Spring naar bijdragen

Het heeft lang genoeg geduurd


RonDeV

Aanbevolen berichten

Op 28-1-2019 om 20:14 zei Annasterre:

wat een goed nieuws Ron!!! Supergoed. Ik herken de opschrijfboekjes op het werk wel. Het wordt gelukkig beter :)

Ik neem nu al verbeteringen waar met kleine dingetjes zoals waar ik dingen neergelegd heb, wat ik de dag ervoor allemaal gedaan heb etc.

Toen ik dagelijks veel dronk merkte ik dat ik niet alleen dingen kwijt was van tijdens het drinken maar ook veel van wat er eerder die dag was gebeurd. Leven in een halve roes...

Dit nu voelt zoveel beter :)

8 dagen droog en vandaag weer een nieuwe dag waarop ik niks ga drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig!

na een aantal weken/maanden voel je je nog frisser/scherper, het lichaam en de hersenen hebben een hoop tijd nodig on te detoxen. Veel langer dan de lever nodig heeft om de alcohol om te zetten. 

Dat gaat je collega’s ongetwijfeld opvallen maar niemand durft het te zeggen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ben erg benieuwd Jim. Heb sinds mijn aller eerste biertje nog nooit voor langere periode helemaal niks gedronken.

Wel vroeger gematigd maar dat is toch anders dan helemaal niks drinken.

2 van mijn meest close collega's weten er ondertussen van en hadden echt geen idee van mijn alcoholprobleem. Dus ik heb t blijkbaar erg goed verborgen kunnen houden met katers pokerfacen en alles opschrijven;)

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja alles opschrijven moest ik ook. Of jezelf een email sturen. Ook als ik dronken was en ineens ergens aan dacht wat ik absoluut moewt doen de volgende dag. En de volgende dag begreep ik niet altijd wat ik bedoelde :D 

Het is best een klus om weer op je geheugen tr gaan vertrouwen. Ik schrijf minder op nu, maar heb wel het gevoel dat me af en toe dingen ontschieten. Maar je moet het geheugen trainen anders sterft het af :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha dat van jezelf dronken mailen heb ik niet meegemaakt. Maar wel regelmatig een vraag stellen waar ik de dag ervoor al antwoord op heb gehad ;)

Vanavond en morgenavond etentjes met collega's en vrienden. En vrijdag erna nog een verjaardag in de kroeg. 

Die verjaardag is van een vriend die weet van mijn geheelonthouding dus dat scheelt. Heb er zin in en het gaat me lukken deze dagen weer niks te drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WoW Ron, echt super knap! Die kroegen vermijd ik persoonlijk voorlopig echt nog want volgens mij word ik dan met de laatste dweil naar buiten gebonjourd! Mijn eerste echte uitdaging zal in maart zijn dan zijn we getuigen bij vrienden!!! Zij weten wel van mijn ‘problematiek’ ;) dus zal wel meevallen!!! Maar top zeg, etentjes, kroeg in en dat zonder alcohol. Zal ook wel een verademing zijn en een goed gevoel geven!!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind niet drinken in de kroeg / tijdens etentjes makkelijker om vol te houden dan wanneer ik alleen thuis ben.

Alleen thuis was ook waar ik het "echte" drinken deed, waar anderen bij waren dronk ik zelden excessief.

Nu ik daar achter ben gekomen probeer ik in de weekenden wat meer te ondernemen want dan zijn de momenten alleen thuis korter en is de verleiding minder groot.

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei RonDeV:

Ik vind niet drinken in de kroeg / tijdens etentjes makkelijker om vol te houden dan wanneer ik alleen thuis ben.

Geinig, das bij mij juist andersom. Het alleen zitten thuis drinken is er helemaal uit, ik drink liters thee en als het soms door me heen schiet zo van hee zou ik, dan zet ik gauw een kop thee of een hele pot. Dat is nu de nieuwe gewoonte al ruim een jaar. Eventuele zieligheid kan dan nog wel af en toe wat chocola nodig hebben, maar das minder link dan alcohol :) Het gaat echt om doen en blijven doen, een nieuwe groef creëren voor jezelf, is heel veel tijd voor nodig en wordt steeds makkelijker. 

Maar als ik in een omgeving ben bv omringd door allerlei leuke craft biertjes dan heb ik het veel lastiger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Benerklaarmee:

Ja dat kan natuurlijk ook als afleiding maar ik zie het helaas nog als verleiding haha. 

Komt nog wel! En anders heb ik voldoende kroeguurtjes opgebouwd dat ik de aankomende jaren ook wel zonder kan :) 

Ja zo moet het zien. Obelix is in de toverdrank gevallen, heeft niks meer nodig :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen!

Weer heerlijk geslapen en wakker worden  :)

Gisteren de 10e dag zonder alcohol doorgekomen. Ging vrij gemakkelijk. Voel me goed!

Vanavond uit eten, op de app ging t alweer over "eerst ergens paar biertjes pakken"....prima maar niet voor mij!

Vandaag drink ik namelijk niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei RonDeV:

Goedemorgen allen!

Weer heerlijk geslapen en wakker worden  :)

Gisteren de 10e dag zonder alcohol doorgekomen. Ging vrij gemakkelijk. Voel me goed!

Vanavond uit eten, op de app ging t alweer over "eerst ergens paar biertjes pakken"....prima maar niet voor mij!

Vandaag drink ik namelijk niet

Ik lees net even terug, het is je al eerder gelukt met gemberthee. Gaat vandaag vast ook weer lukken!! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Geraldine:

Ik lees net even terug, het is je al eerder gelukt met gemberthee. Gaat vandaag vast ook weer lukken!! B)

Maak me eerlijk gezegd ook weinig zorgen. Zoals je zegt, ben nu al 4x de kroeg in geweest en elke keer ging t goed zonder moeilijk moment :)

Als ik na afloop thuis kom heb ik wel altijd cravings. Dan is het een kwestie van naar bed gaan en vooral niet teveel nadenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, ik lig er tegenwoordig ook eerder in! Mijn collega die ook zijn dry january heeft doorstaan, stuurde net een appje met een groot glas bier door. Even die verleiding...maar ik blijf sterk. Ook al heb ik het in huis. Wanneer begint je behandeling Ron? Kun je toch maar even mooi zeggen dat je al heeeeeeel wat dagen niet hebt gedronken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Woodie,

Goed dat je sterk blijft, leuk voor je collega maar die heeft duidelijk andere doelen dan jij ;)

Mijn intake gesprek is volgende week. Wat ik begreep is dat ze n.a.v. dat gesprek bepalen of zij de juiste instantie zijn en wat de eventuele vervolgstappen zijn.

Heb het etentje en daarna de verjaardag in de kroeg zonder problemen alcoholvrij gehouden. Wel was ik de thee en cassis aan het einde helemaal zat, dat had ik met bier nou nooit ;)

Nu lekker slapen :) Weltrusten!

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gewoon een hele voorraad (alcoholvrij) bier in huis! Ook ongekend. Dat was anders echt wel na 1,2 dagen op geweest. Nu kijk ik er steeds verbaasd naar; oh ik hoef niet naar de winkel. Heb genoeg AV bier, Cassis, Almdudler, tonic en Rivella in huis voor weken. Ik koop het steeds,  maar het raakt nooit op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-2-2019 om 12:27 zei Lonster:

Wat ga je goed Ron.

Ja he? Ik verbaas mezelf op een positieve manier. Dit weekend was tot nu toe een makkie...maar ga niet verslappen. Bewust blijven van de gemaakte keuze

Elke ochtend begin ik met de zin 'Vandaag drink ik niet'

Het wakker worden zonder kater zorgt direct voor de dagelijkse motivatie boost B)

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...