Spring naar bijdragen

Het heeft lang genoeg geduurd


RonDeV

Aanbevolen berichten

Hey Ron, 

Als je geen zin hebt om te antwoorden is dat ok maar ik weet van de vorige keer dat ik zo baalde en ook soort van schaamte maar its Life. Hoop dat je wel ff wat van je laat horen. :)  Deze warme club gunt jou die eerlijkheid zonder oordeel! Ik vond dat al super stoer dat je er eerlijk over bent! 

Is gewoon tricky en steeds  glad ijs waar we ons op bevinden en dat zal nog wel ff zo blijven maar hoop dat je niet opgeeft en je weer oppakt waar je zondagochtend was...denk aan dat gevoel. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron, wat jammer! Misschien is de lichamelijke afhankelijkheid ook wel het breekpunt op dit moment. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je gisteravond uiteindelijk hebt gedronken, maar het klinkt als behoorlijk wat als je na de tweede sixpack nog zou hebben doorgedronken. Gelukkig kun je binnenkort terecht bij de kliniek en gaat het daar onder begeleiding. We zijn er in ieder geval voor je! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk rond de 6 liter bier totaal en maandag ook weer gedronken.

Vandaag weer de boel oppakken, probeer niet al te negatief te worden van die terugval momenten. Als ik de afgelopen 17 dagen terugkijk heb ik er 5 van gedronken. Dat was voorheen eerder 16 of zelfs alle dagen dus er is iig vooruitgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-1-2019 om 10:05 zei Mocktail:

Ik citeer mijzelf even.

Stoer dat je hier blijft komen. Sterkte met je zoektocht waarom @RonDeV!

Nee niet bewust, wellicht onderbewust zoals jij zegt maar mijn gevoel zegt niet dat dat meespeelt. Ik wil daar juist aan komen met een goed verhaal.

Het is gewoon erg lastig om elke dag weer het niet drinken vol te houden. 

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei RonDeV:

Denk rond de 6 liter bier totaal en maandag ook weer gedronken.

Vandaag weer de boel oppakken, probeer niet al te negatief te worden van die terugval momenten. Als ik de afgelopen 17 dagen terugkijk heb ik er 5 van gedronken. Dat was voorheen eerder 16 of zelfs alle dagen dus er is iig vooruitgang.

Dat is behoorlijk veel Ron! Kun je als tussenoplossing niet terecht bij de huisarts? Dat je probeert een afbouwschema te gebruiken of ondersteunende medicatie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei RonDeV:

Het is gewoon erg lastig om elke dag weer het niet drinken vol te houden. 

Ja dat is natuurlijk de spijker op zijn kop. Dat is ook gewoon * moeilijk! Maar volgens mij kan jij het ook als je de knop omzet en anders naar alcohol gaat kijken. Het is rotzooi Ron! Het geeft je ellende. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Woodie:

Dat is behoorlijk veel Ron! Kun je als tussenoplossing niet terecht bij de huisarts? Dat je probeert een afbouwschema te gebruiken of ondersteunende medicatie? 

Ben door de huisarts  doorverwezen en kan begin februari terecht bij een behandel kliniek. Toen ik me meldde bij de huisarts had ik 5 dagen niks gedronken en ik denk ook niet dat ik een spoedgeval ben wat dat betreft. 

 

Het is bij mij wel zo dat als ik drink het dat soort grote hoeveelheden zijn. Er zijn weken geweest dat ik dat elke dag dronk of meer. 

Maar goed ben vandaag weer opnieuw begonnen en zit nu met een lekkere kruidenthee op de bank voetbal te kijken (en forum te lezen ;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey je bent er weer!  Goed bezig! 

Die negativiteit na drinken heeft ook geen zin al kan ik dat niet tegenhouden bij mezelf. Het scheelt wel een hoop neg. energie als je de draad weer kunt oppakken met een positieve insteek. 

Ik herken het binge-drinking. Ik heb dit vanaf jongs af aan altijd al gedaan, alles of niks! Als er wat overbleef is dat puur omdat ik voor het op is in slaap kukel of omval. Dat is niet leuk drinken toch? Gezellig wijntje in de avond ken ik eigenlijk niet... 

Goed bezig en iedere dag zonder is er een meegenomen! Helaas is er wat ik bij jou ook zie echt geen middenweg ( althans nog niet) 

Het is net de rioolput: Als de put nog op een kiertje staat blijft het stinken , moet gewoon hermetisch afgesloten worden! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Hoi Ron. Wat bedoel je met 'een goed verhaal'?
 

Dat ik al een paar weken goed bezig ben.

Afhankelijk van hoe je het bekijkt ben ik al "goed" bezig als je het vergelijkt met wat ik voor 5 januari allemaal dagelijks naar binnen werkte.

Maar had het liefst de periode van 5 januari tot het intake gesprek nuchter doorgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Benerklaarmee:

Hey je bent er weer!  Goed bezig! 

Die negativiteit na drinken heeft ook geen zin al kan ik dat niet tegenhouden bij mezelf. Het scheelt wel een hoop neg. energie als je de draad weer kunt oppakken met een positieve insteek. 

Ik herken het binge-drinking. Ik heb dit vanaf jongs af aan altijd al gedaan, alles of niks! Als er wat overbleef is dat puur omdat ik voor het op is in slaap kukel of omval. Dat is niet leuk drinken toch? Gezellig wijntje in de avond ken ik eigenlijk niet... 

Goed bezig en iedere dag zonder is er een meegenomen! Helaas is er wat ik bij jou ook zie echt geen middenweg ( althans nog niet) 

Het is net de rioolput: Als de put nog op een kiertje staat blijft het stinken , moet gewoon hermetisch afgesloten worden! 

 

 

Ik voel die negativiteit wel als ik aan het drinken ben maar probeer na afloop Idd positief te blijven. Je kan weer opnieuw  stoppen met drinken :)

Kan me niet herinneren of ik vroeger ook al bingede (schrijf je dat zo :D). Alles of niets zit op vele fronten in mijn karakter. Soms handig, soms niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop je dan, met een 'goed verhaal' op een 'mildere' behandeling, of misschien zelfs helemaal geen behandeling? Dat ze zeggen: "U kunt
wel gaan want u heeft uw probleem al opgelost"  ? Ik hoop dat je tijdens de intake de dingen niet mooier maakt dan ze in werkelijkheid zijn, Ron.
Natuurlijk is het fijn als je de tijd tot de intake nuchter door komt, maar laat het niet van invloed zijn op wat je werkelijke (steeds terugkerende) probleem
is, op 'wat de eerlijkheid je gebiedt te zeggen'..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap dat ik een anonieme onbekende ben dus wellicht is het ook vanuit (eigen) ervaring beredeneerd, maar ik ben vastberaden het probleem structureel op te lossen en dat is meer dan alleen de fles laten staan en bij beide heb ik zeker hulp nodig :)

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is het best lastig om elkaar goed te begrijpen op basis van een paar regels tekst.

Vraag is wat je bedoelde met een 'goed verhaal'. Je wilt tonen dat je hier serieus in bent. En dat je zelf al een begin hebt gemaakt met de oplossing van je probleem. Is dat het? Want dat ben je nu toch aan het doen. Je bent er bewust mee bezig, ook door hier te schrijven, en hebt je aangemeld voor behandeling. Dat duurt nog een flinke week, die tijd moet je nog even doorkomen. Je kunt dus ook nog even nadenken over je verhaal. Als het je lukt om tot die tijd minder te drinken is dat inderdaad mooi meegenomen.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei RonDeV:

Nee waarom zou ik daar op hopen? Geen behandeling daar ben ik toch helemaal niet mee geholpen?

Apart dat dit is wat bij je naar binnen schiet als ik zeg dat ik het mooi had gevonden dat ik vanaf het moment dat ik wilde stoppen ook gestopt was gebleven.

Ja, ik snap best dat je dat mooi had gevonden, natuurlijk is dat het mooiste. Maar het zat hem meer in dat je daar 'een mooi verhaal' wil vertellen.
En dan associeer ik dat met 'successtory' en dat associeer ik dan weer met 'een voorschot nemen op behaalde resultaten' en dat associeer ik dan
weer met dingen mooier voordoen dan ze (bewezen) zijn.. ik denk nog altijd, ook vanuit eigen ervaring, als een verslaafde en moet oppassen dat
m'n verslaafde brein de waarheid niet manipuleert. Dat zegt, uiteraard, niets over jou. Ik was alleen, vanuit mijn eigen perspectief, bezorgd over
jouw motivatie om hulp aan te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lonster:

Soms is het best lastig om elkaar goed te begrijpen op basis van een paar regels tekst.

Vraag is wat je bedoelde met een 'goed verhaal'. Je wilt tonen dat je hier serieus in bent. En dat je zelf al een begin hebt gemaakt met de oplossing van je probleem. Is dat het? Want dat ben je nu toch aan het doen. Je bent er bewust mee bezig, ook door hier te schrijven, en hebt je aangemeld voor behandeling. Dat duurt nog een flinke week, die tijd moet je nog even doorkomen. Je kunt dus ook nog even nadenken over je verhaal. Als het je lukt om tot die tijd minder te drinken is dat inderdaad mooi meegenomen.   

Je verwoord het beter dan ik zelf :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja binge-drinking. Een term jonger dan ons gedrag :) hoe je het schrijft is minder belangrijk dan waarom we het doen .... komt tijd komt raad.

In mijnleven hoge verwachtingen gehad van hulp maar uiteindelijk komt het op jezelf neer en zal het steeds weer knokken zijn! Dag bij dag! Sons betere dagen dan andere. Ik had gisteren een vreselijke drang maar vanmorgen zooo blij dat ik die trechter uit sprong! Letterlijk bijna ingezogen!   

Ik associeer het ‘goed verhaal’ eerder met het ‘alles of niks’ syndroom.  Streberig en (voor mij) faalangst en gevoelig voor complimentjes! Wat goed dat je al gestopt bent zonder ons...juist die hoge eisen aan mezelf kunnen me daarna totaal de duisternis in werken .

How higher the wall, hoe deeper the fall.... 

Zo leest iedereen de tekst anders... gelukkig dat we weer verder kunnen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...