Spring naar bijdragen

Woensdag 21 oktober


niks

Aanbevolen berichten

Die afkortingen zeggen me alledrie niets, maar het klinkt niet prettig.

Ik merk dat ik er hard aan moet trekken om niet somber te worden deze week. Ga zo maar snel boodschappen doen en niet pas om 17 uur. Want dan is de kans groot dat ik dan toch met bier thuis kom. En daarna even wandelen met een vriendin langs het kanaal. Hopelijk schijnt tegen die tijd ook de zon. En is het zelfmedelijden ook weer een beetje klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mijn moeder is weer thuis. Ze is nog wat verzwakt en zal de komende dagen gelukkig wat hulp krijgen. En ik zal er nu dagelijks langsgaan i.p.v. 3x per week.
M'n eigen to-do-list wordt langer en langer. Wel de afgelopen dagen vier eetkamerstoelen van nieuw schuimrubber in de zittingen voorzien.
Nu weer even kalm aan want m'n handen vallen zowat van m'n polsen, ondanks de pijnstillers. Iets teveel stress. Ik ben een stress-kip. Maar er moet nog zo veel...
Morgen weer een dag.

Misschien moet ik hier nu toch echt maar eens helemaal stoppen. Heb ik vaker gedacht, geprobeerd zelfs, tot nu toe niet echt met succes.
Nou ja, opstaan, knietjes afvegen, kroontje recht en nóg maar eens proberen... :mellow:

 

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele uurtje aan het werk geweest en ik zie dat ik weeral een massa leeswerk in te halen heb. Wat zijn jullie toch fanatieke mensen op dit forum. Heel fijn te zien dat iedereen elkaar bij staat met al die wijze raad. 

Nu even het eten klaarmaken voor de kinderen en dan nog wat relaxen. Ik heb vorige week een nieuw fototoestel gekocht en ben van plan om hier regelmatig de wereld mee in te trekken. Maar wat een ingewikkelde toestellen zijn dat tegenwoordig. Honderden mogelijkheden... ik ga mezelf wat moeten bijscholen denk ik om hiermee overweg te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff moeilijk @Cleo66, misschien aangeven dat je er met haar over wil praten als zij eraan toe is? Ik denk dat ik het heel vervelend had gevonden als iemand zich zomaar met mij ging bemoeien toen ik nog niet helder had dat ik echt een probleem had. Maar ja er zijn wel kinderen in het spel... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 lastig  hoor   ( kan mij voorstellen  dat je ' je zorgen maakt vooral omdat  het dichtbij  is kind  van je broer  ook al is ze ouder  maar het  zal best  zwaar zijn zo zonder  haar ouders .

Je kan niet  meer doen dan zeggen dat je er ten alle tijde voor haar wilt  en kan zijn voor alles .   Dan pak je niet gelijk  de koe bij  de horens mbt het  aangeven dat je je zorgen  maakt en machteloos  voelt      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Cleo66:

... Inderdaad lijkt het me niet goed te vallen als ik over de alcohol begin . Maar voel me knap machteloos eigenlijk 

Lieve @Cleo66,
Zoals de drinker op een gegeven moment machteloos staat tegenover alcohol, zo staat de omgeving van de drinker machteloos tegenover de drinker.
Trimbos zegt:

"Een drinker kan iemand zijn die regelmatig drinkt, en hij/zij kan ook verslaafd zijn. Als de omgeving kun je soms iemand helpen om zijn probleem in te zien er er van af te komen, maar je kunt iemand die verslaafd is niet laten stoppen met zijn/haar gebruik als hij/zij daar niet zelf achter staat. Hoe graag je dat ook zou willen. En hoe boos, verdrietig en machteloos jij je hierdoor ook voelt. Maar je kunt er wel voor zorgen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Dat jij je leven niet aanpast aan het gebruik van die ander. Dat je niet al je energie steekt in het helpen van iemand die niet geholpen wil worden.

Eigenlijk gaat het erom dat je de verantwoordelijkheid voor het oplossen van het probleem laat waar die hoort. Dat is niet zo eenvoudig, want je hebt de neiging de ander steeds opnieuw te ‘helpen’. Ook al weet je dat je het probleem zo niet oplost. Soms lijkt het alsof je zelf ‘verslaafd’ bent; verslaafd aan het helpen van de ander."

Zelfs binnen AA/NA als sponsor kon ik m'n sponsee's niet helpen als ze zichzelf er niet toe konden zetten om te erkennen dat ze een probleem hadden en zélf
verantwoordelijk waren voor hun herstel.
Daadwerkelijke hulp bestaat feitelijk uit niets anders dan richting aangeven. En dan ook alleen de goede kant op, richting oplossingen. Want wijzen in de
richting van het verleden, wat er is aangericht, werkt vaak averechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...