Spring naar bijdragen

Maandag 12 juli 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

54 minuten geleden zei Reacher:

Fijn vooruitzicht @Tatum!

Ik neem dit jaar geen vakantie of vrij maar werk vaak uurtjes minder. 
 

 

Reacher, ik werk zelf nu 20 jaar voor een bouwbedrijf op kantoor, dus geen keuze. Het bedrijf gaat dicht. 

Ik was er altijd wel heel erg blij mee in verband met de schoolvakanties van dochter en nu ben ik het zo gewend. :)

 

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

ik keek op TV en de laptop tegelijk, met bijna 2 min. verschil
maar helaas bleef de uitslag hetzelfde en verloof Engeland dus.

Ik heb niet naar de voetbal gekeken, Kees wel en zodoende hóórde ik de voetbal. 
Het enorme boegeroep van de Engelsen bij het Italiaanse volkslied vond ik stuitend. 
Het maakte dat ik vanaf het begin een beetje hoopte dat Italië zou winnen.  
En toen ik later beelden zag van hoe het er bij het stadion aan toe ging
én ik over de racistische uitingen na de wedstrijd las.... 
tsja... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ik ben een beetje jaloers op iemand die ik ken, die iets heeft/doet wat ik eigenlijk ook graag zou willen, maar waar ik nu geen mogelijkheden toe zie... Steeds komt dat gevoel op, ik wil dat eens onderzoeken. Is het een signaal dat ik iets aan mijn eigen leven moet veranderen? Of juist leren om tevreden te zijn met wat ik heb? Zijn jullie weleens jaloers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Ik heb niet naar de voetbal gekeken, Kees wel en zodoende hóórde ik de voetbal. 
Het enorme boegeroep van de Engelsen bij het Italiaanse volkslied vond ik stuitend. 
Het maakte dat ik vanaf het begin een beetje hoopte dat Italië zou winnen.  
En toen ik later beelden zag van hoe het er bij het stadion aan toe ging
én ik over de racistische uitingen na de wedstrijd las.... 
tsja... 

ik zie die beelden net pas, moest gisteravond werken en lette niet goed op de voetbal. vreselijk idd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaloers heeft vaak een negatieve lading. Alsof je het de ander misgunt. Maar dat hoeft helemaal niet.

Ik zie weleens dingen /manieren van leven die ik ook wel zou willen ja. Daaruit voortkomend ben ik langzaam op weg gegaan om kleine veranderingen aan te brengen. Steeds kijkend of het past. Is wat ik nog steeds wil. En niet te groot en te eng.

Ik denk dat een dergelijk gevoel het onderzoek waard is ja. Wat is het precies ? Daar achter komen is waardevol. Leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben wel eens gezond jaloers, sjaloers noem ik het dan
meestal op een eigenschap van iemand, nooit om iets materieels gelukkig
en dan doe ik net als jij Rosee; ik kijk of het de moeite is die persoon als
stukje voorbeeld te zien en vraag mezelf af wat ik toe kan voegen aan mijn
denkwijze of manier van leven, of het iets toe zal voegen.
Vroeger kon ik wel jaloers zijn in mijn relatie, dat had met iets van angst te maken.
Was vreselijk en ik nam dat mezelf ook kwalijk. Mijn vader was ziekelijk jaloers, dus
er was ook angst ook zo te worden/zijn. Best veel vormen dus van jaloers, misgunnen
ken ik weer niet zo goed gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Wandeling van 50 minuten achter de rug
rustig gelopen, dat dan weer wel
Ik woon dichtbij een prachtig gebied, met bomen, vijvertjes, mooie doorkijkjes
Kom dan altijd ook mensen met honden tegen
Heel stiekem denk ik ook wel eens aan een hondje nemen
Maar vooralsnog is de drempel te hoog en zie ik toch helaas nog steeds meer nadelen dan voordelen

En jaloers ?!
Eerlijk gezegd ben ik dat vaak wel op mensen, die een hele warme band hebben met hun kinderen en kleinkinderen
Ze daardoor ook vaak zien
Niet dat ik het ze misgun hoor , helemaal niet !
Maar zou dat zelf ook wel willen
Maar...niet klagen
Vanmiddag komt mijn kleindochter van 19 op bezoek
verheug me erop :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook niet dat ik degene iets misgun. Meer dat ik geconfronteerd word met iets wat ik zelf mis in mijn leven. En ipv van mezelf af te wijzen/veroordelen om mijn jaloezie, wil ik dat nu eens onderzoeken. (Overigens heeft het niks te maken met bezit/materiele dingen) Vind het  maar lastig:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik duim het hele weekend al voor jou @Bor... hoop zo dat je de verwijsbrief krijgt. Moet ook eigenlijk wel, zou niet weten waarom niet.... 

@Yana, wij eten het heel vaak op maandag omdat ik dan de heel middag weg ben en echt moe thuis kom, lekker makkelijk, lekker snel. 
Daarnaast is Kees vroeger opgegroeid met minstens twee keer in de week bruine bonen, hij is er gek op, dussssss...
Groot blik bruine bonen, een flinke zak wok- of roerbakgroente, een paar uien, knoflook, paprika, tomaten (of blik tomaten) vegetarische kipstuckjes. 
De kipstuckjes eerst krokant bakken, dan de uien en de knoflook fruiten, de rest van de groente erbij wokken, tomaten erbij, de bonen erdoor, kipstuckjes erdoor, op smaak brengen met peper, cajunkruiden, kikkoman. 
Op tafel nog de pot met sambal en een bakje geraspte kaas. 
En soms gaat er ook nog wat mais doorheen, of wat ik nog maar over heb aan restjes. 
 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraag die ik hier stel i.p.v. op mijn eigen draadje of een andere rubriek.
Misschien krijg ik dan wat reacties.

Vorig jaar heb ik een tijdje amitriptyline geslikt, vanwege overbelaste kauwspieren, had bij mij geen enkel effect.
Een vriend, die ik sinds kort ken, slikt duloxetine.
Beiden zijn AD (antidepressiva), maar worden ook voorgeschreven tegen zenuwpijn.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze medicijnen of andere?
Vanwege zenuwpijn / alcoholische neuropathie?
Pijn gebruik ik in brede zin, gespannen kauwspieren zonder pijn noemt mijn huisarts / tandarts / fysiotherapeut ook pijn.

ps Mijn huisarts reageert op al mijn lichamelijke klachten met: niets aan te doen.
(lees: stress, overmatig alcohol gebruik, leeftijd)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...