Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Smaragd:

Wie zijn wij?

Ik ben Bor en ik doe alles altijd op z"n Bors.

En wat een ander daarvan vind of denkt maakt me niet zoveel uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo is het maar we lezen het wel allemaal. En natuurlijk reageren we dan. Zou raar zijn als dat niet zo zou zijn. Gun haar meer, maar voor nu is het wat het is.

Lag aan de AD en de woning ja tuurlijk.

bewerkt door Smaragd
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja dan maar weer aan de AD en verhuizen nog maar eens een keer. Drank, pammetjes...onderliggende problematiek. 

Ach..

Juist ja, ik ben mee. Jammer als dit klopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze is een mooie sterke TROTSE vrouw en zij maakt haar eigen beslissingen, net als jij Bor en ik uiteindelijk. Daar gaat het om. Voor een ander is het zo makkelijk te bepalen en adviseren. Maar goed het is toch nog geen maandag? Gun het haar echt maar snap het ook heel goed als ze weer naar huis wil. Ze kan(kon) zich zelf redden. Ben ambivalent hierin, opdringen heeft geen zin. Wel was ik verbijsterd, dacht nu doet ze het echt. Is aan haar zelf. Fijne avond, ga eten en dan muziek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je(ze) wordt geleefd in de crisis. Dan zeg je en wil je dingen. Als je je iets beter voelt, is dat er niet meer. Dat is de realiteit van de crisis. Zo werkt dat. Ben ook niet boos, had het haar wel gegund. Nu hou ik erover op. Ken de crisis maar al te goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Smaragd, jullie lijken op elkaar omdat jullie alle twee zo hyper zijn als het maar kan. Het ene moment is het enorm kwaad een dag erna extreem vrolijk nooit eens gewoon een periode vlak met voor een langere periode dezelfde gemoedstoestand. Jij kan nu over haar woning en AD beginnen maar je doet hetzelfde met je ex partner. Afleiding zoeken in verhalen om daar uiteindelijk de rede van drinken in te zoeken. In plaats van advies geven zou je er ook wat van kunnen leren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt @Fruitvlieg2019, ontken ik ook niet hoor. Toch zijn de situaties verschillend, zij heeft veel onverwerkt verdriet, misschien ik ook wel ja. 

Is aan jezelf om iets te veranderen, dat gaat een crisis of kliniek niet doen. Bij ons dan denk ik, wij zijn niet zo mak. Was het maar zo. Snap wel je punt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het zo was, zou iedereen genezen zijn. Zo werkt dat bij ons niet, was het maar zo. 

Ik hyperrrrrrrrrrr? Ja je hebt gelijk, ik log weer uit :D

Djw, meen ik echt want je hebt gelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Smaragd:

Is aan jezelf om iets te veranderen, dat gaat een crisis of kliniek niet doen. Bij ons dan denk ik, wij zijn niet zo mak. Was het maar zo.

Het is helemaal niet de bedoeling van een kliniek om je te veranderen maar om je handvatten aan te reiken, zaken bespreekbaar maken en te verwerken, leren hoe waarmee om te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

... ik moet voor vandaag weer van het dagpact af..  ik ga nu een wijntje drinken. We zijn een keer met z’n tweetjes, kids bij de andere ouders of vriendje (het gebeurt bijna nooit dat wij avondje alleen zijn) en we gaan een lekkere kaasfondue maken en we willen er een wijntje bij drinken. Na bijna 3 weken gestopt. Echt vind het gewoon eng maar ik denk dat ik dat een avondje kan. We gaan het zien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Bor:

Ik ben Bor en ik doe alles altijd op z"n Bors.

En wat een ander daarvan vind of denkt maakt me niet zoveel uit.

Ja, en dát, juist en precies dát.... 

...vind ik dus echt maar hélemaal niks... denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik slaap sinds 'de maatregelen' veel onrustiger. Nu heb ik een theorietje bedacht hoe dat komt. Overdag is er te weinig afwisseling; ik doe dezelfde dingen, op dezelfde plek, al bijna 2 maanden lang. Denk dat mijn hersens dat in de nacht compenseren door overactief te zijn.

Een ander voorbeeldje waaraan ik merk dat ik te weinig geprikkeld word, is dat ik werkelijk waar al bijna 2 weken hetzelfde liedje in mijn hoofd heb. Ok, normaal gebeurt het weleens dat je een deuntje gedurende een dag niet kwijt kunt raken. Maar 2 weken!!...ik word er gek van (als het nou een leuk liedje was dan ok, maar zoals altijd is het een zeikliedje).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Manou:

Niet alle mensen zijn heel gelijkmatig van gemoedstoestand.Ikzelf ook niet.Is niet " fout" hoor als je wat minder stabiel bent.

inderdaad, helemaal mee eens, zelfde hier.

wel is het 'fout' als je dat van jezelf niet weet en keer op keer iets anders zoekt, vindt of aanwijst wat de reden van je moodswing zou zijn. 

Niet eens zozeer omdat het 'fout' is, maar je doet jezelf er zo tekort mee. Ontkent zo wat bij jezelf hoort

En hier, waar we zover ik weet gezamenlijk proberen de verslaving van alcohol voorbij te komen is dat relevant. Vooralsnog zie ik maar 1 overeenkomst tussen die "Trotse dames en heren die het op hun eigen manier doen, no matter wat een ander ervan vindt": ze zuipen nog. 

Das geen veroordeling, das een constatering. Helpen ze elkaar? 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die theorie heb ik al eens vaker gelezen Sandro. Lange nachten en drukke dromen komen veel voor bij iedereen nu.

@Pats doe wat je niet laten kan. Ik schud je de hand, heb ook wat gedronken. Ga daar verder geen woorden aan vuil maken want alles is een excuus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelijkmatig? Ik noem het eerder wispelturig, als we het over de wisselende gemoedstoestand hebben van Smaragd en takeiteasy bijvoorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mensen die wat minder stabiel zijn kan het een wat grotere klus zijn alcohol de baas te worden.Of zullen af en toe terugvallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Manou:

Voor mensen die wat minder stabiel zijn kan het een wat grotere klus zijn alcohol de baas te worden.Of zullen af en toe terugvallen.

Denk dat je daar wel een punt hebt.

Als ik naar mezelf kijk, iemand met een redelijke stabiele gemoedstoestand, dan denk ik aan de andere kant dat die stabiliteit ook als nadeel kan hebben dat een patroon lastiger te doorbreken is. Of misschien heeft het meer met eigenwijsheid te maken, dat kan ook.

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee joh, mijn gedachten gaan ook alle kanten ik heb alleen geleerd om niet meteen op mijn gedachte te reageren. Ik laat ze gaan en fantaseer lekker verder maar handel er niet meteen naar. In mijn werk noemen ze dat creatief geloof ik en daarom zoek ik altijd iemand naast mij die veel rationeler is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het inderdaad voor de één makkelijker zal gaan, dan voor de ander. Ligt er ook aan hoeveel en hoelang iemand dronk denk ik? Maar nu krijg ik een beetje het gevoel dat het om een paar pubers gaat, die niet voor elkaar onder willen doen. Ik doe het op mijn manier, we zijn niet zo mak enz. Daar ook trots op lijken te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fruitvlieg2019:

Nee joh, mijn gedachten gaan ook alle kanten ik heb alleen geleerd om niet meteen op mijn gedachte te reageren. Ik laat ze gaan en fantaseer lekker verder maar handel er niet meteen naar. In mijn werk noemen ze dat creatief geloof ik en daarom zoek ik altijd iemand naast mij die veel rationeler is.

Ok, maar ideeën alle kanten op laten gaan, en creativiteit, zijn geen synoniem voor een instabiele gemoedstoestand. Denk dat er wel enig verband in zal zitten hoor, maar het is niet hetzelfde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Instabiel is inderdaad wat anders dan creatief( denk ik). Maar ik kan de ene dag heel somber naar iets kijken terwijl ik de volgende dag het fantastisch vind. Uiteindelijk kom ik dan wel ergens in het midden uit zolang ik maar niet meteen handel bij de eerste gedachte. Tenminste niet bij belangrijke dingen. Ik weet het ook eigenlijk niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Lonster:

Gelijkmatig? Ik noem het eerder wispelturig, als we het over de wisselende gemoedstoestand hebben van Smaragd en takeiteasy bijvoorbeeld.

Dat mag je vinden. Maar je hebt wel gedronken. In hoeverre beïnvloed jou dat?  Moet jezelf weten hoor.

Ik kan mij iig droog afmelden en sta daar achter. Voelt goed, hoe wispelturig ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...