Adrian Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 @Fabienne1985, heb je een husband en wat zegt die er van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabienne1985 Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 2 minuten geleden zei Adrian: Daar zat ik wel iets boven: kwart liter jenever, stuk of vier bier en een paar wijntjes. Bij elkaar wel tien stuks.. Toch ook heel vaak drie of vier en regelmatig twee weken droog! Gemiddeld gesproken misschien vier per dag.. Het is voor mij echt alleen wijn waar ik moeite mee heb. Rest kan ik prima laten staan. Nooit sterke drank gehad. Maar goed mijn leverwaarden zijn wel enorm hoog dus ook met wijn richt je schade aan. ik ben overigens gescheiden onlangs, hij had wel altijd opmerkingen overigens, alleen was ons huwelijk niet goed waardoor ik juist meer ben gaan drinken ( bedoel drinken doe ik zelf natuurlijk maar het komt ergens weg) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 8 minuten geleden zei Fabienne1985: Het is voor mij echt alleen wijn waar ik moeite mee heb. Rest kan ik prima laten staan. Nooit sterke drank gehad. Maar goed mijn leverwaarden zijn wel enorm hoog dus ook met wijn richt je schade aan. ik ben overigens gescheiden onlangs, hij had wel altijd opmerkingen overigens, alleen was ons huwelijk niet goed waardoor ik juist meer ben gaan drinken ( bedoel drinken doe ik zelf natuurlijk maar het komt ergens weg) Oke gescheiden. Ik zat bij een AA groepje en daar was ook een vrouwtje die haar scheiding wegdronk.. Ik ben dan wel nooit gescheiden, maar heb veel emoties en stress gehad waardoor ik ging drinken. Ik werd dan wel wat rustiger en kon het dan de baas. Maar echt alles letterlijk wegdrinken gaat niet, er blijft altijd nog wel stress en angst over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 2 uur geleden zei Pinkman: Lastig Yana. Je drinkt dus zo nu en dan een wijntje en probeert voor jezelf uit wat het met je doet om deze maand niet te drinken, klopt dat? Het lijkt me lastig wanneer het verlangen naar dat wijntje steeds weer aanwezig is. Net als dat wanneer je net gestopt bent je verlangt naar gedachtes waar drank niet de overhand speelt. Ik ervaar het niet als erg lastig, ik ben een gewoontedrinker, voordat ik op het forum kwam was het mijn gewoonte om minimaal een fles wijn per dag te drinken en nu in coronatijd is de routine geworden om 1 fles bij de boodschappen mee te nemen. Voor corona dronk ik af en toe als ik uit eten ging een paar glazen maar nu ik al zowat een jaar niet meer buitenshuis heb gegeten is dit het geworden. Maar ik zie het wel zitten om die gewoonte weer te doorbreken en dat gaat me vast lukken. Of eigenlijk is het geen kwestie meer van 'lukken', ik heb me er al helemaal bij neergelegd dat ik deze maand niet drink. Voordat ik op het forum kwam was alcohol een probleem en lukte het me niet om ermee te stoppen, dat is veranderd en nu speel ik een beetje met hoe ik ermee omga. Ik heb ook niets te 'verdrinken', ben een gelukkig mens. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 @Bor dat is zo cryptisch dat ik er geen chocolade van kan maken. Maar het klinkt moeilijk genoeg. Maar zo te lezen ga je het aan. Top. Trouwens, ik heb de tv aan en er is precies zo'n vrouw op als ik me jou voorstel @fabienne hoi nieuwe, goed dat je er bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Ik kan je niet volgen, Bor. Maar wens je wel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 @Bor zeker weten. Blond en pittig, gevat en streetsmart. Uit Raising Hope, ken je dat? Ik nu wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 @Fabienne1985, ben je het dorp al in geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Nou, ik ga vanavond maar eens aardappeltjes opbakken met een uitje, een heerlijke salade erbij waar onder meer feta in zit en voor de mannen een hamburgertje erbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 1 minuut geleden zei takeiteasy: @rapiloswe hebben het signaleringsplan verder uitgewerkt. Heel leerzaam en interessant. Zo leer ik om bij mezelf op tijd te signaleren wanneer het minder drijgt te gaan en ook op tijd aan de bel te trekken. Alles om te voorkomen dat ik ga drinken. Het is zeer helpend voor mij om die inzichten te krijgen. Nog nooit zover gekomen ook in een behandeling. Ik vond meestal al gauw dat het goed ging en geen hulp meer nodig had . Het tegendeel is al diverse malen bewezen. Ik ben er nog lang niet, maar ik geef dit keer niet op. Wat goed, TIE! Geweldig zoals je het nu aanpakt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Nou @takeiteasy Dat klinkt inderdaad super goed ! Harstikke fijn, dat je zo goed begeleid wordt, want dat heb je echt nodig he En ja, dat weet ik nog wel, dat je inderdaad dacht dat je er al was en verder alles makkelijk alleen kon ik zeg : Goed bezig ! Zelf ook nog in een soort na traject Had het vandaag best moeilijk weer, ook door dat gedoe vanochtend met die gladheid en niet kunnen werken Maar herinner me van andere stop periodes dat rond 5 maanden gewoon vaak een rot periode is Zo van ; Is dit het nou ?? De training leert, dat dit echt heel vaak voorkomt en het over een tijdje echt beter gaat Dus...ik houdt de moed erin rosa45 en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Lekker @nancy, Ik ga ook aardappeltjes opbakken Met ui en paprika, want dat heb ik toevallig nog in huis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabienne1985 Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Yup ik ben het dorp in geweest, en stond echt bijna in de ah om een flesje wijn te kopen. Niet gedaan. Wel melatonine voor vannacht ;) dus weer een dag zonder alcohol. Heb net het avond eten klaar en vanavond lekker filmpje kijken met thee Zbb en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 2 uur geleden zei Adrian: Oke gescheiden. Ik zat bij een AA groepje en daar was ook een vrouwtje die haar scheiding wegdronk.. Ik ben dan wel nooit gescheiden, maar heb veel emoties en stress gehad waardoor ik ging drinken. Ik werd dan wel wat rustiger en kon het dan de baas. Maar echt alles letterlijk wegdrinken gaat niet, er blijft altijd nog wel stress en angst over. Waarom vrouwtje? Was ze zo klein? nancy, lady jane en Quinn reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 thnx Rosee, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 2 uur geleden zei Rosee: Waarom vrouwtje? Was ze zo klein? ???? Ja, ze was inderdaad niet erg groot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 morgen weer gladheid voorspeld @rapilos doe je voorzichtig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 12 minuten geleden zei Adrian: ???? Ja, ze was inderdaad niet erg groot. je noemt je eigen vrouw ook een vrouwtje Adrian ook niet erg groot? flauw he, maar ik ben een beetje allergisch voor dat woord nancy, Rosee en bumperjim reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Ja, ik ook. . Zo treurig allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 32 minuten geleden zei lady jane: morgen weer gladheid voorspeld @rapilos doe je voorzichtig? Leuk, heb net voor morgenochtend afgesproken Maar ja, daar kan jij ook niets aan doen hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Als je geluk hebt is het meer naar het noorden waar het glad wordt. Boven de rivieren zeiden ze, tja dat zegt niet heel veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 1 uur geleden zei lady jane: morgen weer gladheid voorspeld @rapilos doe je voorzichtig? Leuk, heb net voor morgenochtend afgesproken Maar ja, daar kan jij ook niets aan doen hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Oeps, er ging wat fout. Ik wilde zeggen ; daar hoop ik ook op, dat het alleen glad is in het noorden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 55 minuten geleden zei lady jane: je noemt je eigen vrouw ook een vrouwtje Adrian ook niet erg groot? flauw he, maar ik ben een beetje allergisch voor dat woord Ach ik maak daar niet zo'n punt van. Twintig jaar geleden had ik een vriendin die mij steeds haar 'mannetje' noemde. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 1 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2021 Zo gewerkt vandaag ' en mijn vaccinatie gehaald .. heb best last zeg van de boven arm .. Morgen weer vrij afspraak gemeente huis om te kinderen weer op ons eigen adres in te gaan schrijven Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden