Spring naar bijdragen

Anonieme meelezer ..


Puma

Aanbevolen berichten

@maartje, laat me daar nu geen last van gaan hebben . Ik ga niet naar de kroeg .:D Maar geloof best ,  dat als je net gestopt bent het wel  even een moeilijk moment is . 
Dank je voor jouw lieve woorden .

De R U S T die je verteld over het slapen .,. Heerlijk lijkt me dat ... begrijp dat je dan niet meer terug wilt naar die , (mijn ) nog vreselijke nachten . 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Ik heb naast dit forum ook de stap gezet om mijn huisarts te bezoeken. Geen oordeel van hem. (was ik bang voor) en het hielp mij heel erg.

De aanleiding was mijn hoge bloeddruk. Ik kon niet geopereerd. Hij vroeg of ik dronk. 1 fles per dag ongeveer. Soms iets meer. Meestal niet minder.

Hij gaf me als advies dat niet te doen voor twee weken en dan terug te komen. Dat deed ik. Bloeddruk als van een jonge meid.

Ik heb niet meer gedronken. Nog even geprobeerd, maar de fles moet leeg ja.

Beste wat ik ooit deed. Je schrijft dat je verlangt naar rust. Was voor mij ook aanleiding om te drinken (en roken). Het klopt niet.

Rust zit in de momenten die je echt voor jezelf neemt. En zonder drank heb je daar veel.meer aan. Heel fijn.

Zet 'm Op. Geef jezelf een goed gevoel!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Puma:

Dit moet stoppen !

Ja tuurlijk. Maar je drinkt eerst nog op wat je in huis hebt. Je vertelt niet wat je in huis hebt. Dat kan een hele drankkast zijn met verschillende soorten drank. Het kan nog een ongeopende fles wijn zijn. Een krat bier. Of het was maar een halve fles, die heb je gisteren opgedronken en vandaag ga je nog even nieuwe halen. Of misschien wel twee, want het is voorlopig misschien wel de laatste keer dus dan ga je het er nog even van nemen.

Heel herkenbaar hoor, vol met goede voornemens. Tot de volgende avond. Misschien heb je wel een helder plan inmiddels, maar zo lang je dat niet hebt, gaat het er niet makkelijker op worden. Hier roepen dat iets moet gebeuren, is niet hetzelfde als je plan neer zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dit je laatste weekend is dan begrijp ik dat je er nog even tegenaan wil, zo begon ik ook ooit met stoppen.

Met als gevolg dat ik steeds teveel dronk en meer dan ik wilde of normaal gesproken deed, omdat het de ‘laatste ‘keer was.

Ik begrijp het volkomen en gun je echt dat je hier maandag dan er voor gaat.

Zelf ben ik blij dat ik vandaag niet drink, je kunt de dagen voorspellen met drinken bah bah.

Je wilt het niet maar doet het toch, alles overboord.

Juist daar had ik genoeg van en heb zoals Lonster schrijft een plan gemaakt en alleen jij kan het uitvoeren.

Dit plan was vooralsnog heel simpel; Ik wil niets meer drinken.

Mezelf serieus nemen en mezelf een leven gunnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika mijn bloeddruk was ook veel te hoog , niet door de dokter opgemerkt maar zelf gaan meten  . Heb zo n apparaat in huis . Ben toen  8 weken gestopt en idd mijn bloeddruk was weer goed . Dank voor je support ..

@GewoonDoen je hebt gelijk , vanmorgen is hij gaan werken , voor hij wegging kwam hij me een kus geven en zei”  slaap nog maar lekker en laat die *** drank staan vandaag :( ( dat zie je dan zelf niet als je onder invloed bent ) 

 

@lady jane dank voor je welkom..begrijp wat je zegt .. 

@Lonster Ik heb nog 2 flessen rode wijn .. Mijn plan was en is nog steeds ., die op drinken en na dit weekend niks meer halen en eindelijk aan mezelf gaan werken . En ik weet dat dat voor velen misschien raar klinkt ., maar zo wil ik ervoor gaan .
 

@Isabella  ik wil ook NIET meer drinken .,, en ga ervoor na deze 2 flessen . Het is genoeg geweest !! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Puma:

 

@Lonster Ik heb nog 2 flessen rode wijn .. Mijn plan was en is nog steeds ., die op drinken en na dit weekend niks meer halen en eindelijk aan mezelf gaan werken . En ik weet dat dat voor velen misschien raar klinkt ., maar zo wil ik ervoor gaan .

Dat klinkt niet alleen raar, dat is raar. Wat bumperjim hierboven ook zegt. Als je zo graag wilt stoppen, dan stop je nu, niet pas na twee flessen wijn.
Maar ja, zo raar deed ik ook hoor. Uitstellen, uitstellen, uitstellen... terwijl je eigenlijk het liefst gisteren of eergisteren al gestopt was. Enorm verlangen
naar dat moment dat die twee flessen leeg zijn, om eindelijk aan jezelf te gaan werken, maar hoe leger die flessen raken, hoe meer de angst voor het
daadwerkelijke stoppen toeneemt.
't Is en blijft voor een verslaafde een enorme drempel om de daad bij het woord te voegen. Helemaal als je het zo in het voren gaan plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom ook van mij. Ik vind het heftig dat je zoon dat tegen je zei (laat staan die drank). Hij is er zich dus echt van bewust. Tja als jij die 2 flessen wijn nog op wil drinken houdt niemand je tegen, maar waarom zou je? Om 'afscheid' te nemen? Mijn puberzoons hebben (aantal jaar geleden) een paar keer gezien dat het goed mis ging nadat ik had gedronken. (2x onderuit gegaan) Kan me daar nog steeds schuldig over voelen maar ja wat heeft het voor zin. Juist nu zijn ze op een leeftijd dat je echt een voorbeeld voor ze kunt zijn. Zet m op:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n slecht plan. Dit weekend drinken en op zondag de laatste.

Alleen om dan hier te gaan roepen dat het echt moet stoppen, terwijl je drinkt, en denken dat je omgeving het niet merkt, met een knipoog, dat maakt het nog niet zo geloofwaardig. Maar dat komt volgende week dan wel. Hopelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastisch plan!

Ik ben wel blij dat ik t niet meer hoef, maar ik heb wel een zak kaneelstokjes opgegeten.

Hoop dat je net zo’n fijne stap gaat maken als ik afgelopen week, het besluit zelf is heel belangrijk en dan doorpakken.

Voor mij is het ook nog vers en ik denk echt aan je hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...