Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 februari 2021


Maja

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Nou inmiddels dik 1,5 week zonder drank waarvan dinsdag begonnen met antabuse. Ik moet zeggen ik voel me echt heel goed en dat geeft een super fijn gevoel, ik heb tot nu toe nog geen drang naar drank ( zal nog wel komen weet ik wel zeker ) maar ik slaap vrij goed ik heb gisteravond op advies van mijn schema therapeut geen slaaptablet genomen, ik moet er van uit gaan dat alles wat ik voel heel normaal is en ik geen veiligheidsgedrag moet inbouwen dus daar ben ik nu druk mee aan het oefenen, draag ook weer een mondkapje in de supermarkt en het ging gister goed ik had geen paniekaanval. 

Verder wordt mijn huis echt steeds meer mijn huis gister de gordijnen voor de achterste ramen gekregen en ben er zo blij mee, wat voelt dat gek ineens om weer gordijnen dicht te doen zat al 4 maand zonder. Vandaag de gordijnen van mijn dochters hun slaapkamer binnengekomen ben super benieuwd hoe dat staat. Verder ben ik druk met opruimen van de kasten, geeft een heerlijk gevoel, de tuin is lekker aan de kant. Vanmiddag komen mijn kinderen weer thuis we gaan dan lekker pannenkoeken maken en er komt een vriendinnetje eten, daarna filmavond nu al zin in en dat zonder wijn ;) 

@Maja wat ontzettend knap van je dat je de verleiding toch weerstaat en ik snap je gevoel dat het confronterend is om te beseffen dat alcohol gewoon nooit meer kan. Voor nu kun je ontzettend trots zijn op jezelf dat ondanks /dat je het zwaar hebt je de juiste keuze maakt om niet te drinken. 

@Tessa1987hoe gaat het met jou? Trek je het een beetje

@Lieke7777geniet jij inmiddels een beetje van je vrije dagen? Hoop dat je dit nu wel doet en geen vervelende meldingen van je werk meer krijgt, wat een mooie kat heb je overigens. 

Hier zit ik nog steeds in de twijfel wel of geen hond, kennissen van mij laten hun hond als ze loops is dekken ( gek woord ) dus misschien dat ik dit overweeg gezien ik dan zeker weet dat ik geen broodfok hondje koop. Plus het hondje groeit op in een gezin met veel kinderen dat vind ik dan ook wel weer een voordeel, gezien ik er zelf 3 heb. 

Nou ik ben al wakker sinds kwart voor 8 veel gedaan maar zal me nu maar eens aankleden haha. Dan maar eens een lekkere wandeling maken een beetje in beweging blijven is wel zo belangrijk, merk nog niet dat er kilo's afgaan overigens maar goed me maar niet blind staren op een getal van de weegschaal. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vocatus:

@Fabienne1985 je bent echt super goed bezig

Dank je wel :) voel me ook echt heel fijn moet ik zeggen. Ik zei het gister al bij de therapeut en mijn case behandelaar van de verslavingszorg voelt of er keihard een deur is dicht is geramd waar mijn hersens zelfs niet eens aan twijfelen het kan gewoon niet ik mag en kan het risico niet nemen om maar te proberen/  te drinken wil niet op de spoedeisende hulp terecht komen. Maar ik besef ook dat ik nog steeds een lange weg te gaan heb want stel nou dat de pillen wegvallen en dan? Ga ik dan weer drinken ik denk van wel ja. Ik was begonnen met een dagboek qua schrijven, nu wil ik het op de laptop doen maar dat lukt helaas niet. 

Hoop dat jij de zaterdag wat goed doorkomt, kun je anders naar iemand toegaan of zoek het forum op en klets hier het zal je ongetwijfeld helpen, of met iemand bellen ik bedenk maar wat hoor. Heb je nog alcohol in huis? en zou het lukken om dat weg te gooien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Fabienne1985:

Dank je wel :) voel me ook echt heel fijn moet ik zeggen. Ik zei het gister al bij de therapeut en mijn case behandelaar van de verslavingszorg voelt of er keihard een deur is dicht is geramd waar mijn hersens zelfs niet eens aan twijfelen het kan gewoon niet ik mag en kan het risico niet nemen om maar te proberen/  te drinken wil niet op de spoedeisende hulp terecht komen. Maar ik besef ook dat ik nog steeds een lange weg te gaan heb want stel nou dat de pillen wegvallen en dan? Ga ik dan weer drinken ik denk van wel ja. Ik was begonnen met een dagboek qua schrijven, nu wil ik het op de laptop doen maar dat lukt helaas niet. 

Hoop dat jij de zaterdag wat goed doorkomt, kun je anders naar iemand toegaan of zoek het forum op en klets hier het zal je ongetwijfeld helpen, of met iemand bellen ik bedenk maar wat hoor. Heb je nog alcohol in huis? en zou het lukken om dat weg te gooien

Heb geen alcohol in huis. Ik drink alleen in de avonden en nu mag je naar niemand toe. Maar ik ben van plan te gaan schilderen. Dat leidt me af. Ik zou alleen willen dat ik die link met alcohol en dat het leuk is, zou kunnen doorbreken. Kan gewoon niet geloven na al die ellende dat een groot deel van mij alcohol nog als iets leuks ziet. Maar fake it till you make it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Vocatus:

Heb geen alcohol in huis. Ik drink alleen in de avonden en nu mag je naar niemand toe. Maar ik ben van plan te gaan schilderen. Dat leidt me af. Ik zou alleen willen dat ik die link met alcohol en dat het leuk is, zou kunnen doorbreken. Kan gewoon niet geloven na al die ellende dat een groot deel van mij alcohol nog als iets leuks ziet. Maar fake it till you make it

Tja zo zijn we nu eenmaal geprogrammeerd, mijn gedachtes zijn ook nog zo, en het heeft me inderdaad ook wel leuke momenten opgeleverd dat ook ja. Krijg volgende week emdr om de leuke gedachtes ook wat af te zwakken, bijv de zomer, vakanties, kerst dat soort dagen daar hoort in mijn hoofd wijn bij ( onzin natuurlijk ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Fabienne1985:

Tja zo zijn we nu eenmaal geprogrammeerd, mijn gedachtes zijn ook nog zo, en het heeft me inderdaad ook wel leuke momenten opgeleverd dat ook ja. Krijg volgende week emdr om de leuke gedachtes ook wat af te zwakken, bijv de zomer, vakanties, kerst dat soort dagen daar hoort in mijn hoofd wijn bij ( onzin natuurlijk ) 

Ja ik probeer te denken aan hoe ik was als tiener. Toen dacht ik nooit aan alcohol en vond ik alles leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Renaldo61:

@Maja Het is moeilijk vergelijkingen te maken. De problemen met mijn moeder werden zeer duidelijk voor de Corona problemen. Ik heb nu sinds een paar weken meer problemen, dat ik moeder niet meer kon troosten, omdat een bezoek met het hondje niet meer mocht in het rusthuis. 

Ik weet niet waar jou moeder blij van wordt? Mijn moeder kon nog steeds zeer veel, tot ze naar het rusthuis ging. Ze liet nooit wat aanbranden, maakte zelf eten. Maar ze begon dingen te verplaatsen en constant te zoeken. Ze was zeer blij met mijn Femke (hondje) . Ze ging er zelfs meermaals mee wandelen op een dag tot 2019. 

Wat had ze graag Femke nog gezien. Ze zou zeker geen hulp gewild hebben, buiten mijn hulp of van van mijn broer . 

Mannen zijn ook gevoelig, maar het is ongepast blijkbaar dat ze wenen. 

Ik heb nooit zo'n sterke man geweten als mijn grootvader, hij was zeer klein, van moeders zijde. Maar hij weende toen zijn 4 jaar oudere vrouw stierf. 

Nu heb ik veel persoonlijk geplaatst. 

Er is geen schande in hulp te zoeken. Beter niet te lang wachten.

 

 

 

@Renaldo61iedereen heeft emoties en het is een opluchting als je ze kwijt kunt. Of je nu man of vrouw bent. Ik snap heel goed dat je worstelt met de laatste weken dat je moeder nog leefde. Door corona waren de contactmogelijkheden ernstig belemmerd. Ook was na de hersenbloeding van jouw moeder communicatie lastig geworden .

Je hebt het afscheid niet zo kunnen uitvoeren als je graag had gewild en dat gaat nu knagen. Alles moet nog een plek krijgen. Uit jouw eerdere posts maak ik op dat jij zeer nauw met je moeder verbonden was en dat je veel samen ondernam Dat maakt het gemis extra voelbaar omdat je nu die momenten alleen beleeft.

Je pakt de draad op en analyseert. Dat is knap. Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tikte vanmorgen al van die kennis die overleden is. Vanmorgen onder het ontbijt kwam de man van mijn beste vriendin. Die MS heeft. Ze ligt in het ziekenhuis aan de beademing met een zware longontsteking te vechten voor haar leven. Erna belde een andere vriendin dat haar nicht van 46 aan corona is overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet, dat je dat hier allemaal tikt, wil je daarmee zeggen dat de fles erg dichtbij komt?

niet doen.  de feiten worden er niet anders door,  jijzelf wordt er niet beter door,  het lijkt

dan misschien allemaal tijdelijk wat makkelijker te dragen,  maar je wordt er alleen maar

sentimenteler van waardoor het allemaal nog erger lijkt te worden.

hoe naar ook allemaal,  nuchter er mee omgaan is altijd de beste manier. 

sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Renaldo61:

Ik bedoelde meer, mijn moeder heeft zeer goed voor haar beidde ouders gezorgd. Haar ouders werden beidde 70. Mijn moeder was meer als 90, soms is het gewoon op om het alleen aan te kunnen. En moet je hulp aanvaarden. Ze bleef tot haar laatste dagen naar het hondje vragen. 

 

Daar heb je gelijk in. Dat is niet velen gegeven om op zo’n hoge leeftijd nog zefstandig te kunnen functioneren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei ikkanhet:

Tikte vanmorgen al van die kennis die overleden is. Vanmorgen onder het ontbijt kwam de man van mijn beste vriendin. Die MS heeft. Ze ligt in het ziekenhuis aan de beademing met een zware longontsteking te vechten voor haar leven. Erna belde een andere vriendin dat haar nicht van 46 aan corona is overleden.

Verdorie @ikkanhet zo komt er wel veel ellende en verdriet tegelijk op je af. Zo is het moeilijk om opgewekt en positief naar de dag te kijken. Zet feel good muziek of kijk naar een tv-serie die je happy maakt. Keep up the good work!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tatum:

@Maja, probeer eens een zeer rustgevende thee, zoals goede nachtrust/sleepytime thee. Ik gebruik die niet voor het slapen gaan, maar voor een moment van rust in onrustige tijden. Ook de Tension Tamer (Celestial seasonings) of kamillethee helpt mij goed.

 

Goede nachtrustthee heb ik al vaker geprobeerd, maar kamillethee nog niet. Net nog gehaald voordat de buurtsuper sloot. Dankjewel voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...