen hoe dat voelt om bijv een jaar niks te drinken. Aan de andere kant als ik dat geworstel zie denk ik Nou geef me dan maar borrel hoor ipv dat depri gedoe.

 

Depri gedoe? Over het algemeen lees ik depri gedoe juist bij mensen die nog niet gestopt zijn of juist worstelen met een terugval. Als ik naar mezelf kijk, en dat is het makkelijste, ben ik een stuk minder depri sinds ik niet meer drink. De worsteling was er ook niet nadat ik gestopt was maar ervoor of ik wel wilde stoppen en of ik het wel kon. Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt is het even een paar maanden wankel maar een stuk minder vermoeiend dan wanneer je nog drinkt. 

Ik vind het juist depri gedoe als je jarenlang met hetzelfde onderwerp bezig bent, een onderwerp wat enorm veel schade in je leven heeft aangericht en tijd inneemt, maar geen keuze maakt en juist doorgaat met leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik in de duinen liep zag ik een man hardlopen, je hoorde hem op afstand hijgen en puffen, zijn gezicht knalrood.  Dat ziet er dan niet aantrekkelijk uit, dat je denkt van: leuke hobby dat hardlopen. Maar je weet als hij het volhoudt loopt ie over 10 weken als een hinde, en heeft ie zelfs de kracht om even een glimlach te geven in het voorbijgaan.

Denken dat hij het beter kan opgeven omdat hij duidelijk nog geen conditie heeft, is dat vergelijkbaar met zeggen: ik heb geen zin in dat depri gedoe? 

  

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat @Fruitvlieg schreef kan ik bij mezelf ook helemaal herkennen. Toen ik eenmaal besloten had de knop echt om te zetten was er verbazing, aanvankelijk soms nog een wankel moment, maar geen echte strijd meer. Wel heel veel leerzaams en een toenemende zekerheid dat dit een prima besluit was geweest waar ik niet meer op terug wilde komen. Intussen kreeg ik de tijd, de kracht en de helderheid om oude irritaties los te laten en een veel mooiere basis op te zetten voor mijn verdere toekomst.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan mij ook alleen maar aansluiten dat het geworstel  het verzachten met drinken mij steeds meer depri maakte. 

De keus om niet meer te drinken levert mij  minder  negatieve  gedachten op.

Ik worstel liever met mijn  zo nu en dan negatieve  gedachten dan elke keer maar  weer met de fles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het er een uit het smoezenboek; "als ik zie hoe anderen worstelen, begin ik er maar niet aan".

Dat heeft mij ook jarenlang door doen roken. Ik werd eerst ook depri van stoppen. Maar nu ben ik blij dat ik ervan verlost ben. Van stoppen met alcohol word ik helemaal niet depri, ik knap er juist enorm van op.

En daarnaast is het maar net waar je de aandacht op richt. Er zijn genoeg mensen hier die komen melden hoe goed het hun afgaat zonder alcohol, zoals Fabienne. Maar daar komen maar weinig reacties op. Goed nieuws is blijkbaar niet zo interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie"s maar bij mij werkt dat dus niet zo.
Ik heb zo vaak langere tijd niet gedronken maar ik wordt er echt heel depri en ongelukkig van, hoe dat kan weet ik niet, professionals weten het ook niet. Ben zelfs een half jaar opgenomen geweest en daar wisten ze ook niks beters te verzinnen dan mij  dan maar aan zware AD te zetten, zo ongelukkig wordt ik ervan.

Het duurde na ontslag dan ook niet lang of ik dronk alweer en ik knoeide ook nog eens met pillen en dan had ik er een verslaving bij. Het gaat van kwaad naar erger ipv dat ik er beter van wordt.

Wie hier een verklaring voor heeft mag het zeggen, graag zelfs want ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het levert je blijkbaar veel op @Remi1, best simpel. Ik heb lang zo geleefd. Teveel positieve associaties met alcohol, om stoppen als iets goeds te zien. Geen wonder dat je dan depressief wordt als je stopt. 
 

Het duurde jaren voordat dat een beetje omdraaide. Het liep echt uit de hand bij mij. De enige manier eruit was om een groot deel van mijn persoonlijkheid (vluchten, ontwijken etc.) te keren. En dat is hard werken, ik moet af en toe ook weer door de depressieve fase heen. 
Ik had trouwens wel iemand nodig die dat tegen me zei. Ik lag steeds diep in de kreukels te jammeren dat het zo erg was, maar die persoon zei: blijkbaar levert dit je nog van alles op. En dat was ook zo. En toen niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...