Spring naar bijdragen

Dinsdag 3 december 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Ja, @Isabella, bij de les blijven is wel belangrijk, een eerste vereiste zelfs wel. Maar wat fleurtje ook al aangeeft, na verloop van tijd
zwakt het fanatieke ermee bezig zijn wel af, gaat het wat meer automatisch. 't Is maar net hoe je je herstel aanpakt. Zelf ging ik jarenlang
naar AA- en NA-meetings. Dan blijf je er vanzelf meer mee bezig. Ik vond dat prettig, dat was een deel van mijn leven geworden. En
nog steeds ben ik hier op het forum te vinden, nu al meer dan dertien jaar. Niet omdat ik mezelf nog dagelijks scherp moet houden maar
omdat hier mensen komen waar ik veel van mezelf in kan herkennen en nog altijd veel van kan leren. Want verslaving zit hem niet zozeer
in de hoeveelheden alcohol die ik dronk maar meer in mijn manier van denken en handelen die me er toe brengt om te gaan gebruiken.
Door met die manieren, die ik inmiddels bij mezelf wel herken, geconfronteerd te worden in de schrijfsels van anderen, kan ik mezelf
blijven corrigeren als dat nodig is. M.a.w. dit forum is voor mij een spiegel. Af en toe moet ik echter wel de moed opbrengen om in dat
spiegelbeeld dat me voorgehouden wordt, mezelf te herkennen. En áls ik mezelf dan herken, moet ik ook nog de moed weer opbrengen
om te veranderen wat ik kan veranderen, of de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen.
Ik ben verslavingsgevoelig en ben er voor mezelf achter dat ik me wel kan veranderen maar dat dat continu aandacht nodig heeft.
Want die verslavingsgevoeligheid die kan ik niet weg (laten) nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei GewoonDoen:

Ik werd vanmorgen gebeld op huistelefoon, een vreemde 06. Opgenomen en ja hoor Engels praten, ver weg slecht te verstaan,  geluiden op achtergrond, heb opgehangen. 

Nieuw Zeeland geloof ik.

Niet opnemen! Ik heb diverse keren gehad, gisteren nog ; Algerije!

Ze proberen geld te verdienen, zeker als je terug gaat bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zeggen dat je spruiten kan roerbakken. Maar ik kook ze altijd toch even voor. Met alleen roerbakken blijven het van die harde dingen.
En ik vind spruiten best lekker, maar ze moeten wel op z'n minst een béétje zacht zijn. Moet altijd denken aan de opa van Tika, die op haar beurt
weer de dochter was van Tita Tovenaar. Die opa had het altijd over 'heerlijke, sappige spruitjes'.. door hem ben ik spruitjes lekker gaan vinden.
M'n moeder kookte spruitjes altijd heel lang, werden zelfs een beetje papperig. Dat vond ik ook wel lekker, lekkerder dan die harde geroerbakte van
tegenwoordig.. Zo zacht als zij ze kookte kook ik ze niet, hoor.
't Was trouwens wel in de tijd dat we tussen de middag warm aten (dat vonden we in het begin maar heel raar maar was hier in Deventer
heel gebruikelijk) dat als we spruitjes aten -van die zachtgekookte dus- en ik had 's middags op school gymnastiek, dan
kreeg ik altijd enorm last van maagzuur. Daar is m'n moeder later dus wel rekening mee gaan houden. Niet dat ze de spruitjes minder lang ging koken,
maar dat ze nooit meer spruitjes klaarmaakte op de dagen dat er iemand gymles had..
Maar alle ditjes en datjes op een stokje: vanavond eten we hier bietjes met ui, gebakken aardappeltjes en een rundersaucijs.
Toe: turkse yoghurt met droomyoghurt (perzik-maracuja), een beetje hagelslag en een flinke lepel slagroomijs.
Dat allemaal onder het genot van een aflevering van Inspector Morse.

PS. dat tussen de middag warm eten doen we al lang niet meer. M'n moeder ook niet. Ik weet ook niet eens of dat hier nog zo gebruikelijk is. Op straat
ruik ik tussen de middag bijna geen kookluchten, dus ik denk dat dat iets uit de oude doos is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei nancy:

Nou, ik ga me zo maar eens aankleden. Dagje voor mezelf is niet helemaal een hele dag: zo kleindochter ophalen, klein boodschapje doen en eten koken. 

Ik wacht nog heel even.....

Dus een dagje voor jezelf doe je helemaal bloot?? Stoer hoor..:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, precies. Zo was het. Alleen fietste hij niet naar huis maar liep. En het gebeurde bij heel veel gezinnen zo. Hier tenminste.
Toen we nog in Amsterdam woonden aten we altijd 's avonds warm omdat iedereen dat deed. 's Middags warm eten werd gezien
als plattelandsgewoonte... :wacko:. Maar eigenlijk is tussen de middag warm eten gezonder en kun je beter 's avonds een wat lichtere (brood)maaltijd nuttigen.
Nou ja....
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Frankrijk eet iedereen warm tussen de middag. Iedereen heeft een lange pauze, kinderen krijgen warm eten op school, werknemers die te ver van huis zijn krijgen bonnen van de baas waar ze mee in een restaurant kunnen eten, wegwerkers zeulen schalen met eten mee en bellen bij je aan of ze je magnetron even mogen gebruiken.

Toch @bumperjim?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet lekker  in mn vel vandaag. Wankelig. Vat opmerkingen te negatief op en baal van mezelf dat ik dat doe. Jongste zoon (alweer) verkouden thuis op de bank. Ik vertroetel hem met knuffels en kopjes thee en fruit maar erger me van binnen af en toe aan zijn gesnotter terwijl ik nog moet werken en vind dat helemaal niet lief van mezelf, wat kan hij eraan doen. 'Vroeger' fles wijn gehaald, nu bos bloemen van de Appie, mooie herfstbos, staat bij zijn bank. Heb soms zo'n zin om me helemaal af te sluiten voor alles en iedereen, maar dat kan niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je nou nóg niet in Portugal, Yana?

Lekker hoor, zo slow.
Heb destijds een verhaal gevolgd via You Tube (is-ie-weer) van een jong Duits stel dat met een oud VW-busje vanuit Hamburg vertrok naar
de Balkan en toen besloot door te rijden naar India en Sri Lanka. Onderweg in Griekenland vonden ze nog een pupje die de rest van de reis
overal mee naar toe ging. Kite-surfers waren het, ze gingen van strand naar strand en verdienden onderweg wat bij met Kitesurf-les geven en
hebben uiteindelijk, ik geloof een jaar, op Sri Lanka gewoond en gewerkt. Nu zijn ze, voor zover ik weet weer terug in Duitsland en zijn
een Kite-surf-school en autosleutelwerkplaats begonnen. Was heerlijk om te zien hoe ze met minimale middelen en zonder haast uiteindelijk
daar kwamen waar ze wilden. Ze waren wel alletwee behoorlijk technisch aangelegd want er is wat afgesleuteld aan dat busje..
Syncro-travels heette die Vlog-serie, als ik het goed heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, nog net.

Fijn om te lezen dat het (vandaag ) lukt met minder medicatie @Kohtje, ik hoop voor je dat het blijvend goed gaat. Het gedoe met de oxycodon staat mij nog levendig voor de geest, ik ben blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken. Nu heb ik (al maanden) gedoe met de antidepressiva, is ook niet fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Kohtje:

Ben je nou nóg niet in Portugal, Yana?

We hebben geen haast en eigenlijk ook geen doel, waar we nu zijn is het mooi en stil en de zon schijnt dus...

Vandaag wilde een Spaanse mevrouw die trots vertelde dat ze volgende maand 95 wordt met me op de foto omdat ik 2x zo lang was als zij. Zo leuk dat soort dingen. Ik kreeg nog een zakje eieren van haar eigen kipjes mee.

Wij zijn helaas niet zo technisch met de auto, dat zou best handig zijn met een dertig jaar ouwe bak. Maar ach, er is altijd wel iemand te vinden die hem weer aan de praat krijgt als er wat is en zo maak je nog eens wat mee. Het zorgt ook wel voor goodwill onder de vaak wat arme lokale bevolking. Het is anders als je in een camper van 3 ton rond rijdt, wij gaan a.h.w. meer op in het landschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...