Spring naar bijdragen

Donderdag 16 april 2020


Maja

Aanbevolen berichten

Goede morgen  brrr ratten  '      moet er niet aan denken vond de muisjes hier in huis al erg genoeg zo nu en dan ...

Lady Jane sterkte met de verkoudheid  hopelijk blijft het daarbij.  

Hier last van mijn linker oor nare steken erin  komt vast omdat ik veel met oortjes in luister de laatste tijd daar maar even mee ophouden .

Fijne dag  allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou echt niet hoor Adri
Je kan zelf zo zwaar of licht mee trappen als je zelf wilt d.m.v. je versnellingen
Maar..ik ben het met je eens, jij bent sportiever :)

En hoe dat kan Bor ?
Weet niet hoe het met jouw huband is, maar vriend is een zeer rustig persoon van zichzelf, dus fietst hij ook rustig, en auto rijden gaat ook rustig
Misschien is jouw husband ook een rustig figuur ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb twee fietsen waar ik geen afstand van kan doen. Een oerdegelijke gazelle met 3 versnellingen die ik nog heb 'overgehouden' aan m'n eerste
langdurige relatie, die heb ik al 40 jaar, en een giant met 21 versnellingen die ik ondertussen ook al weer een jaar of 15 heb. Boodschappen en ritjes
in de stad doe ik óf lopend als het echt de binnenstad betreft, óf op een van die fietsen. Verder weg neem ik de auto. Een e-bike komt er voorlopig
echt niet. Ben bang dat de accu elk jaar op is omdat ik er te weinig gebruik van zal maken. En bovendien, waar laat ik zo'n ding als ik geen afstand kan
doen van die andere twee fietsen. (M'n vrouw zelfde soort verhaal, zelfde soort giant, alleen is haar gazelle met 3 versnellingen
een tweedehandsje van een jaar of 20... :))

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig dat jullie het over ratten hebben, hier net weer iemand van de ggd langsgeweest, vorige week een rat in de keuken, jaar geleden ook al. Woon in de stad, het wemelt er hier van. Je hoort ze soms ook piepen tussen de binnen en buitenmuur. Ik vind het naar dat de ggd gif gebruikt, maar ik weet niet hoe anders. Heb ook al zo'n ultrasoon geluidsapparaat, werkt niet. Er liep er 1 over mijn voet in de keuken, mijn ergste nachtmerrie. Mijn oudste zoon heeft me ook nog eens de stuipen op het lijf gejaagd door een zwart bolletje sokken op mn voet te gooien terwijl ik naar ratten zat te speuren. Ik heb nog nooit zo hard geschreeuwd. Die krijgt hij nog terug:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Precies! En vaak kijken ze ook nog een beetje hooghartig op je neer. De elektrische fiets is hun troon en ze kijken neer op het normale volk wat zelf arbeid moet verrichten om vooruit te komen.

Nou ben het voor een keer met jullie eens. De laatste keer dat ik de Ventoux opreed met veel pijn en moeite en schelden en bloed zweet en tranen, werd ik voorbij getokkeld door moeder en dochter (kennelijk) rustig kleppend over van alles en nog niks en met de ruggetjes netjes kurkdroog. Pas maar op je accu is bijna leeg riep ik nog maar dat was bluf :( 

maar afdalen kunnen ze niet.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Kohtje:

   ... Een oerdegelijke gazelle met 3 versnellingen die ik nog heb 'overgehouden' aan m'n eerste
       langdurige relatie, die heb ik al 40 jaar ...

Met deze fiets heb ik nog vier jaar lang op en neer gepeddeld tussen Zwolle, waar ik woonde, en Kampen, waar ik de kunstacademie bezocht. Vaak met
schilderijen en tekenmappen profesorisch achter op gebonden, zomer en winter, altijd, echt áltijd forse tegenwind in een vlak landschap. In die tijd door
overbelasting twee keer een nieuw achterwiel er in. Tijdens het laatste jaar leerde ik m'n vrouw kennen die (toen al) in Deventer woonde en fietste ik
elke vrijdag na eerst Zwolle-Kampen en Kampen-Zwolle gefietst te hebben van Zwolle naar Deventer en dan 's maandagsmorgens vroeg weer
uit Deventer vertrekken, eerst naar Zwolle spullen pakken en dan door naar Kampen.. :unsure:
Het is dat ik er zelf bij was destijds, maar ik zou mezelf nu niet meer geloven als ik mezelf zou vertellen dat ik dat deed..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor, Zwolle ligt op de route Kampen-Deventer, Deventer-Kampen. Ik ging echt niet met van die schilderijen en mappen dat hele stuk naar Deventer en
terug fietsen.. dan ging er alleen een tandenborstel mee. :D

(En vaak een schetsboekje met wat potloden.)

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...