Maja Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goedemorgen allemaal. Het wordt al wat lichter, buiten. Ik verheug me op de ochtenden, vol in het licht en de vogels doorelkaar fluitend, de een nog harder dan de ander. Nog even geduld. Dagpact Maja bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goeiemorgen @Maja, ja ik dus ook, heerlijk zelfs om dan heel vroeg uit bed te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goedemorgen @Maja, en goedemorgen frummers, hier is het nog steeds hartstikke donker hoor. En jaaaaa, vogels die je wakker kwetteren, heerlijk. Nog even geduld inderdaad Eerst dan maar een bakje toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 En natuurlijk goedemorgen @ikkanhet. DAGPACT: Maja Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goeiemorgen @Yvonne DAGPACT: Maja Yvonne ikkanhet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goedemorgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goedemorgen DAGPACT: Maja Yvonne ikkanhet Artemis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 De zon gaat s middags al later onder, maar staat s morgens ook later op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Waar zit jij dan te wonen Maja? Goeie morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Vandaag kunnen we het gehoorapparaat halen van mini. Kan ze straks ook de vogeltjes horen fluiten. Net als bij volwassenen, krijg je 1 keer in de 5 jaar een nieuwe vergoed. We leggen alvast maar wat geld opzij... karin123, Etty en Artemis reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 16 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 (bewerkt) Goedemorgen @ikkanhet, @Artemis@Oskar@Yvonneen @niks. Al 3 espresso’s op. Heeft mini de kerstboom laten staan @niks? Zij is een ondernemende dondersteen. Toen ik klein was gingen de buren vroeg eten zodat ze konden zien wat mijn zus en ik aan het uitvreten waren ipv slapen. Hoogtepunten waren de kast voor de deur schuiven zodat de deur niet meer open kon en wij de kast door het gewicht niet meer van zijn plaats kregen, elkaar nazitten met een bijl, gevonden in de meterkast en het in de mond stukbijten van de kwikthermometer bij het spel heel ziek te zijn. Ik zie de balletjes kwik nog wegrollen (en daarna hop naar het ziekenhuis. Wat snel kunnen jullie het apparaat ophalen! Kleurt de kleding er een beetje bij? 16 december 2021 bewerkt door Maja Naam vergeten karin123, niks, Yana en 1 andere reageerden hierop 1 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Maja: Goedemorgen @ikkanhet, @Artemis@Oskar@Yvonneen @niks. Al 3 espresso’s op. Heeft mini de kerstboom laten staan @niks? Zij is een ondernemende dondersteen. Toen ik klein was gingen de buren vroeg eten zodat ze konden zien wat mijn zus en ik aan het uitvreten waren ipv slapen. Hoogtepunten waren de kast voor de deur schuiven zodat de deur niet meer open kon en wij de kast door het gewicht niet meer van zijn plaats kregen, elkaar nazitten met een bijl, gevonden in de meterkast en het in de mond stukbijten van de kwikthermometer bij het spel heel ziek te zijn. Ik zie de balletjes kwik nog wegrollen (en daarna hop naar het ziekenhuis. Wat snel kunnen jullie het apparaat ophalen! Kleurt de kleding er een beetje bij? Nee, mini is erg rustig hoor (nu ik jou lees) Gewoon beetje bewegelijk, overal aan willen zitten. Maar verder? Heel lief kind. Straks maar eens even kijken of de bijl goed opgeborgen is. 16 december 2021 bewerkt door niks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Hahahaha over uitvreten gesproken. Bij mijn moeder hadden ze 11 kinderen dus een hele meute kleinkinderen. Als de familie bij elkaar kwam werd tegen mijn nichtjes en neefjes al gezegd gedraag jullie want ikkanhet is er ook bij en jullie hoeven niet met alles mee te doen. Zie me nog onder het bed liggen toen de politie aan de deur kwam. Had met een vriendje de ruiten van de kleuterschool ingegooid. En mijn sieraden van mij heilige communie langs de maas op een kei leggen. Rara wat vreemd dat ik die niet meer kon terug vinden. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goedemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goedemorgen. Mijn motto vandaag: werk maakt me sterk. DAGPACT: Maja Yvonne ikkanhet Artemis Tatum Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 3 minuten geleden zei Tatum: Goedemorgen. Mijn motto vandaag: werk maakt me sterk. DAGPACT: Maja Yvonne ikkanhet Artemis Tatum Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Goedemorgen, Kattekwaad, fijne herinneringen aan. In een tijd dat ouders zich niet zo om je(hoefden te) te bekommeren, als je maar met eten thuis was. Rond zessen werd je naam door je moeder omgeroepen in de straat. Binnen spelen was sowieso geen optie, dat gaf maar rommel en je liep in de weg als moeder het huishouden deed. Dus met de kinderen uit de buurt op avontuur. Ongelimiteerde vrijheid herinner ik me, als je maar zorgde dat er geen volwassene in de buurt was. We waren ons niet bewust van de levensgevaarlijke situaties en hadden heel erg veel lol. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Gisteren gewandeld in t-shirt en vanuit de camper genoten van roodborsttapuiten, blauwe eksters en een rondscharrelende jonge hop die ook nog op anderhalve meter afstand op een boomtak kwam zitten... óh zo mooi. Vannacht was het kkkkkoud, met sokken aan en m'n hoofd in een fleecetrui de hele nacht gezocht naar de balans tussen een afgevroren neus en voldoende zuurstof. Ik wens jullie allemaal een mooie dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Totaal herkenbaar @Etty, wat een vrijheid. Als ik nu kinderen zie die nooit buiten kunnen spelen zonder dat er ouders meekijken brrrr. Ik trok er ook graag alleen op uit, banjeren door de polders terwijl ik in mijn fantasie allerlei avonturen beleefde. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Ja uit school achteren erin en voor er meteen weer uit. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Ja @Yana, die arme kinderen denk ik wel eens. Altijd dat toezicht, plus bijbehorende afkeuring van gedrag dat nu eenmaal door volwassenen afgekeurd dient te worden. Misschien creëren we zo wel hele volgzame types, die voortdurend het idee hebben dat ze het niet goed doen. Het parkje waar ik vroeger heel graag speelde stond destijds vol met een rommeltje aan bomen. Ik liep er laatst langs. Alles overzichtelijk gesnoeid zodat geen kind ongezien ff een paar kranten in de fik kan steken. Een omheind minispeeltuintje met een wipkip en een glijbaan. Een bankje met ouders op hun mobiel. Als mijn kinderen gedrag wilden gaan vertonen dat zich liet kwalificeren als kattenkwaad , dan kondigden ze dat aan. Ja, zo werkt het natuurlijk niet. Maar ja, ik wilde wel weten waar ze uithingen. Want dat was inmiddels zo gaan horen. Ik zal ze eens vragen of het hen toch gelukt is om dingen uit te spoken. Uitspoken is belangrijk. karin123, niks, Artemis en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Dan heb ik vroeger veel en vaak belangrijk werk gedaan @Etty Etty en karin123 reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Overigens heeft wel elk voordeel zijn nadeel, want ik kreeg wel een klinkende klap voor mijn harses voor de ogen van de volwassene die me had betrapt en die verhaal kwam halen bij mijn moeder. Dat hoorde er ook bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 16 december 2021 Rapport Share Geplaatst 16 december 2021 Tijden veranderen. Ik vindt juist dat de toezicht soms ver te zoeken is. Bij de ballenbak, ouders die continue alleen maar met hun telefoon bezig zijn. Nog erger, bij zwemwater. Maar in andere gevallen inderdaad mogen kinderen niets meer alleen. Een poepstukje naar school en ze worden met de auto gebracht. Wat is er mis met een stukje lopen? Wij wandelen heel veel. Ik doe de boodschappen vaak lopend. Even bij de kinderboerderij langs. Ik hou van de natuur, ik kan echt genieten van bloemen en beestjes. De bladeren in de herfst, de sneeuwklokjes die vertellen dat het voorjaar er aan komt. Oh ja, daar ging het natuurlijk niet om. karin123 en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden