Spring naar bijdragen

Donderdag 12 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

Even snel, want moet zo invallen voor iemand van 10.30-13.00
En dan weer mijn vaste adresje van 15.30-18.30

Jeetje, het lijkt wel of ik weer "gewoon 'werk :)

Toch wel weer zin in
en gisteren de hele middag lekker in de tuin bezig geweest
Het leven is zo slecht nog niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, voor ik het weer vergeet hier te melden: gistermiddag heb ik op mijn meestal verlaten outdoor fitness eilandje twee Chinezen met bivakmuts en zonnebril gespot.
Gelukkig was mijn conditie al wat beter en kon ik in sneltreinvaart terug naar huis fietsen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto, hoe zag je dat het Chinezen waren? Of hadden ze de bivakmutsen en zonnebrillen in hun hand? :);)

Verder lekker bezig, jij, hoor. Sobere, regelmatige levenswijze.

 

(*kun je eigenlijk na drie ontbijtjes nog wel van een sobere levenswijze spreken?)

 

 

 

 

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb na een jaar of drie eindelijk m'n atelier weer op orde. Er staat nog een schilderij op de ezel dat ik al al die jaren af wilde maken (portret van
onze ondertussen vorig jaar overleden hond), ben er helemaal klaar voor.......

 

...... en ik krijg het niet voor elkaar er aan te beginnen. Hoe ging dat ook alweer, schilderen? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Het komt zodra het komt, koh. Jij heb nu alles gedaan om t mogelijk te maken, meer kan niet. En hoeft dus ook niet? Zelfs schilderen hoeft niet. :heart:

Raar he, hoe dat soms werkt? Herkenbaar. 

Ja, het zal ook wel weer komen. Eerst maar weer eens een leeg doek neerzetten, weer in the mood komen door door die eerste streken heen te komen.
Zonder de grote kans dat ik dat reeds begonnen portret nu in één keer bederf... en weer een beetje routine opbouwen. Om nog maar niet te spreken van de
tijd die ik ervoor wil/moet/mag nemen, dus m'n dagritme aanpassen. Vind ik (ook) moeilijk.

25 minuten geleden zei Bob:

Was dat niet met zo'n penseel?

Punt is dat ik dat nog wel weet, dat je o.a. penselen gebruiken kunt, naast vele andere applicatiegereedschappen, maar dat alle zgn. ervaring en routine
even is weggezakt. Ik werk vaak in laagjes over elkaar, eerst een soort zwart-grijs-wit onderschildering en dan langzaam laag voor laag de kleuren opbouwen.
Maar welke pigmenten waren nou ook alweer meer of minder transparant en welke effecten hadden bepaalde kleuren/pigmenten ook alweer op elkaar?
Hoe deed ik dat ook alweer met de verhoudingen vet-mager in het medium i.v.m. de vet-over-mager regel? Dat soort dingen...
Ik heb jarenlang zelf olieverf gemaakt, net na de academietijd. Vond ik erg leuk, leerzaam ook. Maar hemeltjelief, de verftube is niet voor niets uitgevonden.
Dus kant en klare verf kopen is naast gemakkelijker en tijdwinst, ook voor de kwaliteit toch wel beter. Mits je natuurlijk wel voor de wat betere verven gaat.

Zit nu weer even wat theoretische kennis op te frissen in "het KUNSTSCHILDERBOEK".

Het komt wel weer. Het komt wel goed. Maar ik miste het forum even om te 'klagen'. Vandaar mijn verzuchting. Dat lucht toch wel een beetje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even helemaal niks met soep. Of met fietsen en asperges. Sorry, ik weet dat het mijn eigen humeur is. Niks persoonlijks. 

Ik wil vandaag niet drinken en ook vooral geen berichten lezen dat het beter kan gaan. Veel te confronterend. 

Ik frustreer me erom. Waar komt dat door? mezelf. 

Het beste is misschien wel gewoon genieten van het weer. En dus ook werkelijk naar buiten, de zon zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bericht van 7 maart jl:

Na weken van regen en kou was het vanochtend eindelijk eventjes volop lente. En hoe! Aspergesteker Wim Tielemans uit het Brabantse Bavel heeft meteen een record te pakken. Nooit eerder kon hij het ‘witte goud’ zo vroeg in het seizoen oogsten als nu. “Je wordt er vrolijk van”, glimt Wim.

Daar is zijn partner Anja het roerend mee eens. “Daar zijn we heel blij mee! Daar doen we het voor. Het is ons vak, en daar gaan we voor.”

Klimaatverandering

Dat de asperges zo vroeg ‘steekbaar’ zijn, hebben zelfs de doorgewinterde aspergestekers nog niet eerder meegemaakt, vertelt Wim. “Vorig jaar hadden we 15 maart de eerste asperges, andere jaren is het begin april, dus dit jaar is het wel heel extreem.” Dat heeft alles met de klimaatverandering te maken, door de zachte winter steekt het witte goud veel eerder de kop op.

Aan de ene kant betekent dat eerder smullen, maar het zit Wim toch niet helemaal lekker. “Aan de ene kant is het leuk, aan de andere kant maak ik me toch wel zorgen over het klimaat wat toch aan het veranderen is.” 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar @takeiteasy, dan heeft de techniek van die keyboards je misschien ingehaald. Op dat gebied is er elke dag wel wat nieuws.
Maar olieverf is grotendeels nog steeds olieverf (hoewel er tegenwoordig ook wel waterverdunbare olieverf is). Ik moet gewoon weer
'even' m'n eigen vakkennis opfrissen/naar boven halen. De materialen zijn nog zo goed als onveranderd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou van harde wind. En uitdagingen die daar soms bij komen kijken. Ik heb lang aan (wedstrijd) zeilen gedaan. Prachtig. 

Nu gaat het helaas niet zoals ik zou willen maar ik probeer wel te geloven dat mijn 'oude' ik nog steeds bestaat. 

Gewoon naar buiten ja. Gaan. Ik weet dat het me goed zal doen. 

Dankjewel @Jopie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...