Maja Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 Nog een week en dan is dit juli-draadje echt in functie. Waar je ook bent, de missie is: grenzeloos alcohol vrij! Moeilijk moment thuis of op vakantie? Op dit draadje vind je steun van gelijkgestemden! Tatum, Lieke7777, Musashi en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 (bewerkt) Wat een mooi thema draadje @Maja heel passende iig voor mij. Ik vertrek de 16 de voor 21 dagen naar Frankrijk . Mijn 2de nuchtere vakantie. Dit jaar zal het anders zijn vorige jaar ben ik niet op plekken geweest waar ik alcoholische herinneringen heb. En het moest zonder mijn jongens . De plek camping waar ik nu heen ga heb ik de laatste vakantie in 2019 flink verzopen . De verslaving vierde toen hoogtij achteraf is de vakantie daardoor niet zo leuk geweest als ik dacht dat het met alcohol zal zijn. Ik was ziek , ziek in mijn geest en lichamelijk uitgeput . De warmte was daar mij toen te veel en ik dronk toen om de dorst te lessen ( overdag ) halve liters desperado . Om zoetjes over te stappen naar cola met vodca. Ik was enorm beroerd buikklachten , misselijk en kon niet veel ondernemen. Dit jaar 21 dagen nuchter daar zijn is missie . Ik ga wel de antabuse inzetten als definitieve beslissing tot niets drinken . Niet in verleiding van ach 1 biertje desperado moet lukken nu. Nee .nee . Ik ga ook voor juli alcohol vrij.. 24 juni 2021 bewerkt door Lieke7777 Tatum, Maja, Lonster en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 Ik doe mee . @Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 Dank je wel @Cleo66 heb er inderdaad veel zin in om het nu nuchter over te doen . Wil iig een paar leuke uitstapjes plannen daar wat we nog niet gedaan hebben . Dit is de 4de keer dat we deze camping bezoeken . Johan55 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 24 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 Julipact Maja Lieke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gekko Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 Ik ben ook weer van de partij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 24 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 1 uur geleden zei Maja: Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 2 minuten geleden zei Artax: Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 Ik doe mee vorig jaar zoop ik elke dag een krat bier met een Whiskey of 5 ter afsluiting in de vakantie deze vakantie gaat dat niet gebeuren Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Grunn Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 24 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2021 Estoy participando de nuevo este mes. Sin alcohol en julio. Goed bezig allemaal ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 25 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2021 Ik doe mee. Ben weer droog na mijn uitglijder. Ik kom minder online omdat ik nu elke avond na het eten een stevige wandeling maak. Heerlijk in de avond(buiten)lucht. Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Grunn Tatum Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 25 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2021 48 minuten geleden zei Angelheart: @Johan54 wil jij ook op de lijst? In welke taal? Doe maar Dutch dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 25 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2021 Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Grunn Tatum Angelheart Artemis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 25 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2021 Juli wordt voor mij ook een uitdaging, ik wil het hele jaar niet drinken en ben 1 juli op de helft. Dan breekt de zomervakantie los, dat betekent: onze kinderen opzoeken of ze komen bij ons. En dat moet gevierd worden na zo lange tijd. En ze drinken allemaal. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 25 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2021 (bewerkt) Komt goed artemis samen sterk .. 25 juni 2021 bewerkt door Lieke7777 Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 26 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2021 18 uur geleden zei Artemis: Juli wordt voor mij ook een uitdaging, ik wil het hele jaar niet drinken en ben 1 juli op de helft. Dan breekt de zomervakantie los, dat betekent: onze kinderen opzoeken of ze komen bij ons. En dat moet gevierd worden na zo lange tijd. En ze drinken allemaal. Voor mij was de uitdaging het terrasje, het uit eten gaan en nog niet aan de orde: de vakantie. Tot nogtoe het terras en het uit eten gaan lekker door genuld. 1 tip: een alcoholvrije gin tonic is de moeite niet waard haha. Misschien zitten de uitdagingen in je hoofd. Als je op het moment zelf zegt dat je geen alcohol drinkt, is er geen andere optie dan wat anders in te schenken... Duidelijkheid geeft rust. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 26 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2021 5 uur geleden zei Johan54: Voor mij was de uitdaging het terrasje, het uit eten gaan en nog niet aan de orde: de vakantie. ja, voor mij ook een uitdaging. heb donderdag terras gepakt met paulaner 0.0 , bitterballen en patat, er viel wat van me af, dit kan ik. uit eten, nog niet geweest. Vakantie, dit jaar niet, dat wordt 2022 en dan zien we wel. Dank voor de tip, geen av gin-tonic dus. Duidelijkheid geeft rust, inderdaad. Ik zie steeds meer voordelen en dit jaar is al een feit. Beloofd is beloofd. Als moeilijk wordt meld ik me wel Tatum en Johan55 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 27 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2021 Ik ga er ook voor! Maja, Tatum en Artemis reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 28 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2021 Op 25-6-2021 om 20:04 zei Artemis: Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Grunn Tatum Angelheart Artemis Ikkanhet Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 28 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2021 (bewerkt) Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Grunn Tatum Angelheart Artemis Ikkanhet Nun Dutch Johan 28 juni 2021 bewerkt door Johan54 Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 29 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2021 Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat ik over 17 dagen in het zonnige zuiden zit 1200 km verderop . Mijn motto is omdenken eens kijken wie er niet drinkt op vakantie .. ipv zien wie er wel drinken. Gluren naar de buren Rapid en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 29 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2021 @Anne85 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne85 Geplaatst 29 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2021 8 minuten geleden zei Lieke7777: @Anne85 Dank je voor de uitnodiging Lieke. Wat fijn dat je hier van je af kan schrijven. Ik ga dit jaar niet op vakantie. Ik ben net 2,5 jaar bezig met mijn eigen zaak en door corona kan ik het me niet permitteren dicht te gaan. Dat gezegd is het meteen een goede reden om niet te drinken zodat ik fit m'n werk kan doen. De laatste tijd was het sommige dagen een drama om mezelf uit bed te slepen en kwam ik dus vaak later als het personeel binnen. Chagrijnig en niet in staat om ook maar iets uit m'n handen te krijgen. Ik ben in 10 jaar dat ik drink nooit echt gestopt. Wel geminderd of niet gedronken doordeweeks maar dat mag geen naam hebben. Over 3 weken vieren we de verjaardag van m'n dochter en in mijn familie en vriendenkring zitten stevige drinkers. Ik zie er nu niet tegenop maar ik weet niet hoe ik me over 3 weken voel. Voor mij is nu dag 1 zonder alcohol bijna een feit. Bij moeilijke momenten kan ik bij mijn broer/vader/exman terecht. Bij vriendinnen en mijn zussen en moeder niet. Die drinken elke dag en ik denk dat ik hun hierin juist nu even moet mijden. Daarom extra blij met dit draadje! Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 Welkom @Anne85, goed van je! In het begin leek een maand mij enorm lang maar het is wat het is: 31x24u… Laat je niet overrompelen, dag per dag en je komt er wel! succes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 (bewerkt) Goed zo @Anne85 daar doe je het voor je zaak is het allerbelangrijkste . Laat alcohol deze je niet afnemen . Moeilijke momenten mogen ook hier gedeeld worden of inderdaad als je vooraf iets moeilijks verwacht zodat je van je af kan schrijven dat het moeilijk voor je wordt. Morgen is 1 juli een feit ... Succes met dag 2 . 30 juni 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden