Spring naar bijdragen

Zaterdag 18 december 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik vind december maar een moeilijke maand. Die lange sombere dagen en straks Kerst en de jaarwisseling, het hoeft voor mij niet zo. Laat het maar gauw januari zijn. Dat schiet gelukkig al op. Dinsdag de kortste dag en dan gaan we weer de goede kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rosee:

Jammer @Yana. op het moment dat je dat eerste glas nam, dacht je toen wel aan het decembermaand of drukte je dat weg? 

Ja, ik dacht er zeker wel aan maar maakte tóch een andere keuze. Beetje vaag, 'ik ga nooit meer uit eten, mag wel een keer, is zo gezellig'. Beetje dom.

3 minuten geleden zei Rosee:

Maar dit weet je dan nu ook weer, dat je dit niet meer wilt voorlopig.:rose:

Precies. Ik hoop maar dat ik op mezelf kan blijven vertrouwen... vast wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ik ga naar de winkels vandaag, want heb cadeautjes nodig. Een kind dat jarig is op 2 januari… Als het te druk is keer ik om. 
En thee ga ik halen. 

@Reacheren @Artemis:heart: Voor onder de riem. 

Ik wou dat ik ieders pijn weg kon toveren. 

Verder ga ik mijn hond een leuke dag bezorgen. Hij komt wat te kort. Man werkt hele dagen, kinderen vaker weg. En hij gaat echt goed uit hoor, maar heeft zoveel energie. Mijn fiets doet het weer dus ik ga met hem fietsen. Kan ie lekker rennen. Ik zie gewoon aan dit kleine dappere minihondje dat hij dat zo zalig vindt! De manier waarop zijn lichaam dan gaat. Hij springt zelf in de bak achterop mijn fiets als ik bij een muurtje ga staan waar hij op kan springen. Tis zo’n gaaf beestje.

 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Oskar:

Spannend @Etty, je kind die een nieuwe liefde komt voorstellen. Dat lijkt me wel heel bijzonder om dat eens van de andere kant mee te maken. Maar dat zal nog wel even duren. Mijn zoon is 10 en vindt vooralsnog ‘alle meisjes stom’. Jij al eerder zoiets meegemaakt?

Bij hem is dit de derde keer.  Ja de schoonmoederrol @Rosee, of je nu wilt of niet.  Voor mijn doen sta ik er nogal relaxed in.  Gewoon een beetje aardig zijn, open, dat kan ik wel.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was in zo'n leuk authentiek Portugees restaurantje met een paar tafeltjes met stamgasten, heftige acoustic en de tv aan. Je krijgt er voor € 7,- soep, maaltijd, toetje, koffie én een karaf wijn. Er wordt niet gevraagd wat je wilt drinken, hij wordt gewoon neergezet. Maar dat is nog geen excuus natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien wel logisch @Bordat het je bezig houdt en dat je soms twijfelt of je wel de goede keuzes maakt. Tot voor kort kón je geen keuzes maken. Maar hartstikke mooi toch dat hij een plekje heeft bij jou in de buurt, best of both worlds lijkt mij.

Wat houdt dat eigenlijk precies in 'een terugval in je training'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Nou je benoemt het met leuk en gezellig en het mag wel een keer en tot 2x toe 3 glazen.

Nu vind ik 3 glazen niet zo"n groot probleem maar misschien vind jij dat wel maar waarom noem je het dan leuk en gezellig en doe je het 2x?

Ik vertelde hoe dat dan gaat in mijn hoofd, misschien zei ik het niet duidelijk maar ik begrijp heel goed dat dat verslaafde kronkels zijn.

Die tweede keer was helemaal dom, ik kocht een fles wijn bij het boodschappen doen zoals ik het de afgelopen jaren gewend ben omdat een droge december toch al mislukt was, zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ach @Yana, je hebt er toch ook van genoten.
Nu weer op het goede pad.
(weet niet of ik nu iets heel verkeerds zeg :blink: )

Hier om half negen al boodschappen gedaan, want krijg eters vanavond, en wilde de drukte voor zijn
hier heel erg mistig
Straks misschien even langs het gezinnetje van mijn zoon
Wil nog wat gezelligs voor de kerst gaan brengen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja Tatum dat vermoedde ik al. Ze stonden al een paar keer voor je deur, dus je kunt ze niet verwijten dat zij niet de eerste stap namen. Fijn dat het een aardige buuv is.

Jammer van het roken Bor. 1 januari terug stoppen, als meer dat doen? Dan kun je naar die datum toewerken. 

Gisteren was ik bekaf na een drukke week, en snipverkouden. Terug naar huis fietste ik langs de supermarkt. Ik had gedacht dat een herfstbok fijn zou zijn voor mijn verkoudheid en de week af te sluiten. Fout fout want het bleef niet bij een. Wil de decembermaand juist heel matig doen. Ik heb voornamelijk overdag sociale afspraken en dat maakt het verder makkelijk verder om niet te drinken. 

Ik zat gisteren in een groep waarbij de helft flink zat te sniffen en te niezen. Heel normaal in deze tijd van het jaar, maar nu voelt het extra vervelend. Thuistest gedaan die was negatief. Vandaag beetje bijkomen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ikkanhet:

Ik droom al weer nachten Hitchcock :face-icon-small-shocked:

Volgens mijn zijn de meeste / alle films van Hitchcock gebaseerd op een of andere Freudiaanse fobie.
Vogelfobie, claustrofobie (doodskist), douchefobie, hotelkamerfobie, hoogtevrees, et cetera.

Waar heb jij allemaal last van?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_fobieën


 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

 @KohtjeIk mis je. En @Maverick ook.

Ik heb wat behoefte aan hun die van die "droogkloten" zijn merk ik. Het "netjes denken". Omdat ik denk dat ik aan het droogdrinken ben, dan moet mijn verstand andersom en dat vind ik lastig zelf/ alleen. Of tussen hen die ook regelmatig drinken/ terugvallen.

Wat mis je nou aan mij? Helemaal niets.
Ik denk momenteel helemaal niet netjes, maak me maar kwaad om niks. Zit niet erg lekker in m'n vel, pijntjes overal de hele dag door en dan is ook nog m'n "ImmigrantenVlieg" waarschijnlijk heengegaan want ik heb hem/haar al twee dagen niet meer gezien. Daar ben ik buiten proportioneel verdrietig om. Buiten proportioneel, want waar gáát het nou helemaal om... een vlieg!!
Acht weken is ie bij ons geweest, helemaal meegereisd vanuit Frankrijk, acht weken lang een ietwat rare relatie gehad. En nou istie d'r niet meer... :(

Onderwijl wel de kerstboom vandaag opgetuigd. Nieuw snoer lampjes er in want het oude snoer werkte nog maar voor de helft ongeveer.  Wel mooie kleur, geel ledlicht, zo goed als de kleur van echte kaarsvlammetjes. Elke keer dat we een nieuw snoer aanschaffen, zo ongeveer eens in de zes, zeven jaar, zitten er meer lampjes aan zo'n snoer. Begonnen we ooit thuis met een snoer met twaalf lampjes, die je ook nog gewoon kon verwisselen als ze stuk waren, zo klommen we langzaam op naar 30 lampjes, 100 lampjes, 150 lampjes en de laatste 240 lampjes. Dit snoer nu bevat maar liefst 700 lampjes (!!!:blink:). Ze benaderen dan wel de kleur van echte kaarsvlammetjes, maar je moet er toch niet aan denken dat je 700 echte kaarsjes in de kerstboom hebt zitten. Buiten het enorme brandgevaar (zeg maar gerust brandzekerheid) is het niet eens mogelijk 700 kerstboomkaarsjes aan te steken. Tegen dat je bij de 50ste bent, is de eerste al weer op...


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze 'woef' is ook al twee dagen van slag, wat betreft z'n darmen. Paar keer wat schuimachtig braken, enorm lawaaiige darmen en steeds gras willen eten als we buiten zijn en wat lusteloos. Heb wat kipfilets gekookt en witte rijst. Dat is het enige wat ie gisteren en vandaag krijgt. Eerst had ie er niet veel trek in, maar nu wordt ie toch wat hongerig en eet ie weer met graagte.
Z'n buik rommelt ook niet meer zo, hij kijkt weer wat vrolijker uit z'n oogjes en wil weer met z'n coronaballetje spelen. Morgen voorzichtig weer wat brokjes toevoegen aan z'n kip/rijst dieet.

*Z'n coronaballetje, dat noemen we zo omdat het een zacht rubberen balletje met 'piep' is met allemaal van die 'stekeltjes' er aan. Lijkt een beetje op wat we altijd te zien krijgen als het coronavirus. Is er toch nog iemand enthousiast over corona, want het is z'n favoriete balletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei spirit:

Ah, @Kohtje, gecondoleerd met de vlieg. Je gaat er zo aan hechten hé ;).

Klinkt raar, maar ja. 't Was een bijzonder dier, dat was ie. En eigenlijk alleen maar bijzonder omdat ie opviel in deze vlieg-arme periode van het jaar.

 

Hier vanavond (en morgen) "weekendsoep". Verse, goed gevulde (met groenten) groentesoep, deze keer aangevuld met een zak Indiase Currysoep, om het per keer een net iets ander smaakje te geven.
Paar boterhammetjes er bij en toetje 'uit de emmer'.
'Coronaballetje' moest ik in een vorig berichtje even uitleggen. 'Toetje uit de emmer' moet ik misschien ook even uitleggen.
Ik koop een emmertje Turkse yoghurt, een beker roomyoghurt met een smaakje en een beker magere kwark met een smaakje. Ik heb dan nog een leeg turksyoghurtemmertje en dan met de weegschaal erbij verdelen over die twee emmertjes. Een roermengsel dus van turkse-, en (d)roomyoghurt en magere kwark. Dan heb ik met één keer werk voor de hele week toetje in de koelkast staan. Ik heb het al eerder hier verteld, maar nog maar een keertje: in een schaaltje twee à drie eetlepels yoghurtmengsel, beetje hagelslag er op en dan wat aardbeien in plakjes er overheen. In het weekend, omdat het dan weekend is, doen we er dan óók nog eens een lepel slagroomijs bovenop.. 't Klinkt allemaal een heleboel, maar uiteindelijk is het niet meer dan een schaaltje 'Lekker Wit' met rode plakjes en bruine stippeltjes. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...