Spring naar bijdragen

Maandag 2 augustus 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei niks:

Het leven gaat gewoon door. Weer naar het werk, mini naar crèche. Zo is het leven, maar heb er toch moeite mee. 

Mijn vader vertelde dat toen hun 2e kindje stierf voor hen de wereld stilstond. Hij was stomverbaasd en pijnlijk getroffen toen hij zag dat de wereld gewoon doorging, de kinderen weer buiten speelden, mensen praatten en lachten etc.
Jouw wereld is ook (tijdelijk) ingestort, rondom en na het overlijden van je vader leefden jullie in je eigen wereld en nu moet je weer in die andere. Helemaal Niet gemakkelijk, neem maar je tijd hoor, als dat kan. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,herkenbaar  na overlijden  het leven gaat door  en soms wil je schreeuwen  mensen doet normaal zie je niet dat ik toen  in mijn geval vader en later mijn  schoonmoeder  verloren  heb.

Het is anders en het gaat allemaal door. 

Het slijt en wordt makkelijker  naarmate het verder weg komt te staan.

Sterkte @niks   

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Cleo66:

Goedemiddag daar ben ik , zoon werd gisteren een kwart eeuw oud en heeft shirt en sieraden met aro-ace kleuren.  Hij wilde graag uiting geven aan zijn geaardheid.  Het was kermis in het dorp en hij droeg het met een trots,  prachtig gewoon .  Ik denk dat er niemand was op het hele terrein die de kleuren begrijpt. Maar daar ging het ook niet echt om.   Hij mocht zijn wie hij is ! 

Zo trots op mijn zoon 

Mozeskriebel joh wat een ingewikkeld universum! https://lgbta.wikia.org/wiki/Aroace
Ik denk dan, als het al lastig is te weten wie je bent en hoe je bent, dan wordt het met al die termen nog ingewikkelder. Of mag ik dat wel denken? :huh: :D 

Maar wel mooi wat geleerd op de vroege ochtend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Quinn:

Nee @Lieke7777 het gaat er niet om dat de kleuren je een goed en fijn gevoel geven. Het gaat erom dat je met kleuren uiting kunt geven aan wie je bent en je verbonden kunt voelen met mensen die in welke mate dan ook hetzelfde zijn. 

Petje af voor jullie @Cleo66

Dan geeft het toch ook indirect  een goed en fijn gevoel als je die verbonden heid kan voelen en uiten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Ja hoor tuurlijk,  dat vind ik ook . Maar het is voor hem belangrijk dat hij zich kan identificeren.  Hij voelde zich erg "alleen " en een soort van opgesloten . Hij kan het je vast beter uitleggen . Alhoewel er nog best wel mensen zijn die na zijn verhaal zeggen.  Ach misschien leer je nog wel eens een meisje kennen,  je bent nog jong . 

Pfff dat laatste dat is echt zo'n bejaardenuitspraak, dat kan eeeecht niet meer :D Ik ben blij dat de mensheid pluriformer is dan dat, dat vind ik zo'n treurnis dat de enige missie in je leven zou zijn dat je een meisje moet vangen.

(OK dat is wel mijn eigen geval, dat dan weer wel :ph34r:)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog toen ik klein was, las ik vaak de encyclopedie (wijsneus) en toen las ik over de hottentotten (die naam kan trouwens ook niet meer) en over mannelijk vrouwelijk en onzijdig. Ik was helemaal gefascineerd en had ff niet in de gaten dat het over de taal ging. Dus ik naar mn moeder daarmee en werd hartelijk uitgelachen: onzijdig dat bestaaaat toch niet! :lol: alleen man of vrouw bestaat.

Nou heb ik ruim 40 jaar later zoiets van wie het laatste lacht lacht het best, ma :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een mooie gedachtengang BJ. Ik lees en zie steeds vaker dat personen allerlei schakeringen tussen mannelijk, vrouwelijk en seksualiteit uitdragen. Als je het niet weet vraag je "how do you identify yourself?"' zag ik laatst. 

Ik vind het allemaal wel mooi, dat daar aandacht voor is en meer mensen daar blijkbaar mee bezig zijn. Zou het een soort evolutie zijn?

Die fascinatie had ik vroeger ook, voor slakken bijvoorbeeld, die zelf van geslacht kunnen veranderen. Zeepaard mannetjes die de eitjes dragen. Flamingo-homo-stelletjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Dat is een mooie gedachtengang BJ. Ik lees en zie steeds vaker dat personen allerlei schakeringen tussen mannelijk, vrouwelijk en seksualiteit uitdragen. Als je het niet weet vraag je "how do you identify yourself?"' zag ik laatst. 

Ik vind het allemaal wel mooi, dat daar aandacht voor is en meer mensen daar blijkbaar mee bezig zijn. Zou het een soort evolutie zijn?

 

Het is een soort wakker worden, een ontdekking "hee dat kan ook nog". Das dankzij internet onder meer, dat dat soort dingen breder bekend worden. Het nadeel van internet is dan weer dat allerlei bekrompen volk daar persé iets negatiefs van moet vinden. Ik vind het sjieker dat als je net iets ontdekt wat je nog niet wist, dat je dan even low profile blijft of gewoon toegeeft dat het nieuw is, ipv direkt weer een muil open te trekken "een kind heeft een vader en een moeder" of iets dergelijks alsof de rest vd wereld het fout heeft.

Enfin.

Ik vroeg holenbeer of ze wist wat aro ace is en dat die hun eigen kleuren hebben. Blijkt dat ik zelf kennelijk weinig weet :D maar wel weer iets meer nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Het is een soort wakker worden, een ontdekking "hee dat kan ook nog". Das dankzij internet onder meer

Ik denk dat de jongeren van nu gevoeliger zijn. Een soort evolutie. Vandaar dat er zoveel adhd, autisme, hooggevoeligheid etc. bestaat, en jongeren burnout raken rond hun dertigste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de kwantiteit en snelheid van data input veel hoger ligt (en zal gaan liggen) en dat de jonge hersenen hier beter op zijn toegerust.
En de aard van de data is ook anders (bv waarom verdelen in mannen/vrouwen er is veel meer) Evolutie inderdaad. Op meerdere vlakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Cleo66:

Dat is nieuw voor mij , dat er blijkbaar in de nieuwe generatie plek is voor deze identiteiten en hun kleuren , ook vooral dus als je er zelf of in je omgeving niet mee te maken hebt . Wat een fijne ontwikkeling.  

Nou ja het hangt er natuurlijk vanaf wat voor normen en waarden ze meegekregen hebben. Wij hebben ze opgevoed met het idee dat je verliefd mag worden op wie je maar wilt, dat heb ik letterlijk zo gezegd, maar dat geldt helaas niet voor iedereen.

1 van Vlinder's beste vrienden is gay, dat wordt thuis helemaal niet geaccepteerd (weten ze ook helemaal niet), terwijl hij tegelijkertijd ook niet met Vlinder mag omgaan want zij is een meisje (hij komt uit een streng moslim nest) en als ze hem een k-pop album kado geeft is zn eerste reactie hoe moet ik dit ongezien in mn slaapkamer verstoppen want daar hoort ie ook niet naar te luisteren. Wat een treurnis. V leert er een hoop van.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...