Spring naar bijdragen

Gemengde gevoelens


Hannahs

Aanbevolen berichten

Oh mensen! Ik voel weer schrijfdrang! Ben net een paar minuten wakker en de emoties gieren door mijn lijf.

Goedemorgen trouwens! 

Ik heb heerlijk geslapen! Wat bijzonder is het toch om ‘s avonds naar bed te gaan en wanneer ik wakker word me te realiseren dat het gewoon de volgende dag blijkt te zijn! Dan begint de dag meteen al met een opgelucht gevoel. En meteen daarop het tweede besef, GEEN KATER!! (Wel levensechte dromen te bizar voor worden èn nog steeds hoofdpijn, na bijna 4 weken...maar dat neem ik heel graag voor lief).

Maar terugkomend op gisteren, dat was een hele heftige! Voor het eerst sinds mijn nieuwe leven hadden we weer bezoek bij ons thuis. Al lang geleden afgesproken (met lieve mensen die in deze periode in Nederland op vakantie zijn dus niet echt een voor de hand liggende optie om dit af te zeggen / uit te stellen) toen nog een enthousiaste BBQ in de planning maar in de praktijk bleek gisteren alles anders. Geen BBQ! en geen alcohol voor mij. De start al om 15.00 uur en vervolgens de hele tijd binnen zitten, een uur of 7 in het totaal. Met heerlijk borrelende mensen om mij heen! Wat een beproeving!!! Ik schoot alle kanten op, probeerde me te concentreren op de gesprekken, haalde alle opbeurende opmerkingen en voordelen van het niet-drinken in mijn hoofd naar boven, was overdreven gefocust op het bedienen van ons bezoek, stond ondertussen meer in de keuken af te wassen (We hebben gewoon een vaatwasser) dan dat ik erbij zat en stak de ene sigaret met de andere op. Ik moest me met momenten hard inhouden om het bezoek niet het huis uit te schelden... Even ter aanvulling: de mensen zijn geweldig, dit heeft alleen met mijn proces te maken en niets met hen! Toen zij besloten naar huis te gaan was ik opgelucht en doodmoe. De overgebleven wijn heb ik vervolgens meteen weggegoten in de spoelbak. Daarna nog even snel hun kadootje (3 soorten chocola) naar binnen gepropt, me afgemeld op het dagpact en naar bed. 

Nu besef ik: Wanneer ik nog had gedronken had ik me nu waarschijnlijk afgevraagd of het gezellig was geweest, of ik niet al te raar had gedaan... hoe laat het bezoek naar huis was gegaan, en of ik al naar bed was voor zij weg waren, waar de blauwe plekken vandaan kwamen... etc etc etc!

Kortom: Deze uitdaging overwonnen, weer een dag erbij op de teller maar ook het besef dat dit misschien voorlopig nog niet voor herhaling vatbaar is...! Volgende week maar weer naar de AA! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana, dank je wel, lief van je! Maar... voel me juist alles behalve een held. Ik besef me juist meer en meer hoezeer die alcohol mij in de wurggreep heeft. Een enorm heftige constatering! Ik word er zo kwaad van! Op de alcohol, en dus op mezelf want ik was toch echt diegene die dat spul in mijn keelgat goot. Ik probeer daarentegen heel hard ‘om te denken’, niet boos maar vooral vol liefde voor mezelf, ik ben toch echt wel sterker dan dat gif.. ik gun mezelf wel beter dan dit en je moet van goede huizen komen wil je mij in die wurggreep houden, enzogaatdatdaninmijnhoofd :blush:

Je schrijft is (was) voor jou ook de meest lastige uitdaging.. kun jij weer genieten van bezoek? Dat klinkt hoopvol! Hoop daar ook te komen. Hoe doe je dat?

Er is geen woord gesproken over mijn drankgebruik. Gelukkig! Er zit nog zoveel schaamte dat ik er zelf niet over begin. In mijn wijnglas zat Jillz, ik moest wel opletten dat ik dit niet in 1 teug leegdronk :lol:. Op het aanrecht, tussen de lege wijnflessen, stonden mijn lege Jillzflesjes dus ik dronk niet stiekem niet..  Zij moeten het verschil zeker opgemerkt hebben maar deze mensen voelde denk ik wel aan dat het (nog) geen onderwerp van gesprek was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee, ook jij bedankt voor je reactie :heart:, het werkt zo fijn, emoties van me af schrijven in mijn ‘dagboek’ en dan óók nog zulke bemoedigende reacties krijgen! 

En wat betreft die sigaretten... inderdaad! Daar gaat ook nog aan gewerkt worden. Dan nog de 15 koppen koffie... Zal ze dan eindelijk eens gezond gaan doen?? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik kan zeker weer genieten van bezoek. Het bezorgde mij altijd stress, vooraf al het koken, dus dan was ik al half dronken voordat de gasten aankwamen en vervolgens was er de onrust... kan ik nog even in de keuken stiekem een paar slokken nemen of zal ik naar die fles in het zijkamertje grijpen, valt het op dat mijn glas alweer leeg is.....

Nu heb ik dat allemaal niet meer, ik kan rustig bij het gesprek blijven, geniet ervan als het fijne gesprekken zijn en het valt me op dat ik soms zo heerlijk onbedaarlijk kan lachen dat de tranen over m'n wangen lopen. En soms vind ik het bezoek minder leuk, dan verveel of erger ik me en lukt het me niet er iets leuks van te maken. Maar dan ga ik wél fris naar bed en sta ik zonder kater op, heerlijk!

Misschien moet je het juist wel herhalen? De eerste keer vond ik het verschrikkelijk moeilijk (zo ongeveer als jouw verhaal), de 2e keer ging al beter en zo verder.
En dat ging vanzelf hoor, heb er verder niks speciaals voor gedaan behalve niet drinken.

ps. Ik bedenk me nu dat ik tijdens die eerste keer bezoek hier zelfs op de dagdraad heb geschreven, helluppp!!! ze zitten hier op mijn terras te drinken, hoe moet dat nou? Af en toe liep ik dan even naar mijn laptop om wat te schrijven en de reacties te lezen i.p.v. naar de fles te grijpen.
Tjonge, wat lijkt dat alweer lang geleden (het zal misschien 3 maanden geleden zijn :)).

bewerkt door Yana
ps toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Respect Hannahs, echt goed bezig . En inderdaad wat rosee zegt , die peuken word je ook moe , maar alles op zijn tijd.  De koffie en de cola zijn bij mij ook nog niet in de ban, maar voor de rest alles aardig op de rit . Alleen ik mis nu mijn vluchtroute, mijn nooduitgang.  Wat het natuurlijk niet was , aangezien dat gewoon een dood spoor bleek te zijn.  Maar genoeg over mij . Je doet het geweldig :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhh @Yana, heeeeeerlijk om jouw verhaal te lezen. Die herkenning! En het feit dat je om hulp schreeuwde op het forum tijdens je bezoek. Ik heb dat gisteren ook een aantal keer overwogen maar in gedachte hoorde ik al jullie antwoorden en dat hielp ook al een beetje. Ook het dagpact werkte goed, het feit dat ik nog een nuchtere afmelding beloofd had... 

18 minuten geleden zei Yana:

Tjonge, wat lijkt dat alweer lang geleden (het zal misschien 3 maanden geleden zijn :)).

En dit!!! Hier word ik zo blij van! Hoopvol en veelbelovend! Mijn complimenten voor jou en grote dank :heart: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Hannahs:

Vandaag precies 1 maand alcoholvrij, jippieeeeeeh!! En hoe gaan we dat vieren? Straks lekker een kopje koffie tijdens mijn 2de bijeenkomst van de AA

Voorheenvierdeikmijnfeestjeswelanders#dolgelukkig :D

 

Whoohoe! Gefeliciteerd @Hannahs happy for you! Op deze manier leven is zo gek nog niet he?! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, inderdaad @Zonnig! Daar heb jij helemaal gelijk in! Wat eerst onmogelijk en onvoorstelbaar leek blijkt toch ineens te kunnen èn ook nog eens heeeeeeeeel veel voordelen te hebben. Al wiebelt het allemaal nog wel alle kanten op, NU zit ik in ieder geval met een grote glimlach trots te genieten van de overwinning! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Nietmeer, dank je wel voor het informeren. Het gaat goed! Op een paar lastige momenten na, maar deze komen èn gaan!  Het valt me op dat ik steeds rustiger word de laatste dagen. Daar ben ik hartstikke blij. Beetje bij beetje verdwijnt de drang iets meer naar de achtergrond. Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld ben ik wonderbaarlijk ontspannen doorgekomen. Ook lukt het me steeds beter om de dagen (buiten mijn werk om) beter invulling te geven. Om een voorbeeld te noemen, ik heb mijn hobby van vroeger weer opgepakt: schrijven! En aangezien ik nergens een middenweg in heb, hang ik van ‘s morgensvroeg tot ‘s avonds laat achter de laptop. Hier kan ik zo in opgaan dat ik de wereld om heen vergeet. Heerlijk!

en terwijl ik dit schrijf komt mijn vriend met een lekker drankje in zijn hand gezellig naast me op de bank zitten :face-icon-small-shocked:  Stick to the plan...Ik kan dit! Ik kan dit!

en zo klooi ik wat aan... inmiddels 69 flessen wijn laten staan volgens de app ‘Since I quit’ en dat is dan ook weer best leuk! 

Hoop dat het met jullie ook goed gaat? Fijne zondag allemaal :)

bewerkt door Hannahs
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...