Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 juni 2020


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Kohtje:

Geniet je al met al wel van je tuin, @Jannigje?

Ja hoor, zeker met deze warmte! Ik kan altijd wel een schaduwplek vinden ook al heb ik alleen nog maar stenen. Ik had veel potten op het balkon staat, die staan nu hier dus het is al best fleurig  

En ik kan zo naar buiten lopen, dat vind ik heel prettig. En langzaamaan begint een plan(netje) in mijn hoofd te groeien van wat ik kan en wil met de tuin.

Daarbij is het voor mij belangrijk om rustig aan te doen en niet te denken dat alles meteen goed moet zijn, wat goed dan ook moge zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij die van ons hebben we vanaf het eerste begin alles aangeraakt en bekeken en mee gespeeld en dus geen issue. 2 keer bij de dierenarts een grasaar uit het oor laten verwijderen, ik heb er dus een pesthekel aan en mn tuin staat er vol mee :( Na het maaien met de bladzuiger erover. Heeft die in de zomer ook eens wat te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo gaat het bij mij ook zo'n beetje. Terwijl ik in principe met twee jonge kinderen altijd wel genoeg te doen heb. Maar dat is zeker niet altijd ontspannend ;) 

Genoeg ontspanning is dus belangrijk. Sporten helpt me daarbij. Maar ook zoiets simpels als een douche pakken, of even naar de supermarkt en iets kopen wat ik lekker vind en al te lang niet heb gegeten. Veel spannender wordt het ook niet in deze Corona tijd.

Misschien moet ik het koken ook weer eens oppakken. Ik heb alleen zo'n hekel aan het snijwerk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik denk dat het een soort mentale leegte is als je even niet werkt, niet dat je niks te doen hebt. Tenminste dat geld voor mij.

Snap ik. Zou ik ook lastig vinden. 

Voor mij geld dat ik tevreden ben met mijn leven zoals het nu is, geen leegtes in die zin. Ik moet er alleen wel regelmatig stil bij blijven staan. Het patroon van 15 jaar lang elke avond 6 uur lang verzuipen, is natuurlijk niet zomaar uit mijn systeem. Zat trouwens te rekenen laatst: 6 uur van de 24 uur per dag drinken, dat is over de afgelopen 15 jaar bijna 4 jaar weggegooid. Of positiever bekeken: ik krijg er heel wat jaren bij in de toekomst....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik denk dat het een soort mentale leegte is als je even niet werkt, niet dat je niks te doen hebt. Tenminste dat geld voor mij.

Herkenbaar! Ik heb het al met minder werk.  Niet meteen, maar als het een tijdje duurt en ik niet meer op adrenaline hoef te functioneren... leegte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had voor het eerst een Jever fun gedronken een paar uur terug. Had gelezen dat die die wel goed smaakt en ik moet zeggen dat hij idd beviel. Niet dat vieze nasmaakje aan het eind en voldoende schuim. Maar ik voelde me soort van aangeschoten leek het wel. Nog niet eerder gehad. Blijkbaar zat deze qua smaak zo dichtbij normaal bier dat mijn hersens in de luren werden gelegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jannigje:

Hoe bedoel je dit? 

Ik weet het niet precies.. zingeving?  Levensinvulling? En als ik dan een tijdje niet hoef te rennen en geen deadlines hoef te halen dan word ik wat meer op mezelf teruggeworpen. 
En dat gaat weken goed maar dan kom ik mezelf tegen. 
 

Sommige mensen halen hun identiteit uit een andere rol in het leven. Veelal in gezinsverband. 

Ik ken iemand die na pensionering vrijwilliger van het jaar geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei knakker:

Meen je dat nou @Jannigje. Ik vind alcoholvrije rode wijn een aanfluiting. Waterig en dun. Ik vind de gewone Merlot-druivensap van de AH trouwens wel lekker. Maar die probeert geen wijn te zijn, maar gewoon sap. Wit mousserend alcoholvrij vind ik nog wel te doen. Ik vind het trouwens wél fijn als de smaak op de echte drank lijkt. Het triggert mij niet.

Ik hoor het heel vaak van mensen die alcoholvrije wijn drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei knakker:

Meen je dat nou @Jannigje. Ik vind alcoholvrije rode wijn een aanfluiting. Waterig en dun. Ik vind de gewone Merlot-druivensap van de AH trouwens wel lekker. Maar die probeert geen wijn te zijn, maar gewoon sap. Wit mousserend alcoholvrij vind ik nog wel te doen. Ik vind het trouwens wél fijn als de smaak op de echte drank lijkt. Het triggert mij niet.

Een vriendin had een of andere biologische wijn,  daarvoor had ik ook alleen maar niet erg beste namaak geproefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei knakker:

Ga ik de Leffe eens proberen. Vond de gewone altijd erg lekker. Affligem lijkt trouwens niet op Jever. België vs Duitsland. vol/zoetig vs. hoppig/bitter. Oja, Jopen Non IPA is ook best lekker. Thee ook trouwens.

De Leffe is lekker @knakker. Vind ook de liefmans lekker. Heb de afgelopen weken al heel veel alcoholvrij gehad, voelt toch alsof ik een beetje mee kan doen. :) Wiekse witte 0.0 , Liefmans , Leffe, erdinger, radler. De alcohol vrije wijn lijkt me niets... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei knakker:

Ga ik de Leffe eens proberen. Vond de gewone altijd erg lekker. Affligem lijkt trouwens niet op Jever. België vs Duitsland. vol/zoetig vs. hoppig/bitter. Oja, Jopen Non IPA is ook best lekker. Thee ook trouwens.

Klopt, Leffe lijkt ook niet op Jever.

Dat zoetere zie je ook duidelijk terug in de calorieën en daar ben ik wel gevoelig voor. Maar zo'n Belgische is voor de afwisseling wel lekker.

Thee is het helaas niet voor mij. En wijn dronk ik al nooit dus die alcoholvrije ga ik niet eens proberen.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...