Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Adrian:

Daar zat ik wel iets boven: kwart liter jenever, stuk of vier bier en een paar wijntjes. Bij elkaar wel tien stuks.. Toch ook heel vaak drie of vier en regelmatig twee weken droog! Gemiddeld gesproken misschien vier per dag..

Het is voor mij echt alleen wijn waar ik moeite mee heb. Rest kan ik prima laten staan. Nooit sterke drank gehad. Maar goed mijn leverwaarden zijn wel enorm hoog dus ook met wijn richt je schade aan. 
 

ik ben overigens gescheiden onlangs, hij had wel altijd opmerkingen overigens, alleen was ons huwelijk niet goed waardoor ik juist meer ben gaan drinken ( bedoel drinken doe ik zelf natuurlijk maar het komt ergens weg) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Fabienne1985:

Het is voor mij echt alleen wijn waar ik moeite mee heb. Rest kan ik prima laten staan. Nooit sterke drank gehad. Maar goed mijn leverwaarden zijn wel enorm hoog dus ook met wijn richt je schade aan. 
 

ik ben overigens gescheiden onlangs, hij had wel altijd opmerkingen overigens, alleen was ons huwelijk niet goed waardoor ik juist meer ben gaan drinken ( bedoel drinken doe ik zelf natuurlijk maar het komt ergens weg) 

Oke gescheiden. Ik zat bij een AA groepje en daar was ook een vrouwtje die haar scheiding wegdronk.. Ik ben dan wel nooit gescheiden, maar heb veel emoties en stress gehad waardoor ik ging drinken. Ik werd dan wel wat rustiger en kon het dan de baas. Maar echt alles letterlijk wegdrinken gaat niet, er blijft altijd nog wel stress en angst over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pinkman:

Lastig Yana. Je drinkt dus zo nu en dan een wijntje en probeert voor jezelf uit wat het met je doet om deze maand niet te drinken, klopt dat? 

Het lijkt me lastig wanneer het verlangen naar dat wijntje steeds weer aanwezig is. Net als dat wanneer je net gestopt bent je verlangt naar gedachtes waar drank niet de overhand speelt. 

 

Ik ervaar het niet als erg lastig, ik ben een gewoontedrinker, voordat ik op het forum kwam was het mijn gewoonte om minimaal een fles wijn per dag te drinken en nu in coronatijd is de routine geworden om 1 fles bij de boodschappen mee te nemen. Voor corona dronk ik af en toe als ik uit eten ging een paar glazen maar nu ik al zowat een jaar niet meer buitenshuis heb gegeten is dit het geworden. Maar ik zie het wel zitten om die gewoonte weer te doorbreken en dat gaat me vast lukken. Of eigenlijk is het geen kwestie meer van 'lukken', ik heb me er al helemaal bij neergelegd dat ik deze maand niet drink.

Voordat ik op het forum kwam was alcohol een probleem en lukte het me niet om ermee te stoppen, dat is veranderd en nu speel ik een beetje met hoe ik ermee omga. Ik heb ook niets te 'verdrinken', ben een gelukkig mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei takeiteasy:

@rapiloswe hebben het signaleringsplan verder uitgewerkt. Heel leerzaam en interessant. Zo leer ik om bij mezelf op tijd te signaleren wanneer het minder drijgt te gaan en ook op tijd aan de bel te trekken. Alles om te voorkomen dat ik ga drinken. Het is zeer helpend voor mij om die inzichten te krijgen. Nog nooit zover gekomen ook in een behandeling. Ik vond meestal al gauw dat het goed ging en geen hulp meer nodig had :unsure:. Het tegendeel is al diverse malen bewezen. Ik ben er nog lang niet, maar ik geef dit keer niet op. 

Wat goed, TIE! Geweldig zoals je het nu aanpakt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @takeiteasy

Dat klinkt inderdaad super goed !
Harstikke fijn, dat je zo goed begeleid wordt, want dat heb je echt nodig he
En ja, dat weet ik nog wel, dat je inderdaad dacht dat je er al was en verder alles makkelijk alleen kon
ik zeg : Goed bezig !

Zelf ook nog in een soort na traject 
Had het vandaag best moeilijk weer, ook door dat gedoe vanochtend met die gladheid en niet kunnen werken
Maar herinner me van andere stop periodes dat rond 5 maanden gewoon vaak een rot periode is
Zo van ; Is dit het nou ??
De training leert, dat dit echt heel vaak voorkomt en het over een tijdje echt beter gaat
Dus...ik houdt de moed erin :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adrian:

Oke gescheiden. Ik zat bij een AA groepje en daar was ook een vrouwtje die haar scheiding wegdronk.. Ik ben dan wel nooit gescheiden, maar heb veel emoties en stress gehad waardoor ik ging drinken. Ik werd dan wel wat rustiger en kon het dan de baas. Maar echt alles letterlijk wegdrinken gaat niet, er blijft altijd nog wel stress en angst over. 

Waarom vrouwtje? Was ze zo klein?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...