Spring naar bijdragen

Donderdag 15 april 2021

niks

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lieke7777:

Ik denk dat jij juist  meer dan dit  forum  nodig  hebt.

Ik ga geen appels met peren vergelijken kan mij ook niet met mijzelf  en jou  vergelijken. 

Maar op moment  bezoek ik 1 a 2 wekelijks  een AA meeting  bel elke week met sponsor  .

Ik bezoek haar elke  2 weken.

Op moment  heb ik de ene week 2 keer  Brijder CGT 1 kr  per 2 week  en schema therapie  elke  week en start  eind mei in een groep  schema  therapie  .

Ik gebruik  de antabuse  .

Ik werk keihard voor mijn nuchtere leven en mijn  weg te vinden met al mijn  onzekerheden  .

Alleen  omdat ik niet  meer wil drinken...

Echt, jij powervrouw!! 
Je bent voor mij echt een voorbeeld in m’n weg naar herstel. Ik vond het gister zo bijzonder bij m’n meeting dat ik vorige week zo warm was ontvangen en toen legde ze uit dat mijn eerste stap hun laatste stap is en ik vond dat zo mooi! Soort cirkeltje rond. Ga jij nu weer doen met je lezing :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bolletje:

Je krijgt van mij een hele dikke knuffel Smaragd, niet dat dat iets helpt maar toch.:lips:

Huilen is goed lieverd.

Dank je wel lieverd, ik vind dit een goede afsluiter voor nu.

Heb het idd gehad.

Geen Fb , forum, app, messengere etc. Voor nu even dames en heren.

Rust aan mijn harzes nu. Dat woord mag ws ook niet maar goed ik woon in Haarlem, zo praten wij, vlakbij Amsterdam ook vele jaren gewoond.

En nuchter nog, dank lieve Bollie en de andere mannen hier...................GRRRRRRRR Kill soms maar goed, ze zijn man, kunnen er niks aandoen. Er is is iets missend in de hersenen!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al eerder gezegd, het is keihard werken om de alcohol de baas te worden. Voor mij was dit vooral de onderliggende reden waarom ik dronk aan te pakken. Dat was veel meer "werken" dan het stoppen met drinken. Het is een proces wat je leven lang duurt, voor mij is het tegenwoordig "onderhoud" van het door mij gekozen nieuwe pad. Dat onderhoud kan tegenwoordig zelfs fijn aanvoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vocatus:

ou dan hoef ik jou niet meer te liken als je toch niet kijkt :lol:

Dus eigenlijk vraag je nu ook nog om erkenning voor de erkenning? Dat is dan nog eens dubbelop bevestiging eigenlijk? Ik dacht dat ik veel erkenning nodig had (wat ook zo is) maar dat Vocatus, gaat nu toch wel heel erg ver zelfs voor mij hoor...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei bolletje:

O help, even tussen m'n benen kijken, Heb ik mezelf 70 jaar voor de gek gehouden...... O gelukkig er hangt niets.:wacko:

Doe niet zo raar, ik weet hoe je eruit ziet, nee niet van onderen gelukkig.:rolleyes::D;)

Ga hem droog houden vandaag. Ben zo moe, geen eens puf voor drank. Klinkt raar maar is zo. Morgen mag ik iets beslissen en ik wil het zien anders kan ik niet verder.

Dank je wel. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Pinkman:

Verder is die dekselse koppijn die 2 dagen heeft aangehouden gelukkig weer vertrokken. 

Ow gelukkig, wilde al bijna aanbieden om de hoofdpijn weg te masseren, komt vanuit je nek!! ;)

Rustig aan man, door mannen zoals jij kan ik het droog houden en nee ik hoef niet tussen je benen te kijken, geloof het meteen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 weken gestopt, gister weer helemaal de mist in gegaan....zó onwijs balen!! Had geen drank in huis, maar er stond een vriendin op de stoep met een fles wijn na een moeilijke dag....en ik kon geen nee zeggen....wat ben ik een slappe hap, heel teleurgesteld in mezelf. Nu beroerd van de kater en vastberaden niet meer te gaan drinken. Ik denk dat actief meeschrijven me zeker gaat helpen, dus vandaar dat ik me voorlopig aansluit bij de dagdraad. Stap voor stap, dag voor dag!

Vandaag drink ik niet!

bewerkt door Cadeautje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cadeautje Wat mij in het begin heel erg heeft geholpen is het uitspreken van 'DE beslissing'. Eerst bij hele vertrouwde mensen. Zeggen dat je (een tijdje) niet meer wilt drinken. En beetje bij beetje steeds vaker. Gewoon uitspreken. Ik drink (even) niet meer. Je kan erbij zeggen waarom je die beslissing hebt genomen, maar dat hoeft niet altijd. Blijkt ook dat heel veel mensen het eigenlijk geen moer interesseert of en waarom jij wel of niet drinkt. 

En dat maakt de die vriendin de volgende keer gewoon lekker thee komt leuten bij je ipv die eeuwige fles wijn. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vocatus, dankje wel dat zal ik morgen doen! 

@Moepsik ga inderdaad uitspreken dat ik niet meer drink. Dat durfde ik nog niet zo goed, ik dacht dat ik het alleen wel kon. Maar blijkt nu dus van niet helaas....het uitspreken ervan maakt het duidelijker voor iedereen! Morgen eten bij mijn schoonzus....meteen weer een uitdaging, maar ik kan het!!

P.s. behalve thee, wat drinken jullie? Ik heb een fles alcoholvrije wijn in de koelkast staan en wat radler 0.0 Of raden jullie dat juist af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Pinkman:

En als ik mijn inzicht mbt booz met je kon delen dan deed ik dat met alle liefde van de wereld.

Vind ik erg lief van je, stuur je morgen een berichtje en als ik dat niet meer kan dan via Ik kan het, Nancy , Renaldo en nog meerderen hier, ben helaas wel echt. Dank. Heb Fb en mail, denk wel dat het goed is. Hou je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cadeautje ik heb zelf geen uitgesproken mening over de AV-variant van bier of wijn. Ik drink het niet. Ik heb tegenwoordig een heel assortiment aan ranja's, in alle kleuren en smaken (merk Monin, maar vast ook heel veel andere) die ik mix met water of tonic of spa rood. Al dan niet met citroen. Soms is het allemaal wat te zoet, en heb ik er genoeg van, dan drink ik gewoon water of ice tea (zelf getrokken). Het is zoeken wat voor jou het beste alternatief is. Maar het is wel belangrijk (voor mij in ieder geval) om van te voren te bedenken wat je wel gaat drinken (op vrijdagavond, tijdens een etentje, enzo).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Cadeautje:

behalve thee, wat drinken jullie? Ik heb een fles alcoholvrije wijn in de koelkast staan en wat radler 0.0 Of raden jullie dat juist af?

Ik zou dat niet doen. Volgens mij maak je het jezelf dan lastiger. Zoals els noorlander in haar video zo mooi beschrijft....iemand die gestopt is met alcohol blijft die trigger krijgen in de hersenen als hij wijn ruikt, voorbij een cafe loopt, bier reclame ziet etc

Als je alcoholvrije drank drinkt krijg je toch weer een piek in dopamine wat stoppen moeilijker maakt.

Wat ik heel fijn vind: ik heb bij de action zo'n groot karaf met tapje gehaald. Die ik in de ochtend veel water met munt en sinaasappel in. En tap ik de hele dag vanaf. Lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vocatus:

Ik zou dat niet doen. Volgens mij maak je het jezelf dan lastiger. Zoals els noorlander in haar video zo mooi beschrijft....iemand die gestopt is met alcohol blijft die trigger krijgen in de hersenen als hij wijn ruikt, voorbij een cafe loopt, bier reclame ziet etc

Als je alcoholvrije drank drinkt krijg je toch weer een piek in dopamine wat stoppen moeilijker maakt.

Wat ik heel fijn vind: ik heb bij de action zo'n groot karaf met tapje gehaald. Die ik in de ochtend veel water met munt en sinaasappel in. En tap ik de hele dag vanaf. Lekker

Daarbij is het niet te zuipen, krijg je er geen ‘lekkere’ buzz van en zit het bomvol calorieën ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei VIII:

Daarbij is het niet te zuipen, krijg je er geen ‘lekkere’ buzz van en zit het bomvol calorieën ;) 

Ik probeer hier even smartass met wetenschappelijke feiten en onderbouwde retoriek te komen. En klap jij mij zo met je boerenwijsheid het verhaal uit hahaha :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cleo66:

Ik heb bijgelezen , bedankt voor jullie sterkte wensen.  Afgelopen donderdag is er nog een fotoshoot geweest .  Een foto van een ogenschijnlijk prachtig jong gezin . De kleine meid kijkt schaterlachend op naar haar moeder . Ik kan niet stoppen met staren naar deze foto . Zo mooi en tegelijkertijd zo hartverscheurend en wreed . Ik kan er niet over uit .  Sorry dat ik er weer over begin maar zit er vol van :brokenheart:

Is heel begrijpelijk dat je verdrietig bent. En is pas net gebeurd. Laat het gevoel maar even over je heen komen @Cleo66. Morgen een betere dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cleo66:

Ik heb bijgelezen , bedankt voor jullie sterkte wensen.  Afgelopen donderdag is er nog een fotoshoot geweest .  Een foto van een ogenschijnlijk prachtig jong gezin . De kleine meid kijkt schaterlachend op naar haar moeder . Ik kan niet stoppen met staren naar deze foto . Zo mooi en tegelijkertijd zo hartverscheurend en wreed . Ik kan er niet over uit .  Sorry dat ik er weer over begin maar zit er vol van :brokenheart:

niet sorry zeggen please, er is niets belangrijkers dan leven en dood
en natuurlijk hoe je dat leven leeft. Die kleine meid kan ons hier nog wel
wat leren over liefde. Koester die foto maar Cleo.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cadeautje:

Dank jullie wel voor de tips! Ik hou niet zo van zoetigheid, dus moet eens even gaan proberen wat voor mij werkt. Zo'n karaf water met fruit lijkt me wel wat, van alleen water word ik inmiddels een beetje simpel:P.

Ziet er zo uit. Bij bol.com hebben ze m ook

Screenshot_20210415-195955_Chrome.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Vocatus:

Dat vind ik nu eens een goeie tip se! Ik hoorde onlangs nog hoe allerlei toevoegsels aan water vb komkommer ook echt heel veel smaken aan het water afgeven...ik pers hier maar hele dagen door, heb het vandaag al gezegd...voor mijn luie aard is dit een supertip! Gewoon water in de tap en vanalles erbij gooien!

@Cadeautjeik ben zelf ook geen voorstander van ‘surrogaten’ zoals vb alcoholvrije wijn (alhoewel daar blijkbaar al wel goeie van zouden bestaan). Ik verkies dranken die ‘op zichzelf staan’ maar ik hou niet van zoete prefab frisdranken. Ik experimenteer veel met citruscombi’s met spuitwater of soms tonic (vb Pomton). 

Hier haalde ik ook al veel inspiratie: 

https://www.tourneeminerale.be/nl/tips-en-recepten

maar dan in luie varianten...

ps. Valt het op dat ik heel slecht geslapen heb en supermoe ben? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...