Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 september 2019


Lika

Aanbevolen berichten

'Wat je aandacht geeft groeit...'

Wat ik aandacht geef groeit...ik was een ster in mijn drama voeden. Herhalen pijnlijke dingen, pratend, delend...en elke keer werd het groter en erger. Toen ik ontdekte dat dat de manier was waarop ik het deed vond ik dat behoorlijk confronterend. En raar..om het niet te doen. Wat niet wil zeggen dat ik niet over moeilijke dingen praat of ze deel. De uitdaging is om het 'niet groter' te maken. En nog vertoon ik dat gedrag soms...en word ik er fijntjes op gewezen door mijn partner. Vroeger ontplofte ik...nu waardeer ik het..want het is niet helpend voor mij. En ja, soms zeg ik nee..nu niet van dat wijze advies, ik wil gewoon even afreageren!:blush::)

Wat mij helpt bij trek, is er wel aandacht aan besteden, maar niet zo n lading opleggen. Oke, ik ervaar zucht..wat gebeurt er...gedachtes? Trigger? En weten dat het ook weer voorbij gaat. Het hoort er bij, bij het proces. Fijn? Nee, dat niet altijd...maar het wordt minder in de tijd. En ik heb er mee leren dealen. Dat drama doorzien was voor mij een heel belangrijk te doorbreken patroon. 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

maar ik heb geleerd dat ongeacht welke reactie ik dan ook erop krijg; ik zelf toch wel doe wat ik wil doen en ikzelf toch eindverantwoordelijk blijf. En om eerlijk te zijn weet jij/ ik zelf ook wel dat door hier te roepen trek te hebben men het toch af gaat raden om het doen. Maar in je. of mijn mijn hoofd is de beslissing vaak al gemaakt

Klopt helemaal @Bor 

Wat je beschrijft is zelfs erg treffend. Maar voor vandaag heb ik echt doelbewust het besluit genomen niet te drinken. Ookal schreeuwt alles vanbinnen dat ik het wel wil, nodig heb, etc. Ik doe het gewoon niet. Ik wil het niet. Absoluut niet. Nee. Maar ik herken het wel zo erg goed allemaal..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...