Spring naar bijdragen

Time out


Rosee

Aanbevolen berichten

@Pytje ik heb nog steeds geen idee! Maar ik neig ernaar om er nog 1 maand aan vast te plakken totdat ik nog zekerder in mijn schoenen sta. Het voelt zoveel beter om niet te drinken. Maar het idee om ' nooit meer te mogen' (idealiter natuurlijk 'nooit meer te hoeven') lijkt me niet te doen. Ook al zeg ik: vandaag drink ik niet, het voelt dan alsof ik mezelf voor de gek hou. Ben er nog steeds niet uit. Maand eraan vast lijkt het beste...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan. Ze zeggen wel eens als advies een jaar rond te doen, zodat je alle momenten ( kerst, pasen, verjaardagen, alle seizoenen) hebt gehad.maar al drie maanden is top . Ik zit op ruim 1 maand, ga dag voor dag. Durf me nog niet op het jaarpact te zetten. Misschien eerst binnenkort op het weekpact? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-4-2018 om 09:17 zei Lente:

[....] Ik zit op ruim 1 maand, ga dag voor dag. Durf me nog niet op het jaarpact te zetten. Misschien eerst binnenkort op het weekpact? 

Ik volg nu ruim negen jaar de 'dag voor dag 'methode''. Dat bevalt me prima. Vooruitkijken naar een mogelijke 'droogperiode' is leuk hoor, maar
terugkijken naar een zeker-weten droogperiode is leuker. Hoef je je niet meer voor te 'bewijzen', is al gebeurd.
Waarom zo ver vooruit denken als het niet nodig is voor hetzelfde resultaat?

Excuus Rosee voor deze aan (in dit geval) Lente gerichte boodschap in jouw draad, maar het valt me op dat mensen vaak ietwat benauwd zijn als ze zich voornemen
langere tijd niet te drinken. Vandaag gaat meestal nog wel, maar o wee als de (verre) toekomst in zicht komt. Natuurlijk willen we (bijna) allemaal
van die drank af of er zó mee om kunnen gaan dat we er geen last meer van hebben. 'Nooit' hoeft niet meer te bestaan als je je besluit om niet te drinken
zo klein mogelijk houdt, alleen voor vandaag dus. Dat komende 'trigger' weekend bestaat ook uit twee of misschien drie dagen. Dus kun je je besluit
om 'nooit' meer te drinken of alleen-in-het-weekend-niet, hanteerbaarder maken door drie keer na het opstaan met jezelf af te spreken
om in elk geval 'vandaag' niet te drinken.

We houden hier geen wedstrijd 'wie het langste niet kan drinken'. We zitten hier allemaal om ons eigen probleem te tackelen.
Door het voornemen om een week, drie maanden, een jaar niet te drinken wordt het niet gemakkelijker. We moeten toch allemaal die dagen door.
En gáát het een keer mis: morgen is er weer een dag (om niet te drinken)... :sun::rose:

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam @Rosee, drie maanden!! Dat smaakt naar meer...En dan bedoel ik naar meer alcoholvrije dagen natuurlijk;). Voor nu: dank voor je aanwezigheid in de eerste drie maanden. Voor het delen en voor je bemoedigende woorden op andersmans draadje. Ik zou ze niet willen missen, hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Pytje! Het lezen van het forum is al bijna een nieuwe verslaving geworden:)voelt als een grote steun en stok achter de deur om door te gaan. Ik lees jou ook graag. Ik vraag me nog steeds af of ik nog 'normaal' kan drinken. Ben bang voor een zware uitglijer met bijbehorende megakater. En dan weer die rotgevoelens w.a. schuldgevoel, somberheid, uitputting etc. Ik weet dat je dan niet 'terug bent bij af' maar toch ben ik bang dat dat zo zal voelen. Zolang dat zo voelt kan ik maar beter nog niks drinken, dag voor dag. Ik wil me zo graag eindelijk sterk en zeker voelen. Ik schrijf dit ook op zodat ik dit later terug kan lezen. Ik heb een hekel aan mezelf als ik drink, wil dat gevoel niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het alcoholvrije leven gaat nog steeds goed. Af en toe lastige momenten, triggers die we allemaal kennen. De volgende trigger is Koningsdag... Dat wordt (hopelijk) de eerste droge Koninginne/Koningsdag in jaaaaaaren. Het liefst zou ik het overslaan, maar dat is ook geen optie met de kinderen. We gaan altijd naar vrienden in het centrum met veel gezelschap, drank en eten. (Voor mij vooral veel drank) nu dus geen drank en overal in de stad dronken menigten. Zie er eerlijk gezegd tegenop. Ben vast niet de enige hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...