Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Lika

Maandag 2 maart 2020

Aanbevolen berichten

Verslaving is een ziekte, zou je dit sommetje ook maken voor iemand die opgenomen wordt met een diabetische keto acidose omdat hij zijn insuline is vergeten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Bor:

Z"n uitslagen zijn goed, de verwachting is dat @Smaragd vandaag naar huis mag.

@Bor, ik had begrepen dat je deze up dates zou laten waar ze horen: bij Smaragd zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn er maar 2 die van 1 zinnetje een heel ding maken hoor.

Jeesus een slechte dag of zo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het fijn om te weten dat ie naar huis mag hoor @Bor snap Roberto ook wel maar ik weet dat jij niets zou delen wat hij niet gedeeld zou willen hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach dit was niet eens een update, dit was een herhaling van wat ik al eerder verteld had maar blijkbaar was dat iemand ontgaan.
Nou dan ben ik de beroerdste niet om het nog even te herhalen als dat diegene gerust stelt..

Behalve de "stand van zaken" heb ik niets, en dan ook niets inhoudelijks verteld. En dat zou ik ook nooit doen, kom nou zeg..

Dit is gewoon wat te zeuren zoeken meer is het niet, dan balletjes opgooien en mierenneuken. Sommigen vinden dat lekker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het overigens wél met @Adri02 eens. Zeker gezien het feit dat dit niet de eerste keer is dat hij in het ziekenhuis ligt. Een vergelijking met suikerziekte gaat hier niet op.

Eigenlijk ben ik ook gewoon boos op Smaragd: behalve dat hij zichzelf schade heeft toegebracht,  heeft hij anderen ook wat aangedaan, van aangedaan tot geschrokken en nog wel erger. Wel weer een bewijs dat alcoholisten egoïstisch zijn. Ik wens hem natuurlijk wel het beste toe. Ook ik ben/was een alcoholist, dus (diepe zucht) ook dit egoïsme was mij niet vreemd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nancy:

Eigenlijk ben ik ook gewoon boos op Smaragd: behalve dat hij zichzelf schade heeft toegebracht,  heeft hij anderen ook wat aangedaan, van aangedaan tot geschrokken en nog wel erger. Wel weer een bewijs dat alcoholisten egoïstisch zijn. Ik wens hem natuurlijk wel het beste toe. Ook ik ben/was een alcoholist, dus (diepe zucht) ook dit egoïsme was mij niet vreemd. 

@nancy, je schrijft nu precies wat ik dacht toen ik het las over Smaragd, heb mij ingehouden om dat hier neer te zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom inhouden,het is toch ook zo? Ik heb hem niet laten vallen, zal ik ook niet doen maar ik ben ook boos geweest en heel veel andere gevoelens tegelijk gevoeld..dusdanig dat ik even niet meer functioneerde zoals ik gewild had..zoveel impact had dit wel op mij. Ik praat nooit met mijn man over zulke dingen,maatjes en zo maar nu wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jan en Alleman hier krijgt therapieën, opnames en uitkeringen, kinderen moeten elders worden opgevangen enz. En dan gaan we nu opeens zeggen dat de opname van Smaragd 'best een duur grapje is'? En er zijn hier mensen die dat bericht liken, ik ben verbijsterd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bor:

Waarom inhouden,het is toch ook zo? 

Ja, Bor, als ik ga twijfelen, zal ik wel, zal ik niet, dan schrijf ik het dus niet.
Dan blijft het wel bij mij doorzeuren.
Gelukkig ben ik mijn ei nu indirect kwijtgeraakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Yana:

Jan en Alleman hier krijgt therapieën, opnames en uitkeringen, kinderen moeten elders worden opgevangen enz. En dan gaan we nu opeens zeggen dat de opname van Smaragd 'best een duur grapje is'? En er zijn hier mensen die dat bericht liken, ik ben verbijsterd.

Ik snap zo'n reactie wel, maar is wel erg kort door de bocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ja?

Weet je wie mijn kind onderhouden en bekostigd heeft de afgelopen 10 jaar en nu nog steeds?

O.a.jullie. Ik/ wij, de ouders niet.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanalles getypt en weer  weggehaald.  Ik ben altijd bang het verkeerde te zeggen .

Begrijp altijd  iedereen, ik snap alle reacties.  Maar zijn ze ook helpend,  dat vraag ik mij dan af . Dat zal voor een ieder verschillend zijn .  

Pfff ik wil van Alles zeggen maar laat het maar 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn bericht zal vast niet helpend zijn, maar het schoot me helemaal in het verkeerde keelgat. Ik kan me best voorstellen dat mensen boos zijn op Smaragd omdat hij zich bijna heeft doodgedronken, maar dat je boos bent omdat het geld heeft gekost? Alsof hij het voor de lol doet, iedereen hier doet zijn of haar best, niemand heeft schuld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yana, sorry maar je bent nog wat naïef in deze. Over het algemeen genomen klinkt dit redelijk. Maar je mist het punt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hoeven gelukkig niet voor elkaar te bepalen wie wel en niet in aanmerking komt voor wat.  

Elkaar de maat nemen daarin, leidt al gauw tot een tegenverwijt: okeej, en wat heb jij allemaal gedaan om nu of straks een (vermijdbaar) beroep te gaan doen op de gezondheidszorg? gerookt? veel rood vlees gegeten? Niets gedaan met je stress? Beweeg je wel elke dag een half uur?  Hoe is je BMI en je buikomvang?  

Ik ben wel eens uit de bocht gevolgen met mijn fiets, dronken. Dat had heel duur kunnen aflopen.   Dat heeft me er niet van weerhouden een volgende keer broodnuchter weer een fles wijn open te maken.    Dat kent iedereen hier toch wel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo!

Even een weekje forumstop genomen omdat ik merkte dat ik te veel opging in alle verhalen en de strijd die iedereen heeft.

Net alles teruggelezen en val gewoon weer met mijn neus in de boter! Jeetje, ik kan het niet laten toch weer te reageren.

Wat een belachelijk idee om een optelsom van de opname kosten te maken. En dan juist bij iemand als @Smaragd. Iemand die werkt voor zijn eigen bier, belasting betaald, zijn eigen zorgkosten betaald en een partner heeft die dit ook doet. Iemand die een baan heeft waarin hij heel belangrijk is voor velen, door te geven. En naar ik lees, altijd met liefde. Iemand die zelfs de katten van zijn vriendin in huis neemt! Wat denk je dat het gekost zou hebben als die naar het asiel moesten bv?

Dit is een F****** alcohol forum. Hij is hier voor steun met zijn alcohol probleem. Misschien kun je hem vragen bij welke zorgverzekering hij zit. Dan kun je het overzicht daarheen sturen, weten ze waar ze aan toe zijn.

Waar ik me wel zorgen over maak, is of hij zijn baan en partner hierdoor niet kwijt raakt. Dat zou echt vreselijk zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste forummers,

Ik ben gelukkig weer thuis. Ben nog flarden kwijt maar dat komt wel weer.

Heb nog niet alles terug gelezen, durf het niet eens. Schaam mij kapot natuurlijk. Alleen het draadje van vandaag. En natuurlijk is heel dom en stom geweest, wat ik heb gedaan. Er is geen excuus voor te vinden. Hooguit dat ik een alcoholist ben en wat veel irritaties thuis had. Dat had ik beter nuchter kunnen bespreken maar lukt mij niet altijd. 

Ga er aub geen ruzie/discussie over krijgen want dit lag natuurlijk volledig aan mijzelf. Refusal en drank combineren. Heel gevaarlijk. De drank/trek was sterker. Geen refusal voor mij nooit meer en ook geen alcohol meer. 

En natuurlijk is partner er ook heel kwaad om en schaam mij ook echt voor wat ik anderen heb aangedaan. Dat gaat tijd kosten, heel veel tijd.

@Bor djw! En ook iedereen hier, ook de mensen die boos zijn, want dat ben ik natuurlijk ook op mijzelf.

Ik wil niet eens dood, kun je nagaan. Had wel kunnen gebeuren.

Veel werk aan de winkel. Misschien ben ik wel een alcoholist die er nooit komt maar ik ga niet opgeven! Anders had ik hier ook niet gedeeld en getikt. Had ook niets kunnen zeggen.

Nu even rust, kan weinig nog aan, komt wel weer.

Fijne dag en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We leven gelukkig in een maatschappij waarin je niet zomaar bij het oud papier staat als je een verslaving oploopt. Er is hulp en anderen dragen daaraan bij. Het is niet realistisch te denken dat een verslaafde zelf al die kosten kan dragen. "Ja drink dan niet" kan je dan denken, maar we weten hier allemaal dat het niet zo simpel is.

Ik ben weleens gaan mountainbiken bij 30 graden met een collega. Die had zn water vergeten. Die kreeg natuurlijk de helft van mijn water. Je laat iemand niet verrekken in de hitte. Maar ik heb hem wel ff uitgelegd wat een domme * hij was want ik neem niet voor twee mee. Het een weerhoudt niet het ander. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...