Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 december 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

 

29 minuten geleden zei jopie:

 

Ik las @Quinn gisteren. Hij gebruikte het woord wreed. Dat trof me. Waarom Quinn? Waarom is mijn (op zich terechte) tirade tegen zoveel structureel onrecht bij zo'n club voor jou wreed? We staan toch niet tegenover elkaar? Kom ik met mijn verhaal aan jouw verhaal? Dit is een oprechte vraag, trouwens

Jopie, dit is wat ik zei:

Dat je er nu zo in omhakt naar andere forumleden vind ik (en ik heb lang over een goede bewoording gedacht) wreed en kortzichtig. 

Het gaat mij er in deze om dat je schopt naar anderen. Daar vind ik bovenstaande van. Ik vind dat ook niks voor jou, voor zover ik je ken, dus daardoor begrijp ik nog beter hoe hoog het hele jeugdzorg je zit. Je komt met jouw verhaal niet aan mijn verhaal, al raken ze elkaar natuurlijk zeker wel aan. Wat mij raakte, is jouw afreageren naar anderen daar en toen. Dan kun je zeggen "ik bedoel het niet persoonlijk" maar feit is dat je iemand op naam klootzak noemt. Dus ja, dat. 

Zeg het alsjeblieft als je er wat over zeggen wilt verder hoor. Ik ben er nu vooral wat verdrietig van en ergens vind ik dat wel weer mooi. Verdrietig zijn is ook voelen tenslotte. 

En hi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopiejouw tirade deed mij ook pijn. Omdat het gelinkt is aan de woorden van mijn vader, die tegen mij zei, je ziet het verkeerd. Wat zoiets betekende als jij bent de schuldige. Mijn vader heeft/had een vriendin die mij 5 jaar lang heeft genegeerd op een hele slinkse vieze gore manier, daar komt de woede alweer. Hij heeft het nooit gezien of wilde het niet zien omdat zij alles deed wat hij verlangde en elke vrouw afwees en jaloers op was, zelfs vrouwen op t.v.. Heb geprobeerd haar te vergeven omdat ik haar achtergrond begrijp maar ik KAN het NIET. Dit is maar 1 voorbeeld.

Dit deed mij aan @Oskardenken, zich van geen kwaad bewust en ook nooit kwaad willen doen. Die dan in blinde woede alle stront over zich heen kreeg.

Ik weet dat het niet om hem ging na verder te lezen, toen bleek dat die instantie, noem het niet bij naam, de schuldige was. Iets van de laatste druppel. Een trauma dat niet te helen is lees ik. Had je in het begin van je tirade gezegd dat het over die instantie ging was het anders geweest. (Ik geef niemand de schuld). Ook omdat je anders zo genuanceerd bent schrok ik ervan.

52 minuten geleden zei jopie:

Waarom is mijn (op zich terechte) tirade tegen zoveel structureel onrecht bij zo'n club voor jou wreed?

Is voor @Quinnweet ik. Die tirade is voor jou wel terecht op die club maar je maaide alles en iedereen om je heen omver die er niets mee te maken had, dat was onterecht.

 

Heb hier lang over nagedacht wat te schrijven of niets te zeggen. Het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.

bewerkt door karin123
t = d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jopie:

Waarom kwetst mijn tirade (nog even los van de vorm) zo? 

 Of @Reacher, die schrijft is ouderpijn erger dan andere pijn? Ik begrijp de vergelijking niet, oprecht niet. Is dat wat jullie denken? Dat ik daarmee ook een uitspraak doe over andere situaties? 

Wat raakt. De kinderbescherming heeft mijn leven gered, meer ook niet. Meer kunnen ze ook niet doen.

Natuurlijk kunnen mensen die daarvoor een salaris ontvangen niet beter zorgen voor een kind, ze kennen het kind toch helemaal niet? Ze houden toch niet van het kind?

Ze houden het in leven. 

Nauwelijks, maar toch. Ik en mijn zus en mijn pleegzoon kwamen in vreselijke situaties terecht. En daar worden de ouders vervolgens boos om.  Mijn biologische ouders ook.

Bizar.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige dat je doet is je kind isoleren met de ontreddering die het voelt. Het kan niet boos worden op de instanties want die zitten allang niet meer op de plaatsen waar ze destijds zaten. Je kunt niet boos worden op je ouder(s) want die is nog veel meer slachtoffer dan dat jij bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar je mee over de zeik krijgt: ik kan invoelen wat het aan pijn, razernij en verdriet kan veroorzaken bij ouders op het forum als ik dat allemaal schrijf. Dus ik schrijf het niet.

Ik kies ervoor om niet steeds uit mijn lens te gaan als bepaalde onderwerpen ter sprake komen.

Want dat is zo mákkelijk.

Het enige dat ik vraag is dat als je wilt praten over wat je geschiedenis, dat je dan het gesprek aan gaat. Dat zou misschien nog helpen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Reacher:

En verder ging het inderdaad niet over mij. 

Het ging ook niet over mij, noch over jopie of bor en zelfs niet over jeugdzorg/jeugdhulp. Het ging over kinderen die al dan niet buiten spelen en in hoeverre dat dan te maken heeft met controlerende ouders. Welke kant(en) een gesprek op gaat, hangt van alle deelnemers af en iedereen heeft evenveel recht om wel of niet wat dan ook aan bij te dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de kinderbescherming. Mijn pleegzoon had Jeugdzorg. Mijn moeder was psychotisch en moordlustig. Zijn ouders verslaafd. 

Allebei hadden we boze ouders op de officiële instanties. Want onterecht, overdreven, onrechtvaardig. Zo erg was het niet.

Je bent niet de enige ouder die dat zegt.
 

Maar lees je wat je schrijft? Je zoon was het huis uit gezet door zijn vader. Bij jou was er blijkbaar ook geen plek. Dat ligt dan toch bij jullie? 
 

ik wil je geen pijn doen echt niet, maar het is mij een raadsel dat je niet begrijpt waarom jouw verhaal mij zo raakt.  Ik zeg het nu maar recht voor zijn raap. Als ik jou hoor, dan hoor ik mijn ouders
En daar gaat het kind in mij heel hoog en hard van gillen.

En nee dit is niet het juiste publiek. Er is geen publiek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

15 minuten geleden zei spirit:

@Reacher, ik weet dat dit mijn gevoel is en dat dit uit mijn jeugd komt en het middelbaar onderwijs. Ik voel me gewoon minder prettig, in groepen. Ik zie dit ook als een groep, al ken ik de meesten niet in real life. Soms kunnen woorden hard aankomen, al tik je het weg op een schermpje. Het staat er dan gewoon, zwart op wit. Je ziet er geen gezicht bij. 

Spritje ik heb het even niet, maar dikke knuffel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...