Spring naar bijdragen

Woensdag 24 juni


Maja

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei knakker:

Nou ja, het was ook meer als grap bedoeld ;) Welk boek heb je gekocht Sandro?

Ik dacht, ik help je even. Anders voel je je  misschien zo oud ;)

Een boek over hardlopen. "De tien, de halve en de hele". Ben wel weer even klaar met de "zelfhulpboeken". Na het lezen van Jan Geurtz valt alles toch een beetje tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Rosee:

Herkenbaar @Etty over dat naar buiten 'moeten' met mooi weer.

Ja, ik heb dat ook wel. Zit nu een kwartier in de volle zon in de tuin om toch nog even buiten geweest te zijn. Nou, heerlijk hoor *zweet zich een ongeluk* Ik ga weer naar binnen. In de schaduw is het trouwens heerlijk hoor, moet ik er eerlijk bij zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei takeiteasy:

lekker een cornetto nu

Ik een calippo. En ik had al 3 of 4 van die invrieslollies of sticks op overdag. Hoezo de 2e niet nemen @knakker B) 

Zo avondeten maken. Nog 1 pak wokgroente en dan is mijn vriezer zga leeg. Ik doe er rijst bij en verder heb ik nog bonen die ik erdoor doe als vleesvervanger. Ik wilde mijn vriezer leegmaken want over 3-6 (+))?maanden is het niet goed meer.

Fijne avond :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond! Even een teken van leven. Druk met werk en vriend zijn (bijna ons) huis opknappen. Bijna klaar, alleen de babykamer nog vloer erin. Ondertussen mijn spullen aan uitzoeken. Mijn meubels zijn al weg gegeven. Niet letterlijk, over 2 weken mogen ze het halen. Ondertussen een kitten opvoeden. Zag net dat ik afgelopen week half jaar niet heb gedronken. Is het erg dat ik daar niet bij heb stilgestaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:
3 uur geleden zei Sandro:

Nou, daar droom ik niet meer van. Drinken omdat je niets beters te doen weet. Met alle negatieve gevolgen van dien. Ben veel te lang met die onzin door gegaan. 

bedoelde het meer eigenlijk beetje sarcastisch naar mij zelf toe...

Ok, je triggerde me. Zag het hele plaatje al in mijn hoofd. Ben ook nog niet zo lang gestopt.

Even schoot de gedachte door mijn hoofd "Waarom zou ik nu niet lekker gaan zuipen in de tuin voor deze ene keer? Wat kan het kwaad?". Die gedachte kon ik gelukkig vrij makkelijk counteren met het idee (of het feit, beter gezegd) dat er een groot risico is dat ik daarna de teugels weer laat vieren en alwéér terug bij af ben. Maar misschien nog wel belangrijker: ik weet dat het de kater van morgen niet waard is. Zolang ik dat scherp heb dan zal ik vandaag niet drinken. Verder vooruit kijken hoeft ook niet. Één dag wordt dan vanzelf twee dagen, een maand, een jaar, etc. Nu is het 1,5 maand. Te lang om weg te gooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro nee moet je niet aan denken zo'n kater met dat hete weer morgen. Als ik er zo over nadenk zou ik trouwens de emotionele impact van een kater erger vinden dan de lichamelijke. Dat labiele, onzekere, onbestemde angstige gevoel, ik zou het niet meer verdragen denk ik. Hoop niet dat ik het ooit nog mee maak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Sandro:

Ok, je triggerde me. Zag het hele plaatje al in mijn hoofd. Ben ook nog niet zo lang gestopt.

Even schoot de gedachte door mijn hoofd "Waarom zou ik nu niet lekker gaan zuipen in de tuin voor deze ene keer? Wat kan het kwaad?". Die gedachte kon ik gelukkig vrij makkelijk counteren met het idee (of het feit, beter gezegd) dat er een groot risico is dat ik daarna de teugels weer laat vieren en alwéér terug bij af ben. Maar misschien nog wel belangrijker: ik weet dat het de kater van morgen niet waard is. Zolang ik dat scherp heb dan zal ik vandaag niet drinken. Verder vooruit kijken hoeft ook niet. Één dag wordt dan vanzelf twee dagen, een maand, een jaar, etc. Nu is het 1,5 maand. Te lang om weg te gooien. 

Idd bedoelde dream on naar mijzelf  ' zag  mij ook  al zitten..  vandaar  knagende  aan de lolliestokjes ..  

Wilde je niet triggeren ' en nope de kater is het niet waard ook.

Ik heb zelf ook nog een reden volgende  week  start vers training  daar moet ik   gedurende de training  abstinentie  naleven ook.  Ja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En sowieso, het is het gewoon niet waard. 

Drank maakt je zó kapot, stuk en nergens toe in staat. Je leeft niet. Gebeurt niet in 1 dag.

Wel op de manier zoals wij het doen of deden.

 

bewerkt door Myle
Ja heb misschien geen recht van spreken maar dit is ratio wat spreekt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Sandro:

Ja, ik heb dat ook wel. Zit nu een kwartier in de volle zon in de tuin om toch nog even buiten geweest te zijn. Nou, heerlijk hoor *zweet zich een ongeluk* Ik ga weer naar binnen. In de schaduw is het trouwens heerlijk hoor, moet ik er eerlijk bij zeggen.

Noord Europeanen :D Hier zit iedereen in de schaduw vanaf 20+.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei niks:

Zag net dat ik afgelopen week half jaar niet heb gedronken. Is het erg dat ik daar niet bij heb stilgestaan? 

Haha, jij hebt belangrijkere en leukere dingen om mee bezig te zijn. Heel goed :)

Bij mij was het gevoel als prille vader vergelijkbaar met verliefdheid. In mijn hoofd alleen maar bezig met die kleine. Moest na 4 dagen naar een verplicht college. Nou, ik heb nog nooit zo weinig opgestoken van een les. Continu wegdromend. En iedereen om me heen mocht/moest het weten. Alsof ik de enige persoon in de wereld was die ooit een kind had gekregen haha. Kon me allemaal niks schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei kruidenthee67:

En de schaamte....

Ik ben dat met terugwerkende kracht als brandstof aan het gebruiken. Al die keren in het verleden dat ik dondersgoed wist dat ik kansloos bezig was, maar tóch door ging. Alle negatieve emoties als schaamte, teleurstelling en schuldgevoel van al die duizenden keren dat ik te veel dronk, gebruik ik nu als brandstof om op het juiste pad te blijven. Het geeft gewoon zo'n enorme bevestiging van het feit dat het leventje op planeet alcohol zuigt. Ik heb elke uithoek van die planeet meerdere keren bezocht, ken elke vierkante centimeter op mijn duimpje en het heeft me niets gebracht. Dan heb ik er dus helemaal niets te zoeken. Herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...