Spring naar bijdragen

Vandaag neem ik de 1ste niet!


Roosje01

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Ja, fijn dat je het vraagt. Etentje gehad, lekker ah water, de rest ad wijn. Prima, geen enkel probleem. Geen wijn in huis toen ik thuis kwam, dus geen watten deze ochtend. Vandaag weer hetzelfde besluit. Zo houd ik het overzichtelijk voor mezelf. :) Ook als het niet gaat, post ik ff wat op mijn draadje, vraag ik om hulp en steun. Fijne zonnige dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag voor dag, dat is een goeie tactiek. Wat je zegt, overzichtelijk..te overzien. 

Wat ik begrijp is dat je toch af en toe uitglijdt.  Heb je voor jezelf helder wat daar achter zit, of er een aanleiding is om te drinken, terwijl je het eigenlijk niet wil? 

In ieder geval een goed voornemen om hier te komen als het lastig is/wordt. Als je doel is niet drinken wil je de uitglijders ook achter je laten. 

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@kruidenthee67, ja, dag voor dag houdt het klein en overzichtelijk. Dat is fijn. Als ik vooruit kijk dan wordt het teveel en grijp ik naar de wijn. 

Klopt, ik glijd regelmatig uit. Als ik overprikkeld raak, heb een drukke baan met heel veel contacten, dan wil ik, als ik thuis kom, de snelweg naar verdoving. Een fles wijn. Als ik ga sporten of aan yoga ga doen, dan komt de rust in mijn lijf en koppie, er ook. Maar gun me daar niet altijd de tijd voor.

Net als velen hier dus ff niet teveel willen voelen. Als je nog een tip hebt om al die prikkels te laten waar ze horen, dan lees ik het graag.  Nu iig heerlijk aan de thee. Kamille thee. Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook planten gaan laten groeien, je eigen groente bijvoorbeeld. Dan kan gewoon in huis. Ik ben het gaan doen om ergens mee bezig te zijn, iets levends, iets wat zorg en aandacht nodig heeft. En ik kan je zeggen dat je daar ook heel rustig en geconcentreerd van wordt. Soms ga ik gewoon even zitten kijken hoe het allemaal groeit. Heel relaxed. Het maakt niet uit wat je doet als je het maar met overgave doet, dan wordt je er ook moe van en slaap je lekker;).

Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk over die eerste niet nemen. Ik heb ook terugvallen gehad en achteraf bleek ik nog zo in gevecht te zijn en steeds toe te leven naar het moment dat ik het weer eens kon proberen want het stoppen ging zo goed. Blijkbaar hoort dat er bij.

Nu heb ik meer rust, ( niet speciaal door de planten hoor), maar vooral omdat ik al langer niet drink en dat het dan wat makkelijker wordt. Bij mij wordt de craving ook minder frequent en minder langdurig, en de gang naar de theepot en waterkoker is zeer vertrouwd aan het worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Nietmeer:

Je kunt ook planten gaan laten groeien, je eigen groente bijvoorbeeld. Dan kan gewoon in huis. Ik ben het gaan doen om ergens mee bezig te zijn, iets levends, iets wat zorg en aandacht nodig heeft. En ik kan je zeggen dat je daar ook heel rustig en geconcentreerd van wordt. Soms ga ik gewoon even zitten kijken hoe het allemaal groeit. Heel relaxed. Het maakt niet uit wat je doet als je het maar met overgave doet, dan wordt je er ook moe van en slaap je lekker;).

Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk over die eerste niet nemen. Ik heb ook terugvallen gehad en achteraf bleek ik nog zo in gevecht te zijn en steeds toe te leven naar het moment dat ik het weer eens kon proberen want het stoppen ging zo goed. Blijkbaar hoort dat er bij.

Nu heb ik meer rust, ( niet speciaal door de planten hoor), maar vooral omdat ik al langer niet drink en dat het dan wat makkelijker wordt. Bij mij wordt de craving ook minder frequent en minder langdurig, en de gang naar de theepot en waterkoker is zeer vertrouwd aan het worden.

Heb geen groene vingers, maar ook dat kan ik proberen! Hoe gaat het nu @Nietmeer?  Hoe lang drink je nu niet? Bij mij nu ook de waterkoker aan en de Tpotje staat klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer het besluit genomen. Vandaag een dag waar ik van de ene naar de andere meeting ga. Veel mensen, prikkels. De kunst is om bij mezelf te  blijven en niet denken als ik vanavond naar huis ga; 'ik heb er 1 verdiend!' Trigger ligt onder de loep, kleurboek en pot thee vast klaargezet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roosje01:

Vandaag weer het besluit genomen. Vandaag een dag waar ik van de ene naar de andere meeting ga. Veel mensen, prikkels. De kunst is om bij mezelf te  blijven en niet denken als ik vanavond naar huis ga; 'ik heb er 1 verdiend!' Trigger ligt onder de loep, kleurboek en pot thee vast klaargezet! 

Snapte je even niet, maar je hebt het over meetings voor je werk, begrijp ik dat nou goed?

Veel plezier met je kleurboek en geniet van je thee. Klinkt mij als 'lekker gezellig' in de oren. Ga denk ik ook maar eens een
kleurboek aanschaffen, kan zelfs 's avonds in de woonkamer op schoot. Moet alleen wel een select verzamelinkje kleurpotloden uitzoeken. Ik heb
er in m'n atelier honderden... Kan natuurlijk ook zwart-wit.. hoef ik maar één potlood bij me te hebben.
Toen ik in de verslavingskliniek zat was ik 's avonds, terwijl de rest tv keek, ook altijd aan het tekenen en kleuren.
Simpele tekeningetjes vaak alleen vierkanten en cirkels, maar alle aandacht bij het kleuren. Werkte na zo'n dag vol therapie heel ontspannend en meditatief.
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roosje,

het gaat goed, ik drink nu bijna 2 maanden niet, ik hou het niet precies bij qua dagen maar zo ongeveer. Ik doe het dag voor dag en probeer er niet al teveel mee bezig te zijn dat werkt bij mij averechts.

wel laat ik op momenten van craving de gedachten voorbij gaan in mijn hoofd en neem de tijd om de voors en tegens te overdenken.

dan kom ik uit op dat ik besluit om het niet te doen en door de tijd te nemen is de trek ook wel weer gezakt. De terugvallen die ik ervoor wel had waren niet vaker dan een paar keer per maand dus die gedachte helpt me ook want waarom dan niet helemaal niets?

Heb het nog wel nodig om me op andere dingen te storten en nieuwe hobby’s te zoeken.

Ik ben gaan sporten naast de yoga die ik al deed en sinds kort de plantjes erbij.

Mijn huis is ook erg schoon en opgeruimd, maar het lukt me ook om een boek te lezen waar ik heel gelukkig van wordt.

Heel veel succes jij en hou vol en hou je vast aan het idee dat het iets makkelijker wordt naar gelang je het langer vol houdt.

Ik lees hier wel veel mee en pik daar de voor mij bruikbare dingen uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@bumperjim, welke thee drinken jij na een dag vol meetings? Dinsdagavond ging het helaas mis. Kwam thuis. Eerst lekker gegeten, grote pot thee gezet, serie kijken en bam! Onrust die dan blijkbaar alleen maar gedoofd kan worden met een fles. Net of het totaal buiten mezelf om gaat. Doe het echt zelf, maar net of iemand anders het roer overneemt. @Kohtje, kleurpotloden lagen wel klaar, niet gebruikt. Volgende x wel doen. Malle weerstand die ik voel, maar geloof zeker dat het kan werken. Ben nogal een fysiek mens. Onrust gaat er bij mij het beste uit met sporten. Gisteren weer gedaan en heerlijk fris en relaxtje mijn bedje ingedoken. @Nietmeer Goed bezig jij. Fijn dat jij je cravings onder controle hebt. En een lekker schoon huis! Bedankt weer voor jullie fijne reactie. Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha t zit hem niet in de soort thee hè, er is geen magische anti stress en anti cravings thee :) Ik drink het liefst (eigenlijk alleen maar) losse thee, ik ben echt een theesnob, bijna alles wat in zakjes zit vind ik niet lekker, anders hadden ze t ook niet in een zakje gedaan dat je niet kan zien wat t is. Ik drink veel groene thee, gewoon groen zonder niks, gunpowder of sencha. Ook veel jasmijn en earl grey maar daar zitten ook alweer grote verschillen in. De russische earl grey van lipton bv die krijg ik echt niet naar binnen met zo’n vuil chemische citroensmaak, lijkt wel of je dubro zit te drinken :blush: 

Maar ik heb andere tips voor je. 

Doe eerst ff die wijn uit huis of achter slot en grendel. Die moet gewoon ff buiten bereik want het is heel moeilikk voor je om eraf te blijven op dit moment, dat constateer je zelf dus dan moet je het jezelf iets makkelijker maken. 

En beweging heb je nodig zeg je. Dus daarvan genoeg inplannen. Die tip zou ik mezelf ook geven, weet hoe lastig het is zeker als het s avonds alweer donker is voor je thuis bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ben al bijna een jaar niet meer actief op mijn tijdlijn geweest. Vond mijn terugvallen ook gênant worden en kwam tot de conclusie dat ik echt hulp moest gaan zoeken. Na wat gevoelens van weerstand en schaamte dit jaar een training gevolgd bij Petra Moes. Wat ontzettend fijn om gelijk gestemde te ontmoeten, open en eerlijk te zijn over je gebruik en er dan ook echt mee aan de slag te gaan. Heeft mij veel gebracht. Ruim 3 maanden niet gedronken. Helaas een terugval gehad. Had hoge verwachtingen van 3 maanden geen alcohol. Had verwacht me fantastisch te voelen, maar niets was minder waar. Was humeurig en moe. Allemaal heel logisch, maar ik dacht dat alle gifstoffen er na 3 maanden wel uit waren. Maar nee, alle verwachtingen voor nu los gelaten. Zit weer stevig in het zadel en weet dat je zonder alcohol ook behoorlijk kunt worstelen met je leven, maar nu wel met een heldere kop! Wil trots zijn op mezelf en daar hoort geen fles wijn meer bij. Wil gaan voor helderheid, gezondheid en een beter welzijn! En alles wat er gebeurt in het leven accepteren,  laten zijn met het gevoel wat er bij hoort. Voor nu blij.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...