Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 december 2018


MarQ

Aanbevolen berichten

Wat 'oud gedrag' betreft: na het lang allemaal bestreden te hebben kom ik er nu achter dat het er allemaal nog zit. Verschil is dat
ik anders omga met de reakties die dat oude gedrag teweeg brengt. Stoppen met drinken en het zgn. werken aan mezelf heeft
niet zozeer 'mezelf' veranderd als wel m'n omgaan met mezelf. Waardoor m'n omgeving soms denkt dat ik een prettiger mens
geworden ben, maar niks hoor... ik vind alleen m'n omgeving prettiger waardoor ik anders reageer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Bor:

Solliciteer je nu naar complimenten?:lol:

Jij begint toch te :lips:nen, out of the blue? Dat vat ik maar op als een soort van compliment. Dus ik vis er niet naar, je gééft me er zomaar een.
Dat kan ik niet erg vinden. En ik vraag maar niet meer waarom, dat heb je trouwens net óók gezegd, dat waarom... ik hou d'r maar over op,
ben een beetje van de kook. (nee, niet van de coke.. ) Maar wel blijerig. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vandaag 54 jaar geleden dat ik met m'n ouders en zusje verhuisde vanuit Amsterdam Osdorp naar het oosten van het land.
Stond toen, in 1964 dus, zo'n beetje gelijk aan emigreren. Begon ik het nét een beetje  onder de knie te krijgen, moest ik ineens anders
gaan schrijven, van lopend schuinschrift naar blokletters, had nét een paar vriendjes, moest ik ze achterlaten en hier nieuwe maken (was/ben
ik slecht in), moest ik ineens zaterdagsmorgens naar school (blèèèèèèèèèèèèèhhh), verstond ik veel mensen hier grotendeels niet, en begon
ik door de frustraties van slechte eter een niet te stoppen eter te worden. Daardoor binnen korte tijd te dik en nog minder vriendjes... het zat er
tóen al in, dat vluchtgedrag. Maar ik ben blij dat we van Amsterdam naar hier verhuisden. Mezelf een beetje kennende was het slechter met me
afgelopen als we net de andere kant op waren "geëmigreerd".
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag droog doorstaan. Allemachtig wat was het soms lastig, vooral tijdens borrel en diner. Ben stiekem blij dat ik morgenavond weer thuis ben. Het is gelukt en ik heb geen dingen gedaan of gezegd waar ik spijt van heb of katers gehad, dat is toch superfijn. Ik vind het jammer dat ik me zonder alcohol soms zo geremd kan voelen van binnen, ook al schijn ik niet zo over te komen. Maar dat is dan maar zo. Ik wist van te voren dat ik dit lastig zou vinden, maar had het pas echt erg gevonden als ik had gedronken. Het gevaar is nu geweken! @Pippin jij succes vanavond!!!! Zet m op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een grandioos feest gehad
wat een mooie liefdevolle familie is Sensoor toch.
Ik kan iedereen aanbevelen om eens naar binnen te gaan
en kijken wat je allemaal te delen hebt met en voor anderen.
Je kunt, na de opleiding, vanuit huis werken en met 1 dagdeel
per week een fiks aantal mensen weer door wat lastige momenten helpen,
de nieuwe naam wordt luisterlijn en er zijn heel hard nieuwe vrijwilligers nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi Rosee.
blijkbaar heb jij een ander beeld van jezelf dan anderen over jou?

dan hoef je dus helemaal niet je gedrag te veranderen en kun je helemaal jezelf blijven
het zou fijn zijn als je jezelf net zo leert waarderen als die anderen al doen, met of zonder drank dus (wat hen betreft)
misschien ben je nu zonder wel puurder jezelf, en mag je daar nog even aan wennen? Neem je tijd meis♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei jopie:

...had je nu midden in de brexit-ellende gezeten :):)

Ja, onontkoombaar in dat geval. Maar ik bedoelde eigenlijk: andersóm geëmigreerd.. dus van hier in het oosten naar Amsterdam verhuisd.
Met m'n beïnvloedbaarheid en verslavingsgevoeligheid is het misschien maar goed dat ik m'n jeugd niet in die stad heb doorgebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...