Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Waldorff

Vrijdag 31 juli 2020

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

TGIF!

Meeting gisterenavond was weer goed. 

Vandaag halve dag werken en dan lekker met m'n meisje de zon in. Maak er wat moois van, fijne dag. :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Eindelijk al mijn oude dagboeken weggedaan. En uitgeschreven praatsessies bij de therapeut. Om ooit nog eens te lezen bewaard.  De klaagmuur afgebroken en ik hoef nooit meer te lezen wat ik ooit schreef.  Tijdens het verscheuren las ik af en toe wat flarden, pfff, al die voornemens waarmee ik mezelf moed in sprak na het geklaag.  De inzichten, de gevallen kwartjes die soms gewoon nog steeds moeten vallen.  Universeel, niet uniek.  Ben er klaar mee.  Weg ermee.

Eind van de middag naar de film, vanavond in de tuin.  Het wordt wat sneller donker en dan kunnen de kaarsjes aan buiten voordat het bedtijd wordt, zo romantisch.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

goedemorgen allen,

super veel zin om er vandaag weer een alcoholvrije dag van te maken,

rond vijven even een paar craving momentjes trotseren, 

en dan ook maar van de 0.0 afblijven

en doorgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. 

Zon hier. Daar ben ik blij mee. Uitzichten helderder, rotsen minder glad. 

Op tijd vertrokken. Met mijn bus nu pal aan een beekje, klaar om omhoog te gaan lopen.

Maar eerst koffie op een rotsblok in de zon, even echt om me heen kijken, het geklater van t beekje echt even horen. 

Kortom: ook moed verzamelen, dat ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even snel goedemorgen wensen
Dan op de fiets naar werk en meteen door naar de tuin

Maak er een mooie dag van mensen ! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede actie Etty, je dagboeken weggooien. Ik vond het een opluchting. Veel geklaag en goede voornemens en heldere inzichten. Waarvan je nu denkt, euh. Nee kan ik nog steeds niks mee. <_< Als je zo'n dagboek beziet als hardop nadenken en van je af schrijven, wat het in mijn geval zo was, is het niet zo moeilijk om het weg te doen. 

Nog geen plannen nog. Ik zou er met een vriendin op uit trekken maar die zei af; huisarrest in afwachting van de uitslag van een corona-test. Misschien eerst maar even wat nuttige dingen doen in huis. Een eindje wandelen in het bos is altijd lekker met dit weer. Ja rapilos ik ga proberen er een mooie dag van te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Werk en iets leuks verzinnen dit weekend voor mn neef (als in "nephew") en vriendin die vanavond langskomen. Het blijft zo allerachterlijkst heet (38 vandaag en morgen) dat er veel dingen afvallen. Beetje lummelen in het zwembad kan altijd maar zelfs daarvoor is het vrijwel te heet tot een uur of 6-7 's avonds. 7 uur 's ochtends is de beste tijd om actief te zijn...

Met deze klimaatverandering moeten we eens serieus gaan denken over meer schaduw in de tuin/op terras en zo, want je kan er haast niet wezen nu. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@bumperjim een snelle en leuke oplossing is een schaduwdoek, ofwel tarp  spannen, 5 m bij 5, bij 5 meter en je zit voor een tiental  euries lekker uit de zon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen

Stranddag vandaag, zin in. Te weinig leuke dingen gedaan laatste tijd, veel regeldingen. Fijne dag allen:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Manou:

Dagpact:

Manou ( plus roken van Bor afgekeken :))

Lonster

Ik doe met je mee Manou. Ik heb al boodschappen in huis en een alcohol vrij bier in de koeling. Straks nog wat ijsthee maken. Voorbereiding is het halve werk.

Ondertussen ben ik al wat actiever in huis geworden. Even koffie break. En dan naar het bos fietsen. Kijken of dat me lukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei brazer:

@bumperjim een snelle en leuke oplossing is een schaduwdoek, ofwel tarp  spannen, 5 m bij 5, bij 5 meter en je zit voor een tiental  euries lekker uit de zon.

Ja heb ik al aan gedacht, maar nou nog verzinnen hoe/waaraan vast en zo want ik mis een beetje aanknopingspunten (lett + fig)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn echte vader is overleden toen ik 8 was, mijn ouders waren toen al gescheiden dus kende mijn vader niet zo goed. Maar doordat hij dagboeken bijhield ben ik toch veel te weten gekomen omtrent zijn gedachtengangen en ik ben blij dat hij ze niet heeft weggegooid. Ik gooi nu helemaal niks meer weg qua schrijfsels. Ik heb stapels van die boeken met gedachten, tekeningen, verhalen, ideeën en onzin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Never @bumperjim .  Maar ik heb het dan ook niet over leuke tekeningetjes en mijn visie op Glasnost, pogingen een schrijver te worden enzo,  maar de inhoud van mijn zwartste gedachten.  Ik schreef niet vaak als ik me top voelde. Ze stonden ook vol met van dat lekkere ge-externaliseer ook, over mensen die mijn kinderen later zijn gaan leren kennen als hun vader, oma, opa, tante. Bijvoorbeeld.  

Ik heb wel wat schrijfsels die ik wel bewaar, ook mijn tekeningen.  Die mogen ze vinden. 

Ik kan me van jou @Fruitvlieg2019 wel voorstellen dat het van toegevoegde waarde is zoals je het zegt.  Maar voor mij, het is nooit mijn bedoeling geweest om een ander het te laten lezen, zeker niet mijn kinderen.  

bewerkt door Etty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, mijn vader was ook geen heilige. Die ging vreemd bij het leven, dronk, probeerde te stoppen en dat zat er allemaal in. Ik vond het wel interessant om te lezen. Het was ook niet zijn bedoeling dat iemand anders het zou lezen maar juist doordat het niet voor iemand anders geschreven is is het juist heel persoonlijk en eerlijk. De gedachten in dagboeken zijn vaak heel puur waardoor je iemand echt leert kennen. Daarom zijn dagboeken voor biografen ook zo belangrijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn telefoon is ermee opgehouden laatst. Had helemaal geen back ups gemaakt en telefoon zat helemaal vol met van alles. Foto's,  filmpjes, notities, logs (o.a over alcoholgebruik). Maar vind ik het erg dat ik die nu kwijt ben? Nee, eigenlijk niet. Begin weer lekker fris opnieuw.

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei brazer:

goedemorgen allen,

super veel zin om er vandaag weer een alcoholvrije dag van te maken,

rond vijven even een paar craving momentjes trotseren, 

en dan ook maar van de 0.0 afblijven

en doorgaan.

Craving momenten heb ik nog steeds! Dat komt - ben ik achter gekomen - dat ik last heb van het dry drunk syndroom.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...