Spring naar bijdragen

Als een os...


Angelia

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, mijn naam is Angelia. In de laatste 4 jaar ben ik van 'een gezellig wijntje of 2' naar gemiddeld 2 flessen (1,5 liter) wijn per dag gegaan. Daarnaast, als ik voor mijn werk langere tijd van huis was en niet zeker wist of ik op locatie wel iets alcoholisch kon krijgen, nam ik flesjes sinas met daarin wodka mee. Vaak ook nog de fles zelf, voor het geval dat... Ik ben tig keer met veel te veel op uit alle uithoeken van het land naar huis gereden. Het mag een Godswonder heten dat ik nooit ben aangehouden of iets ernstigs heb veroorzaakt. Ik werk in de muziek en ben ruim 2 weken geleden op staande voet ontslagen uit een band waarin ik volgend jaar een prominente rol zou hebben en financieel zorgeloos had kunnen zijn. Het ontslag was alcohol gerelateerd. Niet dat ik dronken werkte, maar er mocht op deze locatie pas ná het werk een drankje besteld worden. Ik deed dat meermaals vlak ervoor... Terwijl ik zelf notabene alcohol bij me had, dus enorm dom en onnodig. Dat weekend was ik boos en verdrietig en heb gewoon doorgedronken. Die maandag en dinsdag heb ik opgemaakt wat ik nog had. Steeds wat minder... Dinsdagavond was mijn laatste drupje wodka op. Dus vanaf woensdag 25 september ben ik officieel nuchter. Niet veel last van ontwenningsverschijnselen. Ik slaap alleen als een os sindsdien... Moeite om m'n bed uit te komen na zo'n 9 a 10 uren slaap. Eenmaal uit bed gaat het prima en voel ik me duidelijk fitter en helderder. Tegen de tijd dat ik naar bed ga, ben ik nog steeds niet moe, maar zodra ik ga liggen, val ik toch vrij snel in diepe slaap... en snurk ik als een malle blijkbaar...M'n darmen zijn nog steeds van slag. Ik heb sowieso PDS, maar nu ik al 8 maanden niet meer rook, mezelf op een caloriearm dieet heb gezet én dus niet meer drink, had ik verwacht dat de hele boel plat zou komen te liggen... Het tegendeel is waar.

 Verder heb ik geen last met het 'niet drinken'. Ik zit nog midden in de stopeuforie denk ik. Vastbesloten om weer sterk en fit en slank te worden... Die buik van mij... Ik heb nooit een buikje gehad, maar vooral het laatste jaar is ie steeds boller geworden. Ik draag alleen nog maar wijdere, lange blousjes die eroverheen vallen... en broeken trek ik het liefst tot onder de borst omhoog, haha! Ik lach wel, maar het is triest dat het zover heeft moeten komen. Er komen ongetwijfeld momenten aan dat ik het moeilijk zal vinden om niet naar een wijntje te grijpen. Het is in mijn beroep zó makkelijk... en gratis... voor de hand liggend en geaccepteerd. Praktisch iedereen drinkt alcohol. 

Mijn vriend en mijn ouders zijn ervan op de hoogte. Al heb ik de zaak naar mijn ouders toe een beetje gebagatalliseerd. Voor mijn vriend verstopte ik regelmatig flessen wijn of wodka. Dat had ik al eerder eerlijk opgebiecht.

Verder hoop ik dat mijn ex collega's discreet met de reden van mijn ontslag om zullen gaan. 

Het begin is er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is triest dat het zover heeft moeten komen, maar wat is het juist enorm mooi dat je de stap tot stoppen hebt genomen. Wat betreft fysieke ongemakken: ik lees hier vaker dat mensen teleurgesteld zijn als ze na het stoppen allerlei klachten ontdekken. Waarschijnlijk waren die klachten er tijdens het drinken al, maar werden ze overschreeuwd door het alcoholgordijn.

Gewoon volhouden met gezond leven, op de lange termijn zal je er altijd op vooruit gaan.

En blijf hier schrijven :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom :) 

Ja sommige beroepen daar hoort het zogenaamd bij. Commercieel/vertegenwoordiger is er ook zo 1 (mn eigen voorbeeld), ook naar alle uithoeken vh land cq van de wereld in mijn geval, en dan de stress van het "optreden" bij de klant. Plus het alleen zijn. 

Waarom dronk jij precies? Gewoon de gewoonte of om bepaalde dingen te verdoven?

Sterkte met droog blijven!

PS de os die ken ik ook goed. Kan zo een paar weken duren. Je hele lichaam moet zich regenereren, er is veel meer aan de hand dan ff herstellen van "the night before". Geniet er maar van, gewoon vroeg naar bed en ronken. Alles gaat langzaam beter gaan.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Angela, fijn dat je ons gevonden hebt. Lekker he, dat slapen! Ik ben bijna 6 weken van de drank af nu en mijn darmen zijn nog steeds onrustig, zal een hoop beschadigd zijn in ons lichaam door alle drank. Het zal dus wat langer nodig hebben om te herstellen. Drank stiekum meenemen herken ik, wat dacht je van wijn in een thermosbeker mee naar de zwemles. Wat ik zeggen wil is dat er hier veel herkenning is, we zijn allemaal anders, maar met een zelfde probleem. Dat maakt het erg fijn om hier te zijn; begrip. Denk je dat je weer welkom bent bij de band als je langere tijd nuchter bent, of is dat geen doel voor je? Groetjes en zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Angelina. Inmiddels 13 dagen droog. Een heeeel goed begin! En fijn dat je dit forum hebt gevonden,dat kan echt helpend zijn. Ik lees dat het je tot nu toe redelijk goed afgaat, en dat je er meteen een dieet tegenaan hebt gegooid: lekker vasthouden zou ik zeggen. Ik zelf ben inmiddels bijna 4 maanden gestopt, (na 1000 pogingen voorafgaand) waarvan de 1e 3 maanden met ups en downs qua 'moeilijkheid'. Nu, na bijna 4 maanden, voel ik steeds meer de bevrijding. Het voelt heeeeeerlijk: ik mag alles (ook de rotgevoelsns) opnieuw uitvinden, ik hoef me nooit meer schuldig te voelen, heb geen zwarte gaten meer, ben BLIJ van mezelf, en Boos van mezelf, ik ben eigenlijk gewoon eindelijk mezelf, en 11 kilos lichter!

lekker doorzetten jij, je bent echt al goed op weg. 

Liefs, maartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig, Angelia. Welkom op dit forum. Nu je lichaam maar de tijd geven om zich te herstellen. Goed dat je veel slaapt. Je maag- en darmfuncties gaan de komende tijd hopelijk ook vooruit. Kijk uit dat je niet in een snoepverslaving terecht komt als compensatiegedrag. Dan maar beter iets als een sportverslaving ontwikkelen in combinatie met verstandige eetgewoonten. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Myle:

Angelia, dank voor je uitgebreide voorstelling. Welkom hier. Wodka is toch niet lekker??

Dank je wel! Wodka is een silent killer. Je kunt het praktisch overal in mieteren en je merkt er bijna niets van. Puur was het uiteraard niet te doen. Althans, niet voor mij....

bewerkt door Angelia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Hoi en welkom :) 

Ja sommige beroepen daar hoort het zogenaamd bij. Commercieel/vertegenwoordiger is er ook zo 1 (mn eigen voorbeeld), ook naar alle uithoeken vh land cq van de wereld in mijn geval, en dan de stress van het "optreden" bij de klant. Plus het alleen zijn. 

Waarom dronk jij precies? Gewoon de gewoonte of om bepaalde dingen te verdoven?

Sterkte met droog blijven!

PS de os die ken ik ook goed. Kan zo een paar weken duren. Je hele lichaam moet zich regenereren, er is veel meer aan de hand dan ff herstellen van "the night before". Geniet er maar van, gewoon vroeg naar bed en ronken. Alles gaat langzaam beter gaan.

Dank je voor je bemoedigende woorden. Ik dronk aanvankelijk om wat losser te zijn in het sociale leven en tijdens mijn werk. Het begon pas serieuze vormen aan te nemen na mijn scheiding, in mijn nieuwe relatie. Heftige tijd doorgemaakt. Gelukkig nu in rustiger vaarwater... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Penny:

Hallo Angela, fijn dat je ons gevonden hebt. Lekker he, dat slapen! Ik ben bijna 6 weken van de drank af nu en mijn darmen zijn nog steeds onrustig, zal een hoop beschadigd zijn in ons lichaam door alle drank. Het zal dus wat langer nodig hebben om te herstellen. Drank stiekum meenemen herken ik, wat dacht je van wijn in een thermosbeker mee naar de zwemles. Wat ik zeggen wil is dat er hier veel herkenning is, we zijn allemaal anders, maar met een zelfde probleem. Dat maakt het erg fijn om hier te zijn; begrip. Denk je dat je weer welkom bent bij de band als je langere tijd nuchter bent, of is dat geen doel voor je? Groetjes en zet hem op!

Dank je Penny! Helaas is mijn ontslag onomkeerbaar. Dat is me heel duidelijk gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou vol Angela en schaam je nergens voor. Ik verstopte ook drank of nam het stiekum mee. Ik sta nu bijna 3 jaar droog. Ik ben nu met pensioen, maar in mijn werk heerste nogal een drankcultuur. Daar heb ik het dan ook geleerd. Oppassen en gewoon doorgaan. GEEN terugval krijgen,  want dan ben je vaak direct weer verslaafd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is je ontslag wel een kans
kans op een nieuwe start, waar ze niets van je weten
waar jij weer kunt zijn wie je was vóór je drankjaren.
En met de ervaringen van nu, sta je sterker.
Je hebt het geluk dat er meer dan genoeg werk is om
mee te beginnen. En vanuit een simpel baantje, als dat
nodig blijkt, kun je doorgroeien, op jouw manier, in jouw tempo.
Dus benut deze tussenfase en bereid je voor meis. Het loont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @lady jane

Ik heb helaas geen normale baan en bevind me in een relatief kleine groep muzikanten in een bepaald circuit. Ik maak me erg zorgen over de discretie van de heren, omtrent mijn ontslag bij dit bandje. Ik heb mijn werk altijd goed gedaan en zou het zonde vinden als er achter mijn rug om over me werd gesproken als 'die zuiplap', of 'die alcoholist', want daar sleep je natuurlijk geen boekingen mee binnen. En iets anders kan ik niet. Geen diploma's of opleidingen gedaan in een bepaalde richting. Zucht.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ook geen normale baan Angelia, en was ook een best lange tijd niet meer in staat te werken.
Na ongeveer 2 jaar ben ik gestart met vrijw.werk en heb dat langzaam uitgebreid. Om mijn financien
gezond te houden heb ik schoonmaak baantjes genomen. Iedereen kan schoonmaken en daar is
altijd werk in. Daar heb je geen diploma's of opleiding voor nodig dus. En wat de toekomst brengt
zie je dan wel weer. Eerst maar eens jezelf serieus nemen op het niet drinken pad. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...