Kohtje Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Wat in het vat zit verzuurt niet, @Lieke7777. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Naar aanleiding van de dagdraad zijn @Bor en ik nieuwsgierig wie dit weet: wat zijn een pakjedrager en een puutje? Onze vooronderstelling is dat het streekgebonden woorden zijn. Schiet maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Die eerste is makkelijk: iemand die één pakje draagt, daar lijkt me taalkundig geen speld tussen te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Een puutje is een zakje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Ik denk dat met een pakjedrager een bagagedrager (fiets) wordt bedoeld. Een puutje is in het noorden een zakje. In Zeeland staat dat voor een klein, jong paardje.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Klopt beide @Adrian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Goed gejat van mij, Adrian. Adrian reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Ai, jij was eerder @nancy twee winnaars dan maar? Of een bonusvraag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 (bewerkt) 5 minuten geleden zei nancy: Goed gejat van mij, Adrian. @nancy ,hahaha.... je zult het niet geloven, maar ik heb dat niet van je gejat hoor. Ik heb het zelf opgezocht. 24 maart 2021 bewerkt door Adrian Quinn en Tatum reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 2 minuten geleden zei Adrian: Hahaha.... je zult het niet geloven, maar ik heb dat niet van je gejat hoor. Ik heb het zelf opgezocht. Verdikkeme @Adrian opzoeken mocht nou juist niet Ellende hier.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 1 minuut geleden zei Quinn: Verdikkeme @Adrian opzoeken mocht nou juist niet Ellende hier.... Ik kon het niet laten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Nah, je bent wel eerlijk, dat dan weer wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Dan wint @nancy? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Ja, goed plan @Tatum @nancy aan jou de eer. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Op 22-3-2021 om 14:17 zei Lieke7777: Nee @Quinn Uit eigen collectie foto's . Welke brug is dit en waar staat deze ? Op 22-3-2021 om 14:17 zei Lieke7777: Nee @Quinn Uit eigen collectie foto's . Welke brug is dit en waar staat deze ? @Lieke7777, aan deze quiz heb ik niet meegedaan. Ik had dit gelijk geweten: ik ben heel vaak in New Castle geweest. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Hoe werkt dat, is er elke dag een quizvraag ? Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 De winnaar mag een vraag plaatsen. In dit geval: @nancy Zij heeft (als het goed is) niet ge-googled en was de eerste met het goede antwoord. ik zou een goede scheids zijn. nancy en Quinn reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Ojee, nou, even nadenken, hoor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Wat is de kleinste van de vier hoofdeilanden van de Balearen? Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Super grappig hier eigenlijk wel, de vraag die de chaos moest ordenen, zorgt opnieuw voor chaos! maar opgelost nu? ik doe een gok! (Hmm Wat zijn de Balearen nu weeral?) Gok: Minorca (of zoiets?) Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Texel(zonder google) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 (bewerkt) Fout dus! Die van mij bedoel ik hè @Smaragd 24 maart 2021 bewerkt door Musashi Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Die van mij ook @Musashideed ik expres hihi Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Want ik weet het, ben op alle 4 geweest, prachtig daar!! Een ander mag raden. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 24 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2021 Ja @Smaragdwist ik eigenlijk ook want kon me niet bedwingen om te checken of ik juist was en wist ik het van jou ook meteen natuurlijk ;-) my lips are sealed! Maar als jij het weet kan je het toch zeggen! Parate kennis!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden