Spring naar bijdragen

Augustus, zomernuchterheid


nancy

Aanbevolen berichten

Zo eerste dag augustus  .

Moet zeggen raakte gisteren tijdens toch licht getriggerd door de alcohol die we gekregen hadden van vertrekkende  buren. 

Een pastis van 45 % ,  we hebben het weggegeven  desondanks  vond ik het  zonde,  bracht mij terug  naar mijn laatste  vakantie  hier. 

Het was gisteren avond  veel wind waardoor wat fris en kreeg wel trek .

Maar ja de pastis was weg ,   ik merk  dat ik bier prima kan weerstaan  maar sterkere drank is nog kwetsbaar  in mijn gedachten. 

Had het niet gedronken  met de antabuse  ook , maar het gevoel gewoon hé  .

Goed @Loetje  de antabuse  helpt  mij zelfs na 1.5 jaar gebruiken nog prima , fijn dat het jou ook helpt.  

Waarom afbouwen @Claudius ?  geef je aan in vorige bericht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een vreemd gevoel  , zonde  maar misschien ook opgelucht zo van kijk wat ik kan .

Het deed mij denken aan de laatste vakantie  hier maar misschien ook wel   het gemak waarop die man zijn drank aan ons gaf .

Zo van  auto is al vol genoeg ,  nou voor drank  maakte ik altijd  plaats.!!.

Goed bezig   ook   wijnglazen  wegdoen ..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké mensen, vanaf vandaag gaan we er weer een maandje tegenaan. Moet lukken, toch?? Zit iedereen op de trein?? Daar gaan we :P...

Ik ben vanaf morgen enkele dagen op vakantie, ik zal eerder op het eten moeten letten dan op de drank, haha! Maar in verband met diabetes zal ik wel moeten.... Vooral richten op uitje dus, en niet denken aan roken, drinken, vreten. Komt goed. Goede eerste week allen! :rose:

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je met je zoon naar de dokter  kon gaan zeg @denise2 hopelijk viel het mee,   maar echt je kon gewoon de auto instappen .. dat moet echt een trots gevoel zijn ondanks waarom ..

Mijn nuchtere vakantie zit er op ,  het was goed en fijn .

Gisteren op terug weg kreeg ik nog wel beetje gevoel van hurry  up   ik moet op tijd thuis  zijn want ik moet drinken.. 

Maar het hoeft niet   , zo vreemd  eigenlijk. 

Zat altijd op de schopstoel en elke file of oponthoud waardoor we later thuis waren maakte mij met de minuut chagrijniger .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@denise2   dat ging het niet worden  we hadden wel alcohol  mee hoor voor als we thuis waren maar ik moest altijd stand-by zijn om het stuur over te nemen .

Is wel 1200 km met de caravan en als mijn man moe werd nam ik het over . Of we reden om en om .

Heftig  je zoon,   ja snap ik wat je voelt  of je extra aangekeken wordt. 

Had ik ook met de eigenaresse  van de camping in 2019 heb ik onder invloed flink ruzie gemaakt op de camping toen en zijn we aangesproken hierop. 

Als ik haar zag  nu lette ik extra op hoe ik mij gedraagde  echt heel stom :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 augustus, ik steun iedereen hier, 21 als ik het goed heb , wat een mooi sterk team, heb iedereen ook  een like gegeven. LIKE !!!!!

 

9 uur geleden zei Angelheart:

Nancy
Artemis
Tatum
Lieke
Nun
Grun
Maja
Artax
denise2 
Claudius
IJsvogel
Jannigje
Gekko
Lika
Musashi
Loetje
Jane
VIII

Johan

Spirit

Angelheart:heart:

EN, ik heb iedereen gelezen. 

Vind dat al heel wat. 

gaat niet goed met mij, drink niet, maar veel last van triggers. 

het familie uitje is heel spannend. En ik bedacht, als ik autisme had, dan kreeg ik wel begrip. maar ik heb geen autisme. Ik heb moeilijke hersens en daar is anno 2021 nog weinig begrip voor. dan is er maar 1 oplossing, mezelf leren begrijpen en dat doe ik door niet te drinken. Ik kom er wel. 

Ik las Paulo Coelho, hij omschrijft het proces van bamboe, 5 jaar zie je niets, dan zijn er kleine sprietjes en LIJKT er niets te gebeuren. dan, ineens schieten ze de lucht in, de spruitjes bamboe en vormen ineens een 30 meter hoog bos.  

Bamboe. mijn proces. Ik ben al bij 7 maanden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK 25 meter, ik las het boek tijdje terug en uit mijn hoofd 30 meter is niet slecht 

https://paulocoelhoblog.com/2017/11/14/20-sec-read-the-chinese-bamboo/

After the bamboo seed is planted, you don’t see anything for approximately five years, other than a tiny shoot. All of its growth happens underground; a complex root system that extends vertically and horizontally in the earth begins to form.

At the end of the fifth year, the Chinese bamboo grows until it is approximately 25 meters tall.

Many things in life, personal and professional, are like the Chinese bamboo. You work, invest time, energy, do everything possible to nurture your growth and, sometimes, you don’t see anything for weeks, months or even years. But if you have the patience to keep working, to keep persisting and nurturing, your fifth year will arrive and with it will come changes that you hadn’t even dreamed of.
Remember that one must be very daring to reach great heights, and at the same time, a lot of depth to stay grounded.

Taken from ALEPH

bewerkt door Artemis
groot wit vlak weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat. Familie uitje achter de rug. Niet meer doen. De reis was zwaar. De hoeveelheid gesprekken, input, mensen, alles was teveel. Ik ben zo blij dat ik niet drink anders was ik zo zwaar dronken geworden. Zonder alcohol was het zwaar, met alcohol was ik knock-out gegaan. En ik zag het gebeuren, de tongen die losser werden, de toonhoogte die steeg, de verwardheid van gastheer en gastvrouw dat ik niet dronk en het gebrek aan alcoholvrije drank, en de kater van onze gastvrouw de volgende dag.

To Thine Own Self Be True

ik zorg voor mezelf. Ik drink niet. punt. Ik ben er blij mee, mijn man is er blij mee. Hij zei dat hij mijn verandering fantastisch vind. Spectaculair, hij is trots op mij. Ik ben weer thuis en ga voorlopig ook niet meer weg. Een paar nachten slapen en het komt wel weer goed.

De rest van augustus is een peulenschilletje. Binnenkort buurt BBQ , geen triggers 

en jullie? 

bewerkt door Artemis
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed te lezen @Artemis dit heb je achter de rug nu weer lekker met jezelf coconnen  .

Hier verder deze maand geen triggers op alcohol  gebied .

Wel triggers met mijzelf in mijn persoonlijkheid. 

Ik snap soms niets van mijzelf. 

Alles op orde,  het loopt ok .

En toch kan ik afwisselen  in een tevredenheid fase maar die slaat ook weer om in mijn eigen persoonlijkheids triggers kwetsbaarbaarheid waardoor ik mij niet lekker voel.

Beetje droevig , beetje down , beetje niks. 

Alsof het nog niet klopt. 

Donderdag  is mij vakantie  voorbij morgen laatste vak dag en geen zin om te werken want daar liggen ook deze triggers. 

Vrijdag gesprek met mijn vertrouwde  behandelaar  .

De week daarop toch maar een dubbel consult bij mij huisarts aangevraagd  om daar wat dingen nog te bespreken. 

Maar morgen eerst mijn nieuwe auto halen daar heb ik zin in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je dames , @Lika @denise2 Vandaag ook ik heb een incompleet  gevoel gisteren onze poes weggebracht  voor dekking wegens corona mochten we niet binnen dus aan de deur afgegeven :unsure: 

Gisteren was het ook 2 jaar geleden mbt  het weghalen van de kinderen dat gevoel spookt ook door mijn hoofd en dan breng ik juist mijn poes weg kon het niet uitstellen ivm krolsheid. 

Maar gewoon het vergelijkbaar gevoel  .

Ook omdat  we haar aan de deur afgaven  door de impasse  met de gezinshuisouders gaven we ook de kinderen aan de deur af omdat ze ons niet zien wilden ook zo vergelijkbaar  gevoel .

Maar goed genoeg,  ik ga  mijn zinnen verzetten  ik ga zo mijn nieuwe  auto halen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een toevalligheid  van gebeurtenissen  die mij raken en die mag  ik voelen zolang ik er niet in blijf hangen. 

Mijn nieuwe  auto rijd geweldig ben er zo blij mee hier kan ik jaren mee vooruit .

En de poes komt  vrijdag  thuis we halen haar weer op in de avond. 

Morgen eerst werken weer .

Vakantie  is voorbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2021 om 22:31 zei Lieke7777:

Goed te lezen @Artemis dit heb je achter de rug nu weer lekker met jezelf coconnen  .

 

Wel triggers met mijzelf in mijn persoonlijkheid. 

Ik snap soms niets van mijzelf. 

 

Snap dit heel goed. Ik volg je graag omdat je al 1,5 jaar onderweg ben en ik veel respect heb voor wat je schrijft. Ik volg iedereen graag, maar weet vaak niet wat te zeggen. Lig overhoop met mezelf. Mijn persoonlijkheid 

Morgen poes weer thuis @Lieke7777 :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...