Spring naar bijdragen

Het heeft lang genoeg geduurd


RonDeV

Aanbevolen berichten

Thanks allen.

Gaat vandaag wel iets beter, heb wel veel zin om drank te bestellen maar ik hou me in. Voelde me zoveel beter die 7 dagen dat ik niet dronk maar toch heb ik de neiging om wel te drinken, compleet onlogisch

Maar ga het volhouden en dan morgen fit wakker en, nog belangrijker, mentaal een goed gevoel :)

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ron,
Het was voor mij een afscheid. Ik heb vaak nog een laatste kus gegeven. En dan nog één. Maar op een gegeven moment moet er echt één de laatste zijn. En dat was het dan. En dan begint je nieuwe leven. Een blije drinker word je toch niet meer, al zou je dat nog zo graag willen. Dus maak die afspraak met je zelf. En besef dat het af en toe lastig wordt, maar bedenk ook waar je het voor doet.
Succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Wat was het weer heerlijk om wakker te worden na een avond zonder alcohol. Je zou zeggen dat dat alleen al voldoende motivatie zou moeten zijn om nooit meer te drinken ;)

Ik voel me goed nu en ben ervan overtuigd dat ik vanavond niks ga drinken. Als ik eenmaal in mijn doordeweekse ritme zit is het best goed te doen.

Het weekend komt er echter ook weer aan en daar ging het zaterdag halverwege de avond fout. Ik neem me in ieder geval voor om op moeilijke momenten mijn dronken geposte berichten terug te lezen.

Daar komt overduidelijk in naar voren dat ik me met drank op helemaal niet beter ga voelen en juist dieper in de ellende kom.

Wish me luck en nogmaals dank voor alle feedback!

Groeten,

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens je alle geluk van de wereld, Ron.
Maar als je je niet-drinken van geluk laat afhangen dan vrees ik dat je het niet lang volhoudt.
Die dronken geposte berichten teruglezen is een goed idee. Dan zie je hoe je niet wilt zijn en hoe je je niet wilt voelen.
Maar na een tijdje niet drinken vervagen die nare herinneringen toch altijd, bij de één een beetje, bij de ander helemaal.
Het is zaak je van tevoren te wapenen tegen eventueel moeilijke momenten. Daarbij wil het wel helpen als je jezelf (diepgaand) analyseert
en er achter komt waaróm je nou eigenlijk drinkt. Door de 'nodigheid' van drinken te ontmantelen kun je allerlei sitaties, omstandigheden,
gevoelens en wat dies meer zij, makkelijker aan zónder drinken.
Nogmaals, veel geluk, maar bovenal ook moed om datgene wat nodig is om te veranderen ook daadwerkelijk te veranderen, vooral in je
eigen gedrag en denken. En als er dingen zijn die écht niet te veranderen zijn, dan wens ik je de kalmte om die te aanvaarden. Daarbij
wens ik je veel wijsheid om het puur eerlijke onderscheid te kunnen maken tussen wat je wél en niet kunt veranderen.. er kan meer
dan je vaak denkt en/of durft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

maar bovenal ook moed om datgene wat nodig is om te veranderen ook daadwerkelijk te veranderen, vooral in je
eigen gedrag en denken. En als er dingen zijn die écht niet te veranderen zijn, dan wens ik je de kalmte om die te aanvaarden. Daarbij
wens ik je veel wijsheid om het puur eerlijke onderscheid te kunnen maken tussen wat je wél en niet kunt veranderen.. er kan meer
dan je vaak denkt en/of durft.

Hoi KOhtje,

Helemaal mee eens, de onderliggende oorzaak hoop ik met de hulp die ik ga krijgen ook aan te pakken. Begin februari intake dus ik moet daar nog even geduld voor hebben, zelf heb ik geen goed idee hoe dit aan te pakken (van alles geprobeerd in het verleden, behalve hulp vragen / accepteren).

3 uur geleden zei Kohtje:

Ik wens je alle geluk van de wereld, Ron.
Maar als je je niet-drinken van geluk laat afhangen dan vrees ik dat je het niet lang volhoudt

Voor wat betreft dit stuk, 'wish me luck' betekent ook 'wens me succes' :)

Ik begrijp dat geluk me niet ver gaat brengen in dit hele verhaal ;) 

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Woodie:

Je hebt gewoon weer een start gemaakt en voegt een nieuwe bladzijde toe aan een boek met uiteindelijk een goed einde. En hoe mooi is het als je begin februari kunt zeggen bij je intake dat je al heel wat dagen droog staat?! Kom op, je kan het! 

Ja dat is ook iets dat meespeelt....zou graag daar vertellen dat ik al 3 weken droog sta en pas 1 korte terugval periode heb gehad.

1 day at a time en dan kom ik er vanzelf :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed!

Gisteren na werk met een aantal collega's de kroeg in. Dat doen we vaak en is ook erg gezellig. Heb met niet heel veel toelichting verteld dat ik voorlopig geen alcohol drink. Buiten een paar plaagstootjes toen ik als enige thee bestelde viel het reuze mee ;)

Vanavond gaat ook vrij gemakkelijk merk ik. Afgelopen weekend ging het zaterdag mis dus ik heb deze zaterdag avond wat afleiding en ga eten bij een vriendin van me.

Hoe gaat het met jou? Las in jouw topic dat je al op dag 16 zit?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ron, weekend voor de boeg.. 

Wil ook even laten een hart onder je riem steken en hoop dat je het ook weer opgepakt hebt! Het is zo lekker weekend vieren nuchter! 

Ondanks mijn terugval ( of juist door mijn terugval) kijk ik graag uit naar een sober weekend! Zonder kater. 

Fijn weekend en we zijn hier he ;) 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Benerklaarmee:

Hey Ron, weekend voor de boeg.. 

Wil ook even laten een hart onder je riem steken en hoop dat je het ook weer opgepakt hebt! Het is zo lekker weekend vieren nuchter! 

Ondanks mijn terugval ( of juist door mijn terugval) kijk ik graag uit naar een sober weekend! Zonder kater. 

Fijn weekend en we zijn hier he ;) 

 

Laten we afspreken, beide nuchter het weekend door :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n weekend is niets meer of minder dan twee (of drie, als je de vrijdag meerekent) keer een droge afmelding van het dagpact (zie dagdraad) aan
het eind van de dag... Niet onmogelijk. Niet onoverzienbaar. Dus dat kunnen jullie, theoretisch gezien, heel gemakkelijk aan. De praktijk duurt net zo lang,
dus ook dat zou een makkie moeten kunnen zijn. ;) Succes. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron .. How are you?

Hier gaat het goed! Druk in huis geweest ( huishouden) en wel een verjaardag voor vanavond afgezegd. Niet alleen omdat ik in de verleiding zou komen maar ook moodswings en vermoeidheid. Heb wel vrienden op bezoek gehad en dat was gezellig ! En ben begonnen aan een boek om mijn gedachten re verzetten! Het werkt!! 

 Hoop dat jij een fijne nuchtere dag hebt gehad!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Linda :)

Net bij die vriendin aangekomen. Zij staat te koken dus kon ff snel forum checken ;)

Goede dag gehad tot nu toe! Kapper, Gesport en lekker rustig aan gedaan. Staat hier nu een pot thee voor me ipv de gebruikelijke halve liter bier.

Goede hoop dat ik f vanavond alcoholvrij ga houden!

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei RonDeV:

Goed!

Gisteren na werk met een aantal collega's de kroeg in. Dat doen we vaak en is ook erg gezellig. Heb met niet heel veel toelichting verteld dat ik voorlopig geen alcohol drink. Buiten een paar plaagstootjes toen ik als enige thee bestelde viel het reuze mee ;)

Vanavond gaat ook vrij gemakkelijk merk ik. Afgelopen weekend ging het zaterdag mis dus ik heb deze zaterdag avond wat afleiding en ga eten bij een vriendin van me.

Hoe gaat het met jou? Las in jouw topic dat je al op dag 16 zit?

 

Dag 19 en het gaat nog steeds goed. Al was ik best wel een beetje jaloers op mensen die vanmiddag in een café aan een glas wijn zaten. Ik zou zo graag alleen bij een etentje of speciale gelegenheid nog wel een glas willen drinken. Maar waarschijnlijk blijft het daar niet bij. En dat wil ik dus niet meer. Dus het is afscheid nemen en dat is toch knap lastig. Fijn dat je nu afleiding hebt. Geniet van je zaterdagavond en zet 'm op! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...