Spring naar bijdragen

Terugval tijdens Coronabesmetting


Waldorff

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal. 

Een hele tijd niet geweest hier, maar na een terugval onlangs, wil ik het even van mij afschrijven. Na abstinentie vanaf 9 juli 2020 ging het op 17 november jongstleden volledig fout. Ik kreeg Corona en kwam thuis te zitten. Mijn vriendin en ik hebben een lat relatie. Zij ook besmet dus die zat ook thuis. Ik heb geen tuin, nog balkon dus daar zat ik dan, opgesloten. Structuur weg, ziek en verveeld. Om boodschappen in huis te halen besloot ik gebruik te maken van een app waarmee ze met een scootertje binnen 10 minuten voor je deur staan. Ik klikte ook een fles wijn aan. Waarom ik ben ik steeds niet helemaal over uit, maar ik deed het. Voor ik het wist werd 1 glas 2, 2 werden er 3 en binnen de kortste keren ging er een fles in. Het scootertje werd mijn dealer en ik zat binnen een week veel te veel te drinken. Mijn vriendin weet van mijn alcohol verslaving, maar ik vertelde het haar niet. 

10 december had ik een afspraak bij mijn verslavingsarts. Ik was er slecht aan toe, had al die tijd vrijwel niks gegeten, alleen maar gedronken. Bevend werd ik wakker en moest met twee handen 's-ochtends mijn beker koffie vasthouden. Ik ben op de fiets naar de afspraak gegaan. Eenmaal daar moest ik blazen en de arts belde meteen naar verschillende vestigingen van Brijder om te kijken of er plek was voor een crisisopname voor een klinische Detox. In Hoofdorp was een bed vrij en als ik voor 17.00 uur daar kon zijn, mocht ik er heen. Ik ben halsoverkop naar huis gefietst heb wat spullen in een rugzak gegooid en ben de trein in gestapt. Ik kwam daarom 16.30 aan en ik ging de mallemolen in. Eerst naar het lab bloedprikken, kamer aangewezen, tascontrole, lichamelijk onderzoeken door de arts aldaar etc. etc. De uitkomst was niet zo fraai. Ik had een verhoogd risico op een zogenaamd 'refeeding syndroom'. Dit betekend dat je hele metabolisme van slag is door beperkte inname van voedsel. Ik was 6 kg afgevallen in korte tijd en ik werd gelijk op een streng dieet gezet van koolhydraat en suiker arm dieet. 4 x per dag werd glucose bij mij gemeten, ook 's-nachts. Mij glucose was rond de 14 in het begin en dat betekent dat je hyper hebt, waardoor je je nog zieker voelt. Na een aantal dagen ging het gelukkig een stuk beter en mocht ik weer gewoon alles eten en ging het lichamelijk met sprongen vooruit. 

Het moeilijkste was dat ik mijn vriendin moest bellen dat ik opgenomen zou worden. Ze was not amused. Hoofdreden; ik was niet open en eerlijk naar haar geweest en dat was voor haar een breekpunt. Een dag later belde ze mij op dat onze relatie voorbij was. In ontwenning kwam deze klap aan als een mokerslag en ik heb dagen zitten huilen. 3 dagen na de ergste ontwenning, kwam het besef wat de f*ck ik allemaal had aangericht. We waren zo gelukkig samen, alles in 1 klap weg. 

Ik ben nu sinds 10 december weer abstinent en ingesteld op Antabus, welke ik op maandag en vrijdag onder toezicht inneem. Ook de eerste afspraak met mijn ambulant hulpverlener/psycholoog en dat was heel fijn. Ik bezoek nu ook iedere woensdag een AA meeting (online ivm de Corona maatregelen) en ook dat biedt mij heel veel steun. Ik heb boeken van Ralf Mohren gekocht 'Tonic' en 'Droogte' en ben deze momenteel aan het lezen. 

Mijn vriendin en ik zijn nu 3 weken later wel on speaking terms, maar het ziet er niet naar uit dat het nog goed komt. Het hangt aan een zijden draadje. Ze gaat wel mee naar mijn volgende afspraak bij mijn ambulant op 4 januari. 

Ik zit vanavond alleen met oudejaarsavond. Ik heb geen zin om bij mensen op bezoek te gaan en te moeten uit te moeten leggen waarom ik alleen kom. Ook heb ik geen zin in drinkende mensen om mij heen. Ik sla oud en nieuw gewoon over, alhoewel het wel verdrietig maakt. Om 22.00 ga ik naar mijn bed, wekker om 5.00 uur en dan ga ik morgen 21km hardlopen.

Ik wens iedereen een fijne oudejaarsavond. Hou het droog en gezellig. Ook wens ik iedereen een alcoholvrij, gezond en liefdevol 2022 toe. 

Waldorff

bewerkt door Waldorff
Zinsopbouw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een droevige geschiedenis Waldorff maar je hebt zelf de stap gezet naar de arts. Je bent doorgefietst terwijl je eigenlijk niet meer kon. Het geeft voor mij aan dat je sterk bent, sterker dan je verslaving. Dat je een terugval hebt gehad doet daar niks aan af en de scherven gaan er niet mee weg. Je komt hier sterker uit. Ondanks de eenzame oudjaarsavond toch alvast een gelukkig en nuchter 2022.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe zeg, wat ging dat snel na die eerste fles op 17 november! Huiveringwekkend, maar ook een heel duidelijk verhaal dat je nu gelukkig kunt opschrijven met een overzicht en een overtuiging die wijst op veel innerlijke kracht. Het was een duidelijke les voor jezelf, maar het is er ook een voor ons allen die dit lezen.

Ja, op oudejaarsavond gewoon jezelf zijn, dat doe ik al jaren. Ik pak van het feestgedruis mee wat ik fijn vind en laat de rest aan anderen over. Dat bevalt uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie lieve reacties, doet mij echt goed :heart: Ik moet overigens wel toevoegen (was ik even vergeten), dat ik in oktober een 'kleine' eerdere terugval heb gehad met een paar glazen wijn. Daar is het toen wel bij gebleven, dus ik ben niet geheel abstinent geweest moet ik eerlijk nog bekennen. Dit was echter vrij onschuldig en eenmalig en dat heb ik toen wel met mijn vriendin besproken. Dit keer heb ik dus alles voor haar verzwegen en dat neemt zij mij heel kwalijk. 

bewerkt door Waldorff
Toevoeging aan mijn verhaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Waldorff, sterkte en kalm aan. Dag voor dag. Voor je het weet is er wéér een jaar voorbij. Maar dat jaar kun je nu nog niet overzien, de dag van morgen wel al min of meer.
Ik wens je voor morgen een leerzame dag en/of een gewoon fijne dag. EN/OF. Leerzaam en fijn kan samen in één dag. Maar als een dag niet of minder fijn is, zit er vaak wel een leerzaam aspect aan. Durf het leerzame te ontdekken in zulke dagen. Dan heb je praktisch geen verloren dagen meer.

Een groeizaam 2022 gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...