Spring naar bijdragen

Woensdag 10 juli 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

Oké ik weet dat ik niet meer welkom ben hier. Lees wel of en toe mee. Wat  ik lees breekt mijn hart. En ja ik heb een hart ondanks dat ik zeg wat ik wil zeggen want ik ben en persoon met haar gevoelens en haar ding. Buiten dat. Als een niets  zeggende trol. die echt weg moet Wil ik graag iets delen met @Bor

Wat ik lees is niet best en je mag me afschieten maar ik Wil toch iets zeggen.

Kom uit een familie alcoholverslaving.  Ikzelf  een paar geleden ook. . Maar ik wil je vertellen over mijn oom.  Daarbij..ach ben je een groentje..zielig zijn..argumenten om nou ja te drinken.enz... Hij stond op met zijn bier niet wetende wat hij had gedaan of gezegd. Maar wij wel !!! Uiteindelijk heeft hij alles verloren kinderen vrouw huis. Belandt in een tehuis . Dacht ook dat hij dingen had gescheiden . Drank en privé  Niks was minder  waar. Ze ( zijn kinderen  hoe jong hadden alles mee gekregen). Getekend voor het leven. 

Bij zijn  overlijden was de zin die bij is gebleven.

Jij nam de afslag..wij stonden erbij en keken erna maar konden jou niet volgen. Jij zo belangrijk in ons leven ..maar jij vond ons niet belangrijk genoeg. Jij moest ons anker zijn maar dat vond jij niet belangrijk.

Ik weet is een lang verhaal . Maar @Bor. Je kan  voor je  kleindochter oppeppen. Stoppen met drinken en aan het water

 Laat dat jou anker zijn. Doe het voor haar.

Hoe leuk is het straks als ze ergens mee zit dat ze naar een nuchtere oma kan gaan en dat die haar advies kan geven over ondanks dat dingen zwaar zijn dat je eruit kan komen..( geheel uit eigen ervaringing. Uit kracht om het te willen). 

Als je zelf geen anker kan vinden om te leven .wees dan de anker voor degene die jou als anker zien..stel ze niet teleur. Zij reken op jou!!!!

Sorry nogmaals dat ik inbreekt  in jullie club moest dit even zeggen 

Ps..ik hoop echt dat je kleinkind een leuke muscical heeft gehad en dat oma zich afzijdig heeft gehouden maar wel heeft genoten met trots. ANKER!!!.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Nadia:

 

@Kohtje mag ik morgenochtend nog wel een kopje koffie? Of moet het echt alléén thee zijn?

Van alles wat onze Yvonne ons zo 's morgens voor zet mag je drinken zoveel als je wilt, kunt, lust. Daar is ook koffie bij. Dus ja, een kopje koffie mag wel. ;)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk.vind ik luisterdende oor fijn. Ik heb een best explosief karakter heb niet altijd goed gereageerd. Door rederenen wat ik heb uitgelegd op mijn draadje. maar je hebt  gelezen zondag dat ik een mening heb. Ben afgeschoten door een aantal zelf benoemd als een onaangenaam persoon / een van de trollen die  weg moest gaan . Door bor een belofte is gedaan maar zeker geen bedreiging. . Dus ja ik lees hierin niet welkom.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clare  de Trollebol,;)

 vergeet niet dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar gevoelens, dus als iemand zich ergert moet die persoon er iets aan doen en jij kan kijken of er een gedeelte kritiek is waar je iets mee kunt. Dit is een openbaar forum. Dat houd in dat de enigste die bepalen dat jij hier weg moet  de moderators zijn, niet een medeforumlid.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

22 minuten geleden zei Clare:

Wou gewoon mijn ervaring delen in de hoop dat ik iemand kon helpen

Daar is dit forum voor bedoeld volgens mij. Mooi gezegd van dat anker. Het is heel verdrietig om te lezen dat iemand het zo opgeeft.  

 

 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Wiplala:

Jij wilt ook graag een ruisterend oor?

Euh? :huh:

Ik lees hier patat en hamburger; lekker. Ik heb ook wel zin in iets vets. Maar ik doe het niet en ga keurig mijn restjes van gisteren opwarmen/oppimpen. Tortilla; niks mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Lonster trek het je niet aan en trek het zeker niet naar je toe. Het berichtje was aan Clare zeker niet aan jou. En belerend? Tja dat krijg je hé als je al 10 jaar droog staat en hier op het forum bent.;)

Ik had het gericht aan jou. Even veranderen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Clare:

Maar goed het niet om mij vs forumleden. Wou gewoon mijn ervaring delen in de hoop dat ik iemand kon helpen

Dit is het bericht waar ik op wilde reageren.

Nou nog maar een keer

Clare beter is het als je in het begin jezelf helpt. Vaak heb je daar je handen vol aan. Na een tijdje wanneer het jou ook gelukt is de alc. de baas te worden komt er meer rui9mte om ook anderen te helpen. Dit is geen kritiek hoor, maar ik wilde dat in het begin ook, maar op een gegeven moment werd het allemaal te veel.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Wat je zegt. Maar het was mijn ervaring met mijn alcoholist van een oom en mijn nicht en neefjes die ik wou delen. De pijn en verdriet. Die ik van dichtbij mee heb gemaakt. Dat was de kern van mijn verhaal. Dat ik dacht misschien heeft bor er wat aan 

En niet zo zeer van mij persoon want ik ben er bij lange na nog niet. Zie het licht maar heb nog obstakels te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het ook een beetje ongelukkig gelezen. Maar goed, het maakt niet uit hoor.  Hahaha ja Bor. Of ze er wat aan heeft? In ieder geval hoop ik dat ze nu lekker zit te genieten, als dat haar lukt.

Gelukkig dat je het licht ziet, en ik hoop voor je dat het hoe langer hoe groter wordt en de obstakels kleiner. Je komt er wel Een bloemetje voor jou.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Clare, ik vind jouw reactie waarin je het hebt over jouw oom en wat zijn keus tot gevolgen had mooi, treffend. 
Ik kom toch nog even terug op wat jij schreef over 'niet meer welkom / gewenst'  zijn. 
Heb zojuist ook even jouw voorsteldraadje op 'wie is wie' gelezen, daar lees ik normaal bijna nooit. 
De opmerkingen over trollen en niet gewenst zijn zijn achteraf niet juist. 
Maar ik kan ze wel een klein beetje begrijpen: jij kwam ongeveer gelijk met nog een nieuw forumlid hier binnen. 
Jij was explosief en dat is nog zacht uitgedrukt: je reageerde op iedereen heel heel negatief, geef je zelf ook in je latere reacties toe. 
De ander was zo gericht op 'willen helpen en steunen' dat het werkelijk als stalken overkwam. 
De sfeer wordt dan op zijn zachtst gezegd erg ongemakkelijk en onvriendelijk met alle gevolgen van dien. 
En dan krijg je al snel reacties waarin de mensen die hier al langer komen als 'vaste kliek' worden gezien. 
Laat het heel duidelijk zijn dat ook wij ooit als nieuwelingen hier binnenkwamen en ons plekje moesten vinden. 
En ja, we hébben hier ook stalkers gehad, net zoals we trollen hebben gehad en noem maar op. 
Van beide kanten wat meer respect en begrip tonen en proberen te voelen kan nooit kwaad. 
Wat mij betreft, gewoon blijven en proberen je welkom te voelen... 
Zo, dat was wat ik toch nog even kwijt wilde... 
Oh ja, spruitjes uit de diepvries, gekookte aardappeltjes en vega biefstukje hier, heel ouderwets... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...