Spring naar bijdragen

Woensdag 16 mei

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ik lig nog in mijn spaanse bedje, en start de dag rustig aan. Dat is heerlijk hier. Alles relaxed. Zon schijnt al heerlijk, vogeltjes kwetteren... Inmiddels goed gewend aan de extra pijnstilling, bijwerkingen stukken minder en stuk minder pijn! :D  Gister wederom een mooie en droge dag voor mij. We zouden met een klein groepje naar een rum factory gaan. Maar vanwege mijn " achtergrond" -waar ik tegen de eigenaren en enkele gasten heel open over ben geweest,- werd het roer omgegooid. Speciaal voor mij  en omdat ik hier de omgeving niet ken ( de meesten komen hier jaarlijks of vaker) werd alsnog een andere excursie bedacht. Voor het clubje dat niet naar het Alhambra kon. Prachtige route door het " echte " spanje, bij een eeuwenoude inn met allerlei historische elementen wat gedronken, stop bij een schaapsherder met zijn kudde, lunch in een traditionele tapasgelegenheid in een klein dorpje op het dorpsplein en prachtige uitzichten. Wat een feestje. 

Een van de gasten noemde mij een " very brave woman". Mooi om zo te kunnen delen dat ik geen vrienden ben met alcohol. Was best eng maar ook bijzonder. 

Dit is echt een nooit te vergeten vakantie. Ook een keerpunt, zo voel ik het. Vandaag gaan we, nu met zijn allen, naar een kustplaatsje.  Gister de dag afgesloten met een heerlijke maaltijd onder de citroen- en olijfbomen in de tuin. 

Vandaag weer een mooie droge dag van maken. 

Ik las de draad van gister en wil ieder die het hard nodig heeft veel sterkte wensen. Er gebeurde veel de laatste dagen op het forum bij een aantal mensen, las ik.Voor jullie:heart::rose:

Tot later. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Het waait en het is lekker fris buiten. 
Heel anders dan de afgelopen dagen, maar ook niet slecht. 
Lekker aan de slag dus straks zonder dat het zweet in straaltjes je nek in loopt. 
Maar eerst een bakje, gewoon even rustig op gang komen. 
1122248.jpg  Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster Afbeeldingsresultaat voor zero cola 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Wat klinkt dat allemaal fijn @Lente! Wat goed dat je het hebt kunnen delen en dat de excursie is omgegooid. Wat is daar nou aan, een rumexcursie:P geniet ervan! 

Ik sta vandaag precies 4 maanden droog. Ben nu ook het roken aan het aanpakken, 9 dagen nu... Ik besef hoe sterk mijn lichaam altijd is geweest, tijd om iets terug te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte @Rosee, wat fijn! Al 4 maanden!

Ik ben ook zo blij met deze droge vakantie. Alcohol zou niets toevoegen, sterker nog... Alleen maar afbreuk doen. Ik mis niks, alleen maar winst. Alles volop meemaken, 100% genieten, geen katers en alle narigheid die alcohol mij geeft... 

De meeste gasten genieten hier van een enkel glas, ik merk dat het me amper wat doet, vaak zelfs niks. Zo van.. Prima voor hen, niet voor mij. Een constatering, een feit, meer niet. 1 vrouw drinkt dagelijks veel te veel en start al ' s morgens. Het is confronterend en akelig om te zien wat het met haar doet. Ook een harde spiegel voor mijzelf. Ze gaf gister aan jaloers op mij te zijn. Ze dacht dat ik stukken jonger was dan zij. Zij bleek ruim 15 jaar jonger, een oude vrouw om te zien! Die doet of ze geniet, niet meegaat met de uitstappen, en volgens mij bepaald niet gelukkig is, maar van de daken roept " how wonderfull "alles is, .... Tja... 

Gister was dag 70 voor mij! :D

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen
Heerlijk verhaal @Lente, mooi hoe goed het uit kan pakken als je jezelf niet verstopt maar 'gewoon' eerlijk bent, very brave indeed!
Gefeliciteerd @Rosee, 4 maanden... superknap! En wat een vrijheid als je je ook nog vrij maakt van roken, succes.

Ik heb zometeen een lastig gesprek met franse ambtenaren, niet mijn hobby, maar wat moet dat moet.
Het geeft stress en dat is een trigger heb ik inmiddels ondervonden. Oh ja, en de afvoer van de wasmachine loopt niet meer, waterballet in de badkamer en ik moet echt kunnen wassen want we verhuren vakantiehuizen en daar komen enorme hoeveelheden beddengoed en badhanddoeken vandaan. Gisteren al staan graven om de afvoer bloot te leggen, het lijkt erop dat die helemaal niet of in ieder geval niet goed is aangesloten. Tsss... als je het niet zelf doet gebeurt het hier echt met de franse slag. Maar weer verder graven vandaag...
Maar ik voel me prima... graven gaat een stuk beter zonder kater :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana sterkte dr mee dat zijn echt van die dingen die je enorm veel stress bezorgen:angry: @Lente dat lijkt me inderdaad een spiegel, alsof je naar jezelf kijkt van vroeger. Confronterend maar ook het besef dat jij vrij bent van drank en wat een opluchting dat is. Mededogen met die vrouw. Dank voor de felicitaties. Nog steeds durf ik me niet op het weekpact te zetten hoe gek is dat? Vandaag drink ik niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor... nu heeft de wasdroger ook de geest gegeven.
En m'n lief ligt ziek op bed. Gek genoeg borrelt er vooral een lach in me op.
Deze uitspraak van Alexander Smit komt in me op: "het hoofd helder, het hart mild en de handjes laten wapperen..."
Hup, aan het wapperen dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel sterkte @Jan1000, je bent in mijn gedachten vandaag. 

@Lars, succes met de camera. Lekker uitproberen. Pracht cadeau aan jezelf. 

Vanmorgen zat de bewuste dame aan het ontbijt met trillende handen ( dat had ik gelukkig nooit) en proberend iets te eten, wat dus niet ging. Ze verdween vervolgens even naar haar kamer, ja, om een ferme slok te nemen. De wijngeur hing om haar heen toen ze terug kwam. Heftig! De rest van het gezelschap drinkt niet of " gewoon" matig. Ja @Rosee, mededogen, inderdaad. 

@Kohtje, terug van vakantie? Goed gehad?

@Yana, sterkte met het gesprek en de graafklus. Pfffff.

zo, ieder een mooie dag, ik ga wederom op stap zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yana:

Ja hoor... nu heeft de wasdroger ook de geest gegeven.
En m'n lief ligt ziek op bed. Gek genoeg borrelt er vooral een lach in me op.
Deze uitspraak van Alexander Smit komt in me op: "het hoofd helder, het hart mild en de handjes laten wapperen..."
Hup, aan het wapperen dan maar.

Poehee, nogmaals sterkte met alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...