Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 maart 2021


Smaragd

Aanbevolen berichten

Manlief is hier net voor twee dagen vertrokken. Gebeurt nooit. Ben benieuwd wat ik ervan vind.

Ik zou denk ik, niet gauw weer met iemand willen samenwonen. Af en toe kunnen we elkaar zo ontzettend in de weg zitten. Allebei radicaal de tegengestelde kant op. Vreselijk vermoeiend. 

Maar er is ook veel wél gezellig. Dus het is precies goed zoals het is.

De buren hebben hun muziek keihard staan nu. Hoor hard gebonk van de bas.

Een uurtje is okay 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Mijn uhp zoon heeft boodschappen(?) gehaald want hij gaat koken(?) straks voor ons drietjes, nou dat heeftie nog nooit verzonnen. Dus zitten we aan de koffie net en ik zeg misschien kun je beter eerst je hart luchten dan is het hoge woord er maar uit hé?! 

Zenuwachtig geschuifel op z'n stoel. Wegkijken. Zachtjes: ik ben een week geschorst van school. Ik zeg okewat kook je straks. Hij zegt ben je niet boos? Ik zeg Why? Omdat jij je eigen glazen ingooi? Nee hoor ik vind dat alleen maar stom. Wat eten we? 

:P

Is je zoon een beetje moeilijk persoon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft al wel geleerd dat slechte berichten het best verpakt kunnen worden in eten. Hopelijk leert ie hier ook weer wat van dan @Bor 

Opgroeien is lastig, ik vind het top zoals jij hem ruimte geeft om z'n eigen stommiteiten uit te halen.

@Lika succes met het weekend. Of sterkte? Plezier? Ben ook benieuwd hoe het jou bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor je hebt best een punt. Heb oudste zoon gevraagd om boodschappen te doen (uur geleden haha). Ben het zat om altijd alles alleen te doen hier. Jongste zoon naar zijn vader en was huissleutel kwijt, boos dat hij die van mij niet kreeg. Eigen verantwoordelijkheid. Zo. Denk dat je goed reageert op je zoon die geschorst is, zijn verantwoordelijkheid, daar leert hij van. Ik wil dat ook meer zo doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon een dikke 43 jaar samen met Kees, maar vind het heerlijk alleen te zijn, alleen komt dat helaas nooit meer voor. 
Geluk bij een ongeluk is dat wij een verschillend slaap- en waakritme hebben: de ochtenden zijn voor mij :D 
Opnieuw samenwonen.... nee, daar begin ik nooit meer aan. 

Vandaag voor het eerst dit jaar het gras gemaaid, maandag maar even verticuteren en mest erover.
En dat is hard nodig ....
Ik zag daarnet dat het de eerste lentedag is vandaag, helaas was daar weinig van te merken aan het weer... 
Maar ach, over een paar maanden, misschien al wel over een paar weken, klaag ik weer dat het veel te warm is... 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne Dat klopt op zich wel ja. Alleen zijn in een ruimte terwijl ik weet dat er anderen in huis zijn, vind ik prima trouwens. En ik heb ook totaal geen behoefte aan veel mensen om me heen. Ooit, in zo'n schema gedoe, kwam het neer op dat het belangrijk voor mij is om de mensen van wie ik houd dichtbij te hebben. Als een soort verzekering, dat het blijvend en veilig is. 

@Musashi misschien kun je die fles dicht aan haar meegeven? Als je haar vraagt om het nu niet te drinken, als steuntje voor jou? 

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas alsjeblieft op @Musashi, lees veel openingen/redenen om het wel te doen. Is ook heel lastig. Mijn broertje mag straks gewoon een biertje van mij. Hij kan dat, ik helaas niet. Dat weet hij en ik. Heb er geen moeite mee, nu nog niet. Na een paar maanden is het anders. Geniet nou maar van het bezoek en fijn dat ze het wel weet. Dat is al heel wat. :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Rosee:

Samenwonen, moet er ook niet meer aan denken.:lol:

Ik ook niet! Maar een lat op redelijke (lees fiets)afstand lijkt me wel wat. Maar ja, dan moet ik gaan daten of zo en dat zie ik echt niet zitten.

Naar buiten gaan heeft me goed gedaan. Om me heen gekeken en de ontluikende bomen gezien, en narcissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Smaragd:

Ze testen meer dan voorheen @Sandrodus het is logisch dat de cijfers nu weer hoger uitvallen.

Dat verklaart het grotere aantal ziekenhuisopnames (ook op IC) niet.

 

2 minuten geleden zei Smaragd:

Na de zomer gaat het "gewoner" worden. Hou ik mij maar aan vast

Yep, ik ook. Dat moet haast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Quinn:

dat het belangrijk voor mij is om de mensen van wie ik houd dichtbij te hebben. Als een soort verzekering, dat het blijvend en veilig is. 

Dat snap ik wel. Ik ben noodgedwongen aan alleen wonen gewend geraakt, na onze scheiding. Het samenwonen heeft wel voordelen, maar alleen als je het goed hebt samen denk ik. Want ik was heel alleen de laatste jaren van ons huwelijk en dan kun je echt beter alleen wonen is mijn ervaring.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ziekenhuisopnames zijn al best lange tijd stabiel. De ene dag weer wat meer dan de andere dag. Ze willen natuurlijk niet dat het explosief gaat stijgen. En zal ook zijn dat ze niet willen dat mensen naar het buitenland op vakantie gaan. Er zit natuurlijk wel iets achter, dat begrijp ik.

Laat je niet gek maken, het gaat echt beter, leefbaarder worden. Stap voor stap. Ik probeer het maar positief te bekijken. Denk dat velen het ermee gehad hebben en dat is gezond lijkt mij. Nog even doorzetten. Nu ga ik weer door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp ik @Jannigje, heel pijnlijk als je eenzaam bent terwijl je samen bent. Dat je dan liever alleen bent en dat weet als vaststaand feit, maakt wellicht weer minder eenzaam?

Ik weet ook wel dat ik doorsla in het bevestiging nodig hebben, al zal ik dat nooit hardop zo benoemen. En ben ik ook nooit echt overtuigd van dat iemand blijvend is. Want waarom zou iemand bij mij willen zijn? Dat wil ik zelf niet eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...