Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 mei 2021


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Bor:

 

Vandaag was ik voor het eerst in waar hij nu woont sinds z'n 18 jaar. Hij mocht bedenken wat we gingen doen. Hij heeft me mee genomen. Ik wist van niks waarheen. Totdat hij een stoel trok op een terras en ik moest zitten, we hebben elk 3 pilsjes gedronken op zijn kosten. Hij lachtte luid: proost mem op jz. En ik kreeg een kus vol op m'n mond en heb mee getoost, ja. 

Dus dat. 

Super dat je zo genoten hebt met je zoon @bor ik lees het met een big smile on my face :heart:

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei haddock:

Vind ik ook. Ben het niet vaak met Vocatus eens, maar hypercorrecte kadaverdiscipline is mij n brug te ver. Give and take, en zeg wat je bedoeld.

Brave New World is nakend, benk bang. En blij dak oud ben.

Binnenkort kan geen enkel grapje meer want er is altijd wel iemand die ergens gevoelig voor is. Plagen wordt politiek incorrect. Bubbelgedrag.

Dus vlug voordat het te laat is:

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geen gezeur, ik vind het vreselijk zoals sommigen (en met name artiesten) publiekelijk gecancelled en gelyncht worden omdat iemand anders bedacht heeft dat het niet pc is. Ik denk dat het niet even een mode is maar een langdurige trend en volledig gerelateerd aan internet.

De gevoeligheden van de ontvanger zijn het probleem van de ontvanger.

Maar misschien heb je gelijk en moet ik niet zeuren maar er gewoon tegenin blijven gaan.

Zoals de canard enchaîné zegt: "persvrijheid slijt slechts als men haar niet gebruikt"

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei lady jane:

maar geen moment aan gedacht dat zoiets Asian-shaming/bullyen is.

Mss overbodig maar wil het wel even kwijt aangezien ik hier wel expertise over heb, heb nl. 4 lange jaren van m’n leven (en veel langer eigenlijk ook) gespendeerd aan de studie van oosterse talen (oa.‘Japans en Klassiek Chinees) en het is dus echt wel zo dat zij geen onderscheidende r en l kennen in hun taal, maar een letter die er iets tussenin zit...ik heb ook Nederlandse les gegeven aan niet-Nederlandstaligen en voor Aziaten is het dus echt niet evident om dit aan te leren, het verschil tussen r en l. Dat is niet erg, maar als je er niet (meer) mee mag lachen, wat dan wel...?
Een Japanse vertelde me ooit dat ze een treinticket wou kopen naar Parijs en de loketbediende bleef haar aanraden om de metro te pakken naar het Paleis... voor haar was dit natuurlijk niet zo leuk maar ze zag er nadien ook de humor wel van in...

tja dat zijn gewoon feiten, en ik vind dat je daar toch mee mag blijven lachen...of gaan we nu ook die goeie ouwe Hollander/ Belgenmoppen wegzetten als ‘erover’... ik zie daar dus echt geen verschil in hoor...lachen moet in beide gevallen toch kunnen!?

Enfin lachen met anders-zijn...is toch iets van alle tijden denk ik? En dan denk ik beter ermee lachen dan elkaar haten of vermoorden of zo? Lachen verbindt toch? De klepel begint zo toch ook een beetje door te slaan naar mijn gevoel...

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! :)

Ik ben het met @Moeps eens en ik vind @lady jane s reactie top.
Voor mij omdat ik er vanuit dit gezichtspunt naar kijk: Wanneer is het samen lachen en wanneer is het uitlachen. Ik kan echt dubbel liggen om mensen die om zichzelf lachen.  Dat vind ik humoristisch.

Daar komt het misschien uiteindelijk op neer: wat is je gevoel voor humor en waar vindt je het pijnlijk worden voor anderen.

Bij iedereen ligt de grens anders, vanuit het eigen referentiekader. Ik werd vroeger gepest, uitgelachen dus voor mij ligt die grens zo ongeveer waar mijn voeten stoppen.  

Ik heb gisteren niets gezegd omdat ik ook wel weet dat de Lady het zo niet bedoelde en omdat ik geen zeikerd wil zijn (te laat).
Voor mij is het goed om me uit te spreken  want ik hou te vaak mijn mond.
Hierover dan. :D

Dus bij deze:

Ik ben gráág politiek correct, het is voor mij een eretitel. Ik ben precies zoals het koppel van Modern Family. En ik kan daar vreselijk om lachen. Om mij. 

En over niks meer mogen zeggen: tuurlijk wel. Maar nu praten we allemáál mee. :)

 

bewerkt door Reacher
D’s en t’s... zucht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Reacherik begrijp het ook en wil ook niet onnodig mensen kwetsen, maar dat is net het lastige toch? Je weet pas of het iemand kwetst als het gezegd is? Want ik kan niet op voorhand in iedereen z’n hoofd kijken? Of niet...?

soit ik schreef daarnet ergens anders over meningen...ik hou er best gewoon mee op denk ik...of zo...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk, als ik een opmerking maak die ik onschuldig bedoel en iemand zegt yo Q dat doet me pijn dan zeg ik sorry en doe het niet weer. Dat lijkt me logisch. Maar zo langzaamaan lijkt het alsof alles kwetsend is en er nergens meer samen om gelachen kan worden. Wat ik laatst zei, iedereen wil z'n rechten, niemand kent plichten. Het wordt erg gevoelig soms.

Dus dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Quinn:

Natuurlijk, als ik een opmerking maak die ik onschuldig bedoel en iemand zegt yo Q dat doet me pijn dan zeg ik sorry en doe het niet weer. Dat lijkt me logisch. Maar zo langzaamaan lijkt het alsof alles kwetsend is en er nergens meer samen om gelachen kan worden. Wat ik laatst zei, iedereen wil z'n rechten, niemand kent plichten. Het wordt erg gevoelig soms.

Dus dat. 

Ja dat. Intolerantie is het resultaat.

Enfin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cleo66:

Tja om me ook weer eens in deze discussie te mengen.  Wanneer is het erop en erover.  Ik kan prima tegen autisten moppen,  maar kom me niet aan jongste.  Dan zijn de rapen gaar.  New Kids toendertijd  en kledinggigant Coolcat  die daar T-shirts van liet bedrukken met "hey mongool "  , zulks vind ik dus echt erover .  Zoiets doet gewoon pijn heel diep van binnen.  

Dat is ook totaal geen humor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die mama Appelsap een belediging is richting Surinamers, is de inzending voor het Eurovisie een belediging richting Nederlanders. Want er wordt als Nederlandse inzending een Surinaamse man gestuurd die in het Engels zingt, met een paar regels Sranantongo. 

Dus ja, toe nou zeg. Dat de zanger misschien niet wil dat zijn nummer zo wordt gebruikt, is een heel andere kwestie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Wat ik me steeds, af loop te vragen.. Welk gedeelte in m'n post van gister vind je zo lachwekkend @Bob?

Heb mezelf tig x overgelezen maar ik vind er niks in om te lachen ..? 

Ik vond het niet lachwekkend maar ik werd er blij en vrolijk van. Sorry dat het verkeerd is overgekomen. Ik zat ook al te twijfelen tussen "like" en "volle lach".

Het maakte me blij dat je zoon zo duidelijk heeft laten weten dat hij van je houdt om wie je bent, toen en nu.

  

16 uur geleden zei Bor:

Hij lachtte luid: proost mem op jz

Zo'n soort lachen voelde ik dus ook, niet uitlachen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...