Spring naar bijdragen

Het heeft lang genoeg geduurd


RonDeV

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal :) Mijn naam is Ron en ik ben 38 jaar. Ik lees sinds een paar weken mee op dit forum. Omdat ik 2 weken vakantie had, heb ik tijd gehad de vele topics van A tot Z door te lezen. Ik herkende erg veel in de verhalen van anderen en het deed me (weer) realiseren dat ik een probleem met alcohol heb dat ik al veel te lang laat duren.

Na me weer 9 dagen op rij laveloos te hebben gezopen heb ik gisteren besloten dat ik:

  1. Moet stoppen met drinken (matigen te vaak geprobeerd, val altijd terug in 'bingen')
  2. Naar de huisarts moet gaan om hulp te vragen want ik realiseer me dat het me niet zonder hulp gaat lukken (dit toegeven geeft me een zeer zwak gevoel want ik ben van mening dat ik alles aan moet kunnen zonder hulp)

Tevens wil ik hier blijven lezen omdat ik merk dat het me helpt. Ik hoop dat hier posten een even zo goede steun in de rug is.

 

Kort mijn pad naar dit moment

Ik heb al lang een problematische relatie met alcohol. In mijn tienerjaren en begin 20 ging het nog wel. Ja elke vrijdag de kroeg in en zaterdag de discotheek. Veel drinken maar de rest van de week raakte ik geen druppel aan.

Toen ik begon te werken veranderde dit geleidelijk. Ik begon steeds vaker doordeweeks te drinken en begon ook thuis alleen te drinken. Ik heb dit bovenmatige alcoholgebruik jaren lang gedownplayed. Heb namelijk een behoorlijk goede baan en kon/kan dit met het (bijna) dagelijks veel drinken combineren. In mijn hoofd was dit dus het "bewijs" dat ik alles onder controle had.

Helaas de realiteit is dat ik al veel kwijt ben geraakt door de drank. Ik zeg momenteel in de weekenden de meeste privé afspraken af zodat ik vanaf einde ochtend totdat ik out ga kan drinken. Wanneer dit snel gaat dan zet ik een 2e sprint in tot ik weer out ga en de volgende ochtend in bed uit mijn coma ontwaak. Tevens zijn zeker 9 relaties door toedoen van drank en mijn gedrag onder invloed kapot gegaan. 2 ervan waren me heel dierbaar en toekomst materiaal.

De laatste jaren heb ik me er bij neergelegd dat liefde en drank niet samen gaan en heb drank op 1 gezet, hoe kansloos het ook klinkt.

 

Ik ben het nu echt zat en moet stoppen nu ik nog geen permanente gezondheidsschade heb opgelopen (voor zover ik weet) en ik nog "jong" ben.

Gisteren dus niet gedronken en vandaag ook vrij gemakkelijk doorgekomen. Morgen vroeg aan het werk maar dit is lang niet altijd voldoende om de drank te laten staan. Eerste echt lastige moment komt later deze week als ik met een aantal vrienden en vriendinnen afgesproken heb om wat te gaan eten ergens.

Bedankt voor het lezen!

Groeten

Ron

 

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ron, welkom hier.

Herkenbaar verhaal. En een verstandig besluit.

Ik vond mezelf ook een zwakkeling toen ik naar de huisarts ging om te melden dat ik een probleem met alcohol had. Als je niet meer wil drinken doe je dat toch gewoon niet meer? Zo simpel is het helaas niet. En dan hulp zoeken is eigenlijk heel sterk. In ieder geval heel verstandig. Ik raad je aan zo snel mogelijk die afspraak bij de huisarts te maken. Je moet ergens beginnen! En ik denk dat je vrij zeker weet dat je zonder alcohol gelukkiger zult zijn dan met, dus ga er voor!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ron, 

De juiste keuzes! . Huisarts en matigen werkt niet! Dat is al bewust zijn en wel echt super knap als ik kijk naar de hoeveelheden! Ben je al geweest? 

Zo niet misschien wel meteen daad bij woord voegen. Ik heb het weleens gedacht maar de weerstand en verslaving weerhield me dan toch voor dat gesprek! En nu ik het gedaan heb is het echt! IK MOET! advies:zsm die afspraak met huisarts ... het liefst morgen nog! 

en het etentje.... is het mogelijk om het toch even uit te stellen of denk he dat je dat aan kunt een etentje zonder drank? 

Ik had een familiedag maar met veel kinderen dus het was makkelijker. Een etentje met vriendinnen zou voor mij nu funest zijn. Bedenk me al dat ik voor drank mensen afzeg maar met zon etentje ook de alcohol laat leiden (ij). 

Voor mij nu verleiding beperken en asn mezelf denken. Ga liever jankend naar bed dan kats bezopen. 

Sterkte en ik ben er ook sinds gisteren!!! 

Groet Linda 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Ron
echt toekomstmateriaal
is nu de relatie met jezelf
zonder drank.
dag voor dag
en als het moet uur per uur
desnoods een kookwekker zetten
en even afleiding zoeken bij trek.
Het wordt niet makkelijker voorlopig
maar het is te doen en velen gingen je hier voor
dus gebruik het forum goed, gezond egoisme!
toitoitoi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen dank voor jullie reacties! Leuk om te lezen dat er naast mede-nieuwe posters ook veteranen tussen zitten :)

 

Vandaag was een 'okey' dag. De 2 nachten die ik nu zonder alcohol heb geslapen waren erg intensief. Lang woelen en laat slaap vatten en als ik dan eindelijk slaap heftige nachtmerries waardoor ik soms weer wakker word.

Uiteindelijk maar 2 ½ uur geslapen dus op het werk was het pittig vandaag. Ik hoop dat de vermoeidheid ervoor zorgt dat ik vannacht een stuk eenvoudiger in slaap zal komen.

Heb vanochtend om 8u de huisarts gebeld voor een afspraak en kan donderdag terecht. Ben benieuwd hoe dat zal zijn...kijk er nog niet tegenop maar dat komt waarschijnlijk omdat het nog een paar dagen weg is ;-)

 

Toen ik thuis kwam uit werk direct maar de laatste lege flessen verzameld en weggebracht, 30 halve liters van de laatste 2 dagen drinken. Uit het oog uit het hart :)

Voor wat betreft het etentje. Ik ben wel van plan te gaan maar ik ga met mezelf afspreken niks te drinken. Wat ik normaal doe is dat ik 2-3 halve liters bier meedrink en dan thuis nog eens 8-10. Zo hou ik  voor mijn vrienden verborgen dat ik zoveel drink. Ben er nog niet klaar voor om hen  de waarheid te vertellen, eerst maar eens de huisarts.

Fijne avond allemaal!

Groeten Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ron, 

Ja even gezellig doen en thuis los. Het is best shocking dat ik zoveel herken. Confronterend dat de ontkenning nu veranderd in herkenning. 

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik naar je etentje vroeg ..

ik heb vrijdag de verjaardag van mijn zoon en heb besloten om mijn vrienden in te lichten. Ze horen me wel al eigenlijk een jaar zeggen dat ik steeds meer last heb van mijn gedrag en drankgebruik en dat ik daar iets mee moet dus het is niet volledig nieuw maar ik weet niet of ze dit verwachten.

Bij mij werd er al geen drank meer geschonken op de verjaardagen van mijn kinderen omdat we geen mate konden houden ( wij volwassenen)  schande eigenlijk! Zoiets in moeten zetten omdat niemand een wijntje kan drinken en daarna inziet dat het om een kinderen verjaardag gaat. Haha  ben blij dat ik zelf inzie hoe triest dat eigenlijk is!!!! 

Welterusten en top bezig jij!!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Linda,

Die herkenbaarheid is ook iets dat bij mij elke keer weer naar voren komt als ik verhalen van anderen lees. Het helpt wel enorm. Precies wat jij zegt, ontkenning verandert in herkenning.

En uiteraard geen probleem dat je naar het etentje vraagt, iedereen mag wat mij betreft overal op reageren vind ik alleen maar fijn :) Alle tips en adviezen zijn welkom!

 

Gisteren doodmoe naar bed gegaan rond 21u en tot 6u redelijk aan 1 stuk geslapen. Wel nachtmerries gehad, de laatste kan ik me nog herinneren. Ik was toen flink aan het drinken en kon niet stoppen…

Het was wel een erg lekker gevoel toen ik wakker werd en me realiseerde dat het niet echt gebeurd was ;)

Vandaag was weer een drukke dag op het werk. Wat dat betreft is het van de alcohol afblijven nu zoveel makkelijker dan tijdens de vakantie periode. Op het werk drinken is geen optie dus dan blijft alleen de avond als moeilijk dagdeel over.

Op dit moment ga ik gewoon vroeg naar bed. Ik merk dat ik vooral na het avondeten veel cravings heb….dus hoe korter ik die periode maak hoe makkelijker het vol te houden is!

Kan alleen niet het hele weekend in bed doorbrengen dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Fijne avond!

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @RonDeVIk herken die nachtmerries en dromen dat je aan het drinken bent. Ik heb ze ook steeds. 

24 minuten geleden zei RonDeV:

Kan alleen niet het hele weekend in bed doorbrengen dus daar moet ik nog wat op verzinnen.

Tsja, kun je niet alvast een plannetje maken zodat het weekend geen zwart gat voor je is? Bewegen helpt volgens mij. Houd je van fietsen? Of lekker langs het strand lopen? Of naar een leuke film? Een krakend vers goed boek voor jezelf kopen en je daar lekker in begraven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga vandaag ook iets eerder naar boven!! Best bang voor het afronden van de dag maar ik ben ook gestopt met roken denk soms dat ik gek word. Zit wel aan een e smoker met 0,3 Mg maar dat is nog steeds veel minder dan 1,5 pak per dag! Ik heb deze week alles afgezegd wat werk betreft. Het is teveel voor mij en geef toe dat ik het niet aan kan. Ook voor de verandering i.p.v. de schijn ophouden en daarna thuis mezelf laten gaan op slechte dagen.

Ik heb ruimte om mijn huis te ordenen mijn tuin weer op te ruimen en zo orde en regie terug te winnen. Ik heb zoveel gedaan de afgelopen dagen. Haha bizar. Alle wasjes weg en nog genoeg te doen! Even op mezelf en mijn drang is nu even mijn huisje schoonmaken. En vrijdag hier ook spannend  !!! Al die mensen op bezoek voor mijn zoon en ik voel me depri maar doe het voor me kind!! 

Sleep well!! Top weer een dag verder toch?!?!???!! Lets go for iT! Ben blij als ik me dok weer zie hihihi  

 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo,

Lees al jaren niet meer, was meer bezig met drinken ;) Ben wel benieuwd naar de boeken die je noemt! Las toen ik nog niet doordeweeks dronk wel vaker, overweeg dit op termijn weer op te pakken.

Ben net thuis van het werk, straks het etentje. Ben vastberaden het alcoholvrij te houden, thuis een kop thee te pakken en dan naar bed zodat ik fit naar de huisarts kan morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Annasterre:

Hoi @RonDeVIk herken die nachtmerries en dromen dat je aan het drinken bent. Ik heb ze ook steeds. 

Tsja, kun je niet alvast een plannetje maken zodat het weekend geen zwart gat voor je is? Bewegen helpt volgens mij. Houd je van fietsen? Of lekker langs het strand lopen? Of naar een leuke film? Een krakend vers goed boek voor jezelf kopen en je daar lekker in begraven?

Hey Annasterre,

Sorry voor  de wat latere reactie. Ben inderdaad al bezig met plannen voor het weekend. Sowieso als ik fit wakker word gaan sporten. Dit neem ik me al weken voor maar moet toch echt lukken met mijn nieuwe plannen om niet meer te drinken. Verder wil ik wat gaan lezen en mijn huis schoonmaken...het is best vies omdat ik al die huishoudelijke taken ondergeschikt maakte aan het drinken elk weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@RonDeVSucces morgen bij de dokter!!!

Ik hoop dat je van je huisarts ook gehoor en ondersteuning krijgt! Ze zijn er voor he! Het geeft mij persoonlijk rust dat ze mee denkt met wat ik nu nodig heb.. en wat niet bij me past gebeurd ook niet! Als ik die eerste maar laat staan! 

Ik heb vandaag wel al langere tussenpozen waarin ik iets meer licht zie en stiekem ook iets krachtiger voel! (Lees:durf niet te juichen) :) 

Lees jullie berichtjes door. Krachtig en ik put daar herkenning en kracht uit. Ik had vandaag toch een werkafspraak thuis omdat ik besloten heb wat dingen over te dragen. Iets meer tijd de aankomende weken en ruimte om een nieuw structuur in te bouwen. Voel me veilig bij structuur en valkuil is oververmoeid raken dus moet gaan doseren! 

Good night! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net thuis van het etentje :) Tijdens het eten 2 cola light op en tijdens het natafelen 2x verse gemberthee.

Bij het natafelen waren we nog maar met z'n 3en en aan die 2 personen heb ik ook over mijn probleem met alcohol verteld. Het voelde best goed om er open over te zijn :)

Dag 5 succesvol afgerondB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...