Spring naar bijdragen

De eerste 24 h zitten erop


Clean66

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei knakker:

Had ik al hallo tegen je gezegd Clean? Clean66, Cleo66, Clau30: ik moet wel goed opletten om iedereen hier nog uit elkaar te houden zeg. Maar welkom kerel. Het gaat je wel goed af geloof ik, dat is mooi. Ach, dat slapen komt wel weer, maar je daar niet druk over. Is dat vooralsnog trouwens de enige ontwenning waar je last van hebt? Dan doe je het prima. Mooi om te lezen dat je zonder drank ook als vader weer beter je opwachting wilt maken thuis. Maak er wat moois van!

Dank je knakker!..goed morgen trouwens..ik heb gisteren de moeite genomen om  met ook eens ‘in te lezen ‘ in jou verhaal....dat kun je op een e-reader zetten en meenemen op vakantie:D...ben er nog niet doorheen dus ...maar;  petje af! We spreken elkaar hier vast nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste week zit erop.. yess. Raar, het voelt als een veel langere tijd geleden dat ik een glas drank in mijn handen had, terwijl ik er de hele week mee bezig ben geweest. Met ‘het niet meer drinken’ bedoel ik dus. Vandaag was wel lastig..ik miste mijn meiden (co-ouder) enorm, en dan denk je ..ik weet wel een manier om dat te fixen. Tegelijk gaf het me een enorme boost ; zij zijn zo ongeveer de belangrijkste reden om mezelf niet meer te vergiftigen. 

Ik heb het door gewoon te gaan klussen in huis, en op te ruimen, uiteindelijk redelijk van me afkunnen zetten. Elders op dit forum las ik dat na 1 week het slapen meestal beter gaat. Kom maar op; ik ben er klaar voor;). En morgen als ik wakker word ben ik een 1week+-er, en daarna roep ik ;vandaag ga ik niet drinken. Weltrusten voor straks iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een dagje droog verder..ik begin me een beetje zorgen te maken dat ik nog geen echte cravings heb gehad. Ik ben wel de hele dag ( af en aan) bezig ‘met stoppen’, maar er zijn gelukkig ook al uren dat ik niet aan alcohol denk ..en gewoon ‘leef’; Heerlijk! Maar goed; nu maak ik me druk; wanneer komt de man met de hamer die me echt gaat testen???

ohja; vannacht wel heel erg veel gedroomd..oa over feestjes met veel drank. Gelukkig waren het maar dromen, maar zo levensecht dat het toch echt eng was.

 Slaap lekker zo  allemaal ..en morgen gezond en droog weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo  Cleo66. Fijn dat het zo goed gaat. Geniet ervan. Maar mijn ervaring is dat soms op een onverwacht moment als je niet met “stoppen” in je hoofd bezig bent er opeens dat A-duiveltje weer om de hoek komt en je influistert: ach zo erg was het niet. Andere drinken meer dan jij. Of alleen vandaag, en morgen stop ik weer. Ging toch makkelijk de afgelopen dagen. Als je die momenten kunt afwimpelen of gewoon letterlijk uitzitten dat is de kunst. Je schrijft dat je die man nog niet gezien hebt, maar geloof me die komt vast als je wat zwakker bent of niet meer oplet. Nu ben je te sterk voor hem en te overtuigd. Kom op, succes!.

bewerkt door Kyon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat het je nu relatief makkelijk af gaat.

Ik herken dat van de eerste keer dat ik stopte. Was ook soort van verrast, dat het me lukte.  Ik denk dat het bij iedereen anders verloopt, maar dat je op termijn wel trekmomenten zult krijgen, of momenten dat drank in je gedachten komt zoals Kyon beschrijft..'het valt wel mee' en zo. Maar het hoeft niet.  Er bang voor zijn helpt niet...je erop voorbereiden wel. En dat doe je al door je er bewust van te zijn dat die momenten kunnen komen. En weten wat je dan kunt doen om niet voor de bijl te gaan. En verder..dag voor dag...de eerste niet.

Geniet er van, die nuchterheid en wat het je oplevert, goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Cleo66 , @Kyon en @kruidenthee67 voor jullie adviezen en persoonlijke ervaringen. Daar kan ik wat mee..alert blijven dus zonder in de kramp te schieten. Ik merk dat ik vooral bij het wakker worden ‘kan genieten ‘...het verschil met hiervoor waarbij je met walging wakker werd...weer gezopen .. en nu; yess ik ben nuchter en kan mijn ogen normaal opendoen zonder schuldgevoel.

@kruidenthee67; het van dag tot dag leven gaat me nu goed af..niet alleen vwb het niet drinken, maar probeer ook iedere dag, naast mijn werk, een takenlijstje af te werken...overzichtelijk en niet te ambitieus...dan ben ik tevreden als dat klaar is. Zo probeer ik de wereld klein te houden voor mezelf. Het zal vast niet voor eeuwig zo gaan, maar voor nu werkt het, en verzuip ik letterlijk en figuurlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij gaat goed clean66! Zo lekker om wakker te worden met een frisse kop! Prettig dat je Niet of nauwelijks last hebt van cravings. Ik helaas wel en ga regelmatig de mist in. Gelukkig ook veel nuchtere dagen! Kleine lijstjes om letterlijk en figuurlijk niet te verzuipen, goed plan!  Zet hem op en ga voor de 2de nuchtere week! 

bewerkt door Roosje01
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ondertussen zijn we al weer een dikke week verder, en ben ik nu lekker op vakantie.

Wat een feest om alles nuchter mee te maken. Ik moest me vandaag goed oriënteren in een drukke stad om de weg terug te vinden naar het hotel, zeker toe het donker werd. Ik vraag me af of me dat een tijdje geleden was gelukt. Geluksmomentje:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kreeg ik vanaf mijn vakantieadres slecht nieuws te verwerken van thuis.....dit was zo’n moment waar ik me al sinds ik droog sta ....bijna een maand nu....steeds zorgen om heb gemaakt. Ik had ook nog eens afgesproken met een paar mensen die ik hier had ontmoet in een hippe kroeg- restaurant. Dus de drank  wad aan alle kanten om me heen. Het gevoel dat me overspoelde toen ik het nieuws las, verbaasde m een beetje...ik schrok van mijn eerste reactie.  Die was: verdoven dat slechte  gevoel, ik wil dit niet voelen.

Maar daarna kwam ook snel: morgen baal je en is er niets veranderd: de nare werkelijkheid thuis bestaat nog steeds en ik zal er toch mee moeten dealen. Toen kwam er al snel toch weer wat rust...het nare onderbuik gevoel bleef die avond, maar in plaats van de verleiding van de drank was ik blij met het drinkende gezelschap, omdat het me afleide. Ik had vrolijke mensen om me heen. en deed de drank me nauwelijks meer iets.  Nu wordt ik wakker en ben blij dat ik droog ben. Het nare gevoel van gister zal nog wel doorzeuren vnadaag, maar zal minder worden hoop ik. Ik meld me gewoon weer aan voor het dagpact. Ps dat ik zo vroeg ben komt door het tijdsverschil...niet schrikken dus :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je de alcohol hebt weerstaan!!! Dit soort momenten vind ik zelf ook enorm lastig, slecht nieuws in combi met vakantie/hippe kroeg/mensen die je net hebt ontmoet en niks van je niet-drinken weten zodat je een achterdeurtje hebt... maar je zag het en trapte er niet in. :rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

vandaag ben ik precise 1 maand droog....erg blij mee natuurlijk, en ik merk dat het betrokken zijn op dit forum echt werkt...iederdag weer opnieuw bevestigd zien hoeveel beter het leven zonder alcohol is. Maar ook hoe slecht, moeilijk, verdrietig het gaat met de mensen hier die nog wel drinken, een terugval hebben enzo...en dan denk ik ..jemig..daar stond ik  kort geleden ook...met lege handen.

Ik hoop ook zo, dat jullie verhalen, gevoelens, belevenissen, gevechten en overwinningen in het dagelijks leven, mij scherp houden op de lange termijn. Ik hoop  jullie, op mijn eigen bescheiden manier, ook een beetje tot steun te zijn.

Om er een positieve draai aan te geven...het is perslotte feest: Wat is er allemaal veranderd in deze maand?

-mijn huid is niet meer jeukerig

- slapen gaat ondertussen nog niet top, maar wel al veel beter...mij bed is i.p.v. een plek om voor 4 uur in coma te vallen en dan wakker te worden, nu een plek waar ik me fijn voel als ik moe ben

- ik ben rustiger geworden..heb meer geduld met mijzelf, en ook bijv met mijn kinderen.....top resultaat:). Ik merk dat ik er ‘meer voor ze ben’. Dat is iets wat  ik mezelf erg kwalijk neem..het egoïsme van het drinken...eerst drinken, dan de rest (althans wat er dan nog van kwam)

- ik merk dat mij depressieve gevoelens nog niet weg zijn ,maar wel al veel minder zijn..ik voel dat de dag er aankomt dat ik spontaan begin te lachen om niets.

-gewichtsverlies; 0gram....:(. terwijl ik niet meer ben gaan eten voor mijn gevoel..heeft iemand hier nog een magisch, ondersteunde, verklaring voor, die eindigd met ‘het komt dus goed’?

-mij ogen zijn veel verder open..er is weer oogwit te zien aan de boven en onderkant i.p.v. wallen.

-ik wordt tevreden wakker..ondanks de enge drankdromen die ik soms heb.

-mijn maag is veel rustiger

-ik voel me veel vrijer..geen noodzaak meer om smoesjes te verzinnen om iets niet te doen, of om ergens niet te zijn omdat je al half lam bent.

-daadkracht; er komt weer energie vrij om dingen op te pakken..dat is een valkuil..want ik merk dat ik mezelf dan bijna voorbij loop om de schade in te halen....niet doen!

-mijn hoofd voelt nog steeds wattig..ik hoop dat ‘het frisse gevoel’ in de bovenkamer ook weer terug gaat komen.

Al met al, begin ik weer iets terug te zien van ‘de oude ik’..die was veel leuker, gezelliger, energieker..een fijner mens. Ik ben er nog lang niet. Maar hopelijk lees ik dit terug,  als ik het moeilijk heb..dan weet ik weer waarvoor ik het doe.

Fijne droge-dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat!

Fijn he? Goed om te lezen dat je voordelen ervaart maar ook realistisch genoeg kijkt om te zien dat niet alles wordt opgelost door niet te drinken.

Over dat gewicht: ik viel niet af. Werd zelfs wat zwaarder. 

Heb dat in eerste instantie even gelaten. Prioriteit was droog zijn. 

Na een jaar ben ik gaan sporten en heb wat veranderingen toegepast in eetpatroon mbv diëtiste. Met als doel vitaliteit (Is hot op t moment):D

Ben 6 kilo kwijt...m n conditie verbetert. Mijn hoofd is af en toe wat rustiger...

Dus ja...het komt goed. Alles op z n tijd.

 

Goed bezig jij!

Keep up the good work.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, Clean. O, je bent een jongetje. Had ook een meisje van je gemaakt. Waarschijnlijk door de combinatie van je 'gelijkenis' met Cleo66.
Zowel qua naam als 'plaatje' en het ontbreken van de vermelding van geslacht.

Zo af en toe een lijst(je) met voordelen maken werkt wel motiverend. Hoewel ik moet toegeven dat ik nooit meer lijstjes maak omdat
na langere tijd clean (kleine 'c') die voordelen minder gaan opvallen en de nadelen, de details althans,  een beetje in de vergetelheid raken. Maar dat ik een zooitje van
m'n leven maakte met drank op en toch niet kon stoppen met drinken, staat  me nog goed voor ogen. Vooral dat niet kunnen stoppen met drinken.
Hoe gevaarlijk drinken voor me is omdat ik er geen controle meer over had/heb..

Ik verbaas me steeds als ik lees van die gewichtstoenames. Toen ik stopte met drinken raakte ik een kilo of zes kwijt en toen ik, nu ruim een jaar geleden,
ook nog stopte met roken werd ik nóg eens zes kilo lichter. Ik ben onderzocht op van alles, maar het enige 'probleem' dat 'gevonden' is, is dat ik te licht ben.
Nou ja, ik val niet van m'n graatje en voel me redelijk goed. Ik zal er in elk geval niet om gaan drinken.
(Van roken ben ik nog steeds niet zo zeker, maar dat is een ander verhaal, niet geschikt voor hier...;))

Gefeliciteerd met je eerste maand!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je een jongetje Clean? 

Hmmm...dan past mijn bericht misschien niet helemaal, maar ga het toch benoemen. Over dat gewicht.

Ik heb daar voor mij persoonlijk een theorie over...Sinds ik langere tijd droog sta moet ik dealen met alle emoties en dingen die op mijn pad komen. Er doorheen dus...ik heb gemerkt dat me dat in de loop van het eerste droge jaar veel stress heeft opgeleverd..en angst.  Ging heel geleidelijk aan...ik noem het de 'waar is de brand' knop staat aan. Dat  zorgt dus voor een op zijn kop zetten van je hormonen...cortisol met name...en je lijf gaat in de spaarstand, want er dreigt gevaar.  Ik zeg het wat kort en ik ben zeker geen expert! Dus misschien klopt er niets van dit verhaal...maar...ik ben wel bewust aan het werken aan 'die stress'...ook om die reden gaan sporten. Sinds een paar weken ervaar ik weer wat rust en balans en is die 'knop' weer wat terug. Nog niet helemaal uit...maar beduidend minder spanning.  Slaap nog niet lekker...dat is ook niet bevorderlijk voor een goede balans in je lijf. Hormonen spelen daarbij ook een rol. Zit volop in de overgang.

Dus het is voor mij niet puur lijnen om gewicht te verliezen, maar meer 'het goed zorgen voor mijn lichaam en geest'. Allereerst door niet te drinken. En dan te kijken wat ik aan kan pakken. 

Succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...