Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 januari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Renaldo61:

Dit had ik nog niet gezien. Daar zijn ook studies over, vrouwen leven ook langer. Het zal in de natuur zitten? 

Mannen hebben vaak nadat een relatie uit is meteen weer iemand anders. Omdat ze niet alleen kunnen zijn. Hoor ik vaak. Maar misschien is dat wel omzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Marika:

Goedemorgen. Dat verlangen naar alleen zijn heb ik ook. Heb nu een huisgenoot en is niet te vergelijken met een partner maar toch vind ik het alweer beklemmend. Dat je moet eten op een bepaald tijdstip, dat het eten aan voorwaarden moet voldoen, hoe laat je gaat slapen, of je overdag wel of niet een dutje doet. Of dat gras niet gemaaid moet. Ik vind het vreselijk. Ben nu de helft van mijn volwassen leven alleen geweest en de andere helft niet. Was als alleen wonende niet zo eenzaam als nu soms. Mijn huisarts vroeg me ook een keer of ik niet eenzaam was, woonde toen alleen en ik zei: eigenlijk niet want ik kan goed met mezelf opschieten. Ook dagen als de kerst en oud en nieuw vond ik zalig alleen. Geen verwachtingen, geen feest eten moeten maken, niet persé op een bepaald tijdstip samen moeten zitten.  Ben ingeschreven voor een appartementje nu.

Dat probleem heb ik nu ook. Ik ben tot mijn zestigste alleenstaand geweest, maar heb nu een levenspartner. Voor mij af en toe ook erg beklemmend. Toen ik nog alleen was zat ik ook elke dag in de kroeg. Dat in de kroeg zitten en zuipen heb ik dus al afgeleerd. Als je lang alleenstaand bent geweest kun je dat beter blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk  houden  jullie  soms  het drankgedrag in stand  ' maar ook vullen jullie elkaar samen dus ook  aan om rekening met de ander te blijven  houden  @Bor  klinkt  goed  en ik lees bij jou hier ook wel progressie  in het afgelopen  jaar.  

Goed bezig  .

Vervelend  dat  je omstandigheden  vandaag aangepast  moeten worden ivm de baby .  

@takeiteasy succes  met de band plakken ' tis een rot klus maar niet iets wat je niet kan  ' ik kan het ook hahaha  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Renaldo61:

Dat zou sommige ook als een flauwe mop kunnen beschouwen? 

Dat kan en mag ' heb ik geen  problemen  mee .

Lijkt  mij dat de context  hier  totaal andere  lading heeft als wat ik gisteren bedoelde  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag het laatste deel van I.M. teruggekeken, een 4 delige serie
die deze week werd uitgezonden. Erg van onder de indruk. De respectvolle
manier van elkaar accepteren en toch, meestal, de eigen grenzen in de relatie
bewaren. Beschouwend kijken naar de ander, zonder ego meestal leek het voor mij.
Maar ook de kwetsingen door de ouders, de verschillende manier waarop je hetzelfde
kunt ervaren en verwerken. En ernaar googlend leer ik dat hij nog een dochter heeft, die
haar eigen verhaal heeft, ook in een boek opgeschreven gelukkig. En hoe zij als resultaat/vervolg
aan een master positieve psychologie bezig is.
Tijd voor mijn ommetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Jopie:

in de film wellicht, maar dit waren twee super-ego's hoor, vergis je niet. Poeh....
aanvulling: vergeet dat. Ook ik ken ze niet persoonlijk. Geen idee waarom ik dat zonodig moest plaatsen. 

Waarom weet ik niet, maar ik schoot hier spontaan van in de lach :D
Overigens heb ik hetzelfde gevoel / idee als jij hierover hoor Jopie.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie, je weet misschien al dat afgelopen oktober de Raad van State een uitspraak heeft gedaan in een rechtszaak die over zo'n briefadres ging. De gemeente die dat niet wilde verlenen werd toen teruggefloten. Ik hoor al verhalen van mensen die met die uitspraak in de hand opeens wél de gemeente aan hun kant kregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eigenlijk, hoewel ik heel erg zeker wist dát ik het wilde, dat ik helemaal niet goed alleen kon wonen.

Nu zou ik misschien wel alleen kúnnen, maar ik wil het niet zo graag meer. Ben er ook niet bang voor. Zoals het nu is, is het heel gezellig. Dat realiseer ik me terdege. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Jopie:

in de film wellicht, maar dit waren twee super-ego's hoor, vergis je niet. Poeh....

 

aanvulling: vergeet dat. Ook ik ken ze niet persoonlijk. Geen idee waarom ik dat zonodig moest plaatsen. 

wat ik van beiden kende, ervaarde ik dat ook, ik mocht ze beiden niet haha.
Misschien dat juist daarom de serie me zo raakte. Ik las ook dat de regisseur het boek
anders verfilmde dan dochter van.... had verwacht. Zij was ook lang boos na het boek.
Maar inmiddels is zij ook verder, kan meer kanten aan de verhalen plaatsen en heeft ook
nog een jaar of 4 in het huis van haar vader mogen wonen. Het is gewoon fijn om anders naar
mijn (voor)oordelen van toen te kijken en me positief te laten raken. En natuurlijk heeft en had
iedereen ook nare trekjes/karaktereigenschappen. het blijft toch een aanrader in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Renaldo61 sterkte  alvast  voor dinsdag.   Wat naar dat je moeder langzaam aan het uitdoven  is ik noem het zelf via mijn werk  een fase van love en care  ( kan natuurlijk  niet inschatten  in hoeverre  dit  bij je moeder  het  geval is )   ik vind het zelf  als het het zo gesteld  is met je moeder  vreemd dat jullie  niet samen  je moeder mogen bezoeken bij ons is de regel gericht  op norm  allerlei instanties  die  dit advies geven o.a RIVM  dat er 2 bezoekers per dag morgen  komen  en dat al wanneer er geen  fase van achteruit  gang is ..     

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk een eind gelopen samen. Thuis aan de warme chocolademelk, nieuwjaar rolletjes erbij met slagroom. Mini zit bij papa, hebben grootste lol samen. Ze gaan zo samen douchen en dan bedtijd voor de dame. Ze is een tijd wakker, wel in de kinderwagen geslapen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...