Spring naar bijdragen

Zondag 5 April


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Vind het ergens ook wel een prettige tijd. Ik hoef niet nutteloos te winkelen of naar feestjes waar ik eigenlijk niet heen wil. Ik hoef mijzelf niet te verontschuldigen dat ik straks geen verjaardagsfeestje geef want het kan nu eenmaal niet. Ik ga 2x per week boodschappen doen en loop af en toe een rondje hier in de buurt. Ik groet mensen op afstand

Dat snap ik allemaal en het leuke is, al die dingen kun je altijd al zo doen, daar heb je geen corona voor nodig. Joepie!

Ik leef al tientallen jaren een traag leven en volgens mij komen er op dit moment veel mensen tot de ontdekking hoe fijn dat eigenlijk is. Voor mij is het verschil nu niet zo groot behalve dan dat ruim de helft van mijn inkomen opeens is weggevallen.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Volgens mij wordt mijn eerste tekst een beetje uit zijn verband getrokken. Van ik geniet van de rust en zou die wel vaker willen hebben naar wereldvreemd en suïcidale ondernemers. 

Zo schreef je het niet niet. Je schreef dat je ieder jaar het land wel 2 maanden stilgelegd wil hebben. Daar reageer ik dan ook op, dat lijkt me normaal.

Schonere lucht enzo geniet ik ook van, maar laten we nu niet naïef zijn voor de enorme problemen die er nu al zijn in de maatschappij en alleen maar erger gaan worden de komende tijd. Er wordt een recessie verwacht die erger is dan die van 2008. En waar gaat dan weer op bezuinigd worden? Juist, de natuur (om een voorbeeld te noemen). Daar gaat je schone lucht weer, dubbel en dwars.

Maar laten we er voor nu maar van genieten, dat doe ik ook. Maar wel waken voor kortzichtigheid.

Ik heb mijn zegje gedaan. Punt erachter.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik ga er maar vanuit dat je moe bent en niet de moeite hebt genomen om de hele tekst te lezen maar meteen vanuit je vermoeidheid kwaad bent gaan reageren.

Dat is dan een verkeerde aanname. Ik heb je verhaal gelezen. Ik quote alleen 1 zin, omdat het me daar het meest om ging (als we continu hele teksten quoten wordt het er niet overzichtelijker van). 

Ik ben helemaal niet kwaad. Ik reageer gewoon op wat je schrijft. Dat vind jij misschien geen leuke reactie, prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitgeslapen vanochtend en dat doet mij eigenlijk geen goed. Ben dan altijd gehaast de rest van de dag gek genoeg. Nu zeker omdat ik ook moest werken. Ik doe het zelf, maar ga het anders aanpakken in het vervolg! 

Morgen weer gewoon werken en zorgen dat de tuin weer begaanbaar wordt. Inmiddels ligt er zoveel dat.we er nog nauwelijks kunnen lopen. Maar dit gaat lukken en dan is ie ook gelijk goed aangepakt! Misschien mag ik wel een clematis kopen van mezelf. Ooit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht,

Net thuis van een zware dienst. Een zorgvrager was weggelopen. Zijn echtgenote is gisteren overleden(ze woonde samen bij ons) Hij kon haar niet vinden op hun kamer.  Dus ging natuurlijk op zoek naar haar. 1 keer eerder was hij al over het tuinhek om de instelling, geklommen en weggelopen. Als dit nog een keer zou gebeuren, zou hij niet meer de instelling in mogen en moet de familie/eerste contactpersoon zelf de opvang thuis voor dhr regelen en vervalt onze zorgverantwoordelijkheid. Blijf dit krom vinden deels want het is een man met dementie. Snap wel wat erachter zit natuurlijk. Kon hem nog van het hek af terug praten. Maar dit blijft natuurlijk niet goed gaan.

Snap de discussie van vandaag wel. Sereen rustig mooi stil soms buiten. Buiten wel, niet in de instellingen. Denk echt dat als dit nog maanden blijft duren, al(veel) zorgpersoneel gaat omvallen.

Wij mogen ons nu wel meteen laten testen bij klachten. Gaat de instelling zelf regelen, vind ik een goed initiatief.

In 1 van de locaties is 60% van de zorgvragers besmet en al velen overleden. Hou mijn hart nogmaals vast, denk dat het ergste bij ons nog moet komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moeilijk en confronterend lijkt me. Ook het idee dat het ergste nog moet komen. 

Zorgpersoneel gaat/is al aan het omvallen wat ik begrijp. Dat gaat voor wat ik persoonlijk meekrijg om verpleegkundigen in de GGZ. Velen zijn ziek thuis

En ongeveer om de dag krijg ik te horen van sterfte wbt cliënten. Waar er normaal gesproken voor iedereen die overlijdt minstens een persoonlijk uitgebreide stiltedienst wordt gehouden, daarna kan je kiezen of je naar de uitvaart gaat. Nu wordt alles stilgehouden. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die dit niet accepteren en er ook  vooral extra bang van worden. Ik kan hier niks in doen. Het voelt machteloos. Zie enorm verdriet en angst en Nouja. Rotgedoe. Ook dat het kantoor van de verpleging inmiddels lijkt op een gesteriliseerde ruimte waar je jezelf moet ontsmetten en dan met een plastic plaat voor je neus even snel je pillen kan afhalen. 

Ik ga even nog wat soep opwarmen en daarna proberen te slapen. Kan nu toch geen verschil maken. 

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Myle:

.Nu wordt alles stilgehouden.

Niet alles maar wel veel. Denk om massahysterie te voorkomen, die er best al is en logisch ook.

RIVM geeft ook alleen door, degenen die gestorven zijn met bewezen/geteste corona. Velen/terminale kwetsbare mensen, worden niet getest. Dus het aantal ligt wel 10 keer hoger natuurlijk.

Hele discussie met een arts, ze worden ook steeds jonger bij ons(de artsen) waarom de mw die gisteren overleed, niet getest werd eerder. Zij zal er natuurlijk niets meer aan gehad hebben maar kan wel de bron zijn. Hij liet het bijna aan mij over, ben zo boos geworden. Zijn professie en beleid natuurlijk, niet de mijne. Hij ging haar onbeschermd onderzoeken. Ze nieste wel 10 keer in zijn gezicht, ik zei heel cynisch, nu kan jij het ook wel hebben. Zijn keuze, ik heb haar in volledig beschermde kleding met mondkap eetc de laatste dagen verpleegd, net als mijn collega's. Mis echt het eenduidige beleid. Veel collega's zijn bang. Ik snap dat wel, had ik ook 2 weken geleden. We krijgen het toch wel allen(meesten uiteindelijk) blijf daarbij dat dat ook nodig is, om het te kunnen beteugelen. Er zit niets anders op. Maar je wil niemand besmetten. En dan ook wij verzorgenden/verpleegkundigen hebben ook een thuisfront, daarin kunnen wij ook die personen besmetten.

Geniet van je soep.

Aan het drinken geweest?

Ik heb 2 glazen bier op, mocht van mezelf. Nu ook klaar. Heb een schema voor mezelf gemaakt en 2 is de limit voor vandaag, omdat ik vrij ben morgen/vandaag en jarig ben.

Hou je goed bijeen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bumperjim:

Kan zij wel, kan ik niet want ik ben pa die op zo'n moment alles verkeerd zegt :) 

 

Logisch en heel gezond :D

Op mij heb je wel altijd een kalmerende werking, weet niet wat dat is.

Komt wel goed, posi zijn. Fijn dat je vrouw het dan wel kon doen, snap jouw dochter ook wel. Is ook heel beklemmend en angstig.

Niet jij maar dat hele corona gebeuren. Als toevoeging, wil niet dat het verkeerd overkomt.

Mis @Bor een beetje, hoop dat het goed met haar gaat? 

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was het dodental ietsje minder opgelopen dan eerdere dagen. En hoe opent godbetert het TF1 journaal: "Kunnen we alweer naar buiten?" Wat een onverantwoordeljjke eikels, als iedereen nu ineens massaal elkaar gaat opzoeken dan wordt het een slachting waar New York niks bij vergeleken is. Waarom dan dat het volk nu gaan aanpraten. Soms zijn ze niks beter dan facebook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...