Spring naar bijdragen

Anonieme meelezer ..


Puma

Aanbevolen berichten

@Adri02 ieder doet het op zijn / haar eigen manier . Ik heb me een doel gesteld .. maandag .Tuurlijk vind ik alcohol lekker ... maar ik kan het niet op een normale manier . Dus dan hoort het op ! Geloof me ., ik ben een probleemgeval.. mijn lichaam , mijn houding , mijn kant naar de buitenwereld kan het nog net aan . Maar ik ben oppppp. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij vast veel succes. 

Ik heb me hier ooit voorgesteld; t is me even ontschoten wanneer dat precies was:(((

Anyway..Ik heb over een paar uur precies een week niet gedronken.. een hele week.. Ha wanneer dat voor het laatst was kan ik me ook niet meer herinneren .. maar een jaar of 5 a6 zal het zeker zijn. 

Het gaat me tot nog toe goed af. Ik had ook net als jij een datum gesteld. Vorige week zaterdag 2 flessen wit gehaald..opgedronken.. met mn zatte hasses nog een paar mensen gebeld en geappt. Schaam me er nog diep voor maar was wel weer een extra stok achter de deur.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Puma:

 

Ik was (ben) een drinker die zo n dingen niet doet .,, stil en alleen niemand nodig

Allereerst welkom hier. :)

Ik citeerde je bericht omdat het herkenbaar is. Alleen vaak niet erg helpend (voor mij althans). -Alleen- kun je prima doorgaan met drinken. Als je niemand betrekt bij je probleem is dat vrij gemakkelijk. 

Ik snap je idee van nu/dit weekeind alles opmaken, om maandag te stoppen. Maar is dat niet ergens uitstelgedrag? 

Waarom wil je die drank nu nog opmaken? (behalve dat je al bent begonnen, tja wat kan ik daarover zeggen) 

Maar je wilt van die alcohol af zoals je zegt. Wat maakt dat je niet nu al of gisteren tegen jezelf kan/kon zeggen dat het NU klaar is? 

Ik hoop echt dat je plan goed uitwerkt. Je kent jezelf het beste natuurlijk. En ik wens je veel succes in jouw proces. Niemand kan voor jou iets bepalen of beslissingen maken. Ik wens je heel veel sterkte en succes. 

Je kan wat je wil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-11-2019 om 17:26 zei Puma:

Zit niet lekker in mijn vel . Kom tot niks meer .,, alleen zorgen voor mijn kids , mijn 2 katten en mijn baan en erna is het rust met een wijntje

Hoi Puma, ik snap het denk ik. Steeds bezig met wat moet en als dat gedaan is even lekker zitten. Met wijn. En dat was het dan. Maar het leuke van niet meer drinken is dat je juist tot van alles komt! Ik heb veel meer aandacht voor mijn kinderen gekregen (ook twee pubers), echte aandacht. Niet omdat het moet (ja, soms ook natuurlijk) maar omdat ik het leuk vind. Ik ben veel enthousiaster over mijn werk, eventuele problemen druk ik niet weg met een glas wijn maar ik durf die te erkennen en een oplossing te zoeken. Oh, en dat slapen, heerlijk! ik kan nog een hele tijd doorgaan met fijne en positieve dingen opschrijven over hoe mijn leven is veranderd sinds ik niet meer drink. Maar daarover staat genoeg hier op het forum.

Deze keer heb ik op een zaterdag in augustus een zomers feestje laten schieten en me thuis in m'n eentje getrakteerd op wijn, om afscheid te nemen. Ik denk dat er geen goede manier is om te beginnen met het besluit om te stoppen. Gewoon maar doen en accepteer dat het af en toe niet leuk is en niet fijn is. Dat hoort erbij en is geen reden om maar weer een glas wijn in te schenken. 

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn er graag, @Puma, maar je moet het wel zelf doen. Niet alleen, maar wel zelf. Eén van de denktrucjes die je moet zien te vermijden is het bij anderen of bij omstandigheden buiten jezelf leggen. Zo van "ik heb het echt geprobeerd, maar...".

Geniet van de thee. Kijk of er iets leuks is op TV. Je wilt het, dus je kunt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...