Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 3 minuten geleden zei Lieke7777: @Roberto klopt ' alleen heeft en geeft dit mij geen verslavende werking cq effect .. Door de jaren heen is dit voor mij de meest onbenullige reactie die ik hier ooit gelezen heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Baclofen oxazepam AD wijn en tramadol, oh ja dat kan er ook nog wel bij Hardstikke geschift en je huisarts ook. nancy en Roberto reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Zojuist zei Roberto: Door de jaren heen is dit voor mij de meest onbenullige reactie die ik hier ooit gelezen heb. En wie ben jij om te oordelen of dit een onbenullige reactie is !!! Vind jou reactie hierop nog onbenulliger .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 5 minuten geleden zei Lieke7777: En wie ben jij om te oordelen of dit een onbenullige reactie is !!! Vind jou reactie hierop nog onbenulliger .. En deze reactie vind ik nog onbenulliger dan de vorige. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Je moet het zelf doen TIE reken er niet op dat iemand anders voor je gaat stoppen met alcohol. Ik hoor het wel maar ik blijf hier niet nog 10 jaar hangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Zojuist zei Roberto: En deze reactie vind ik nog onbenulliger dan de vorige. Voorlopig presteer ik het om al 11 maanden nuchter te zijn . Mag jij überhaupt nog zien te behalen met je slappe wijn . ikkanhet, Rapid, bumperjim en 2 anderen reageerden hierop 4 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 39 minuten geleden zei Lieke7777: Tramaldol is geen benzo of rustgevend middel . Het is een vrij sterke pijnstiller . het gaat niet om of tegen jou Lieke, sorry als dat zo lijkt TIE als je man ze gebruikte weet je ook dat het niet tegen drankzucht of pillenverslaving werkt. Een konfronterend gesprek met je psych kan een echt begin zijn voor bijna al jouw problemen, mits je doorzet nu. En volhoudt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Zojuist zei lady jane: het gaat niet om of tegen jou Lieke, sorry als dat zo lijkt TIE als je man ze gebruikte weet je ook dat het niet tegen drankzucht of pillenverslaving werkt. Een konfronterend gesprek met je psych kan een echt begin zijn voor bijna al jouw problemen, mits je doorzet nu. En volhoudt. Begrijp ik hoor dat het tegen mij niet bedoeld is .. tis meer de reactie van @Roberto als ik uitleg hoe dit voor mij werkt waarom ik het überhaupt gebruik . En ik het niet als een verslaving zie dat ik dit middel gebruik ... en dat dit onderbouwd wordt als de meest onbenullige reactie ooit hier gelezen .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 11 minuten geleden zei Lieke7777: Voorlopig presteer ik het om al 11 maanden nuchter te zijn . Mag jij überhaupt nog zien te behalen met je slappe wijn . Afgezien van de rest vd discussie, dit vind ik wel mooi ballsy. Zo lees ik ze graag. Terecht trots. Geen flutexcuses. Lieke7777 en elisa72 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Lieke7777: En ik het niet als een verslaving zie dat ik dit middel gebruik ... Het enige wat ik jou probeer uit te leggen is dat tramadol en andere opiaten een zeer verslavend werking hebben. Dat jij dat niet ziet noem ik onbenullig en zal ik onbenullig blijven noemen. Totdat het tot je doordringt. 11 december 2020 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) Tot het tot je door dringt? Autistisch of niet, wat een onbenullige reactie. 11 december 2020 bewerkt door niks Lieke7777 en lady jane reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 3 minuten geleden zei Roberto: Het enige wat ik jou probeer uit te leggen is dat tramadol en andere opiaten een zeer verslavend werking hebben. Dat jij dat niet ziet noem ik onbenullig en zal ik onbenullig blijven noemen. Totdat het tot je doordringt. Als je goed terug leest heb ik daarop geantwoord " klopt " En het enigste wat ik jou duidelijk maak dat ik deze niet gebruik om een verslaving te onderhouden maar om een leven met pijn dragelijker te maken .. niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 11 december 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Autistisch zijn is ook geen vrijkaartje om maar alles te kunnen zeggen. niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Wel een aardige huisarts heb je dan, als je steeds wat benzo’s tegen de kater krijgt. Je hoeft je niet te verdedigen TIE, daar ben je hier niet voor denk ik. En ik snap wel wat je beschrijft. Verslaving geeft je altijd het gevoel dat je iets nodig hebt om je goed te voelen. Maar dat werkt nooit, of nooit lang, wat je ook gebruikt. Dat probeert men denk ik duidelijk te maken. Ik zou wel wat strenger voor je huisarts of je verslavingsarts zijn, op z’n minst vragen hoe je je medicijnen moet gebruiken, want anders wordt het natuurlijk een zootje. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 20 minuten geleden zei takeiteasy: Ik heb een drankverslaving, geen pillenverslaving. Dat ik teveel baclofen heb genomen, heeft niets met een pillenverslaving te maken. Dat probeer ik nu al een paar dagen jullie wijs te maken, maar het kwartje valt niet. Voor mij werkt de baclofen verslavend, omdat ik er een dronken gevoel van krijg en daardoor heb ik er 14 dagen geleden meer van ingenomen, daarna de fles wijn en daarna die vervelend reactie op beiden. Ik heb dit nog nooit gehad, dus dan zal het toch wel met baclofen komen? Ik word er psychotisch van. Ik wil nooit meer iets met baclofen te maken hebben en ben helemaal geen medicijnenslikker. Hoe komen jullie daar nu in godsnaam bij? En verslaafd aan de oxazepam? Ja, in combinatie met alcohol wel. Dan heb ik de oxazepam nodig om de vervelende bijwerkingen van de kater wat te stabiliseren. Ik zit hier toch op een alcoholforum? Dan weten jullie toch ook wel, als je een terugval hebt gehad, je wat gespannen bent. Echter, dit was geen gewone terugval, maar alles in combinatie met baclofen en een restje oxazepam. Nogmaals: het gebruik van mijn oxazepam word streng in de gaten gehouden. Wat begrijpen jullie nu eigenlijk niet? Ik weet het niet TIE maar als jij het maar begrijpt dan heb ik er alle vertrouwen in dat het goedkomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 1 uur geleden zei takeiteasy: Zal het er eens over hebben met de huisarts. Is dat niet verslavend @Lieke7777? Dit is wat ik bedoel TIE, het lijkt er op dat je ook Tramadol wilde en dan dat aan je HA gaat vragen. Je weet inmiddels hoe jij met medicijnen omgaat; onverantwoord. Ik lees al jaren dat je van de AD wilt minderen of stoppen, maar ook las ik dat je vaker meer slikt per keer dan voorgeschreven. Het lijkt erg wispelturig. En zo ervaar ik je ook. Ik gun je om je traject waar je nu in zit, echt af te maken, en je te houden aan wat je wordt voorgeschreven door je verslavingsarts of psych. Dit zijn geen snoepjes en bijna alles werkt verslavend, zij het niet fysiek, dan wel psychisch. En in mijn optiek is het psychische aandeel van verslavingen het meest hardnekkige. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) Dat is ook het misverstand van Roberto, ik denk dat hij begreep dat Lieke bedoelde dat ze immuun is voor de verslavende werking van opiaten, wat inderdaad onbenullig zou zijn. Maar dat zei ze niet. Met sterke fysieke pijn heb je nou eenmaal sterke pijnstillers nodig. Als je niet elke keer dat het stoplicht op rood staat zo’n pil naar binnen werkt kun je dat wel gebruiken, zolang je het maar in de gaten houdt. Maar dat weet Lieke ook wel. Mijn huisarts legde dat een keer goed uit, hij zei ‘kijk jij slaat wel een fles whisky achterover, maar je slikt niet in een keer een strip oxazepam weg, dus die geef ik je nu wel een paar.’ Totdat hij vond dat ik een beetje teveel strips begon te vragen. Toen zei hij ‘nu hou ik ermee op. Pammetjes zijn een kortetermijn oplossing en jij hebt een langetermijnprobleem.’ Heel helder was dat. 11 december 2020 bewerkt door Descartes33 lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Dank je @Descartes33 En zekers houd ik dat in de gaten ' ook mijn huisarts is volledig op de hoogte van mijn verslavings alcohol problematiek .. keurig moet ik elke maand een herhaal recept online aanvragen meer krijg ik er ook niet in huis en dat vind ik niet nodig ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 ik heb 1 x tramadol gekregen van de kaakchirurg en al heb ik een hoge pijngrens, ik heb er 1 moeten slikken ben enorm geschrokken van wat er toen gebeurde, ik zag allerlei kleuren, schichten en lichten en liep te tollen op mijn benen. de rest ligt nog ergens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Heb al beetje spijt dat ik het genoemd heb ' had een hoop discussie bespaard hierop ... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 11 december 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) oxycodon heb ik ook liggen maar nog nooit genomen. Slik zelfs minder medicijnen dan voorgeschreven. Zolang het zo gaat beter ook. 11 december 2020 bewerkt door ikkanhet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Mijn verslavingsarts schrijft me na een ernstige binge ‘ook’ soms diazepam voor. omdat ik op een gegeven moment aprupt stop met drinken en dit gevaarlijk kan zijn. zij zijn daar nooit blij mee dat ik in een keer stop,zij zien veel liever dat ik afbouw. maar omdat bij mij de bekende rem stuk is,is afbouwen verdoemde moeilijk voor mij. en dan werk voor mij het beste om in een keer te stoppen,maar dat betekent wel dat ik door een hel heen ga. en daarom krijg ik diazepam om de afkick te ondersteunen. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 1 uur geleden zei Lieke7777: Als je goed terug leest heb ik daarop geantwoord " klopt " En het enigste wat ik jou duidelijk maak dat ik deze niet gebruik om een verslaving te onderhouden maar om een leven met pijn dragelijker te maken .. nog een inkopper @Roberto? Net als @Lieke7777 gebruik ik iedere avond 200 mg tramadol als pijnstiller om ‘s nachts iets van slaap te kunnen pakken. Ik functioneer er goed op, ook niet suf overdag. Recept wordt ook keurig door de anesthesist van de pijnpoli voorgeschreven. En ja, hij is op de hoogte van mijn alcoholprobleem. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Zo doen ze het trouwens ook als je opgenomen word dan krijg je de eerste dagen ook diazepam ter ondersteuning Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Floortje is geweldig, straks terugkijken ver weg was mooi, en hier in Ned. heel speciaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden