Spring naar bijdragen

Time out


Rosee

Aanbevolen berichten

Het zal je vast een goed gevoel over jezelf geven als je nuchter door deze dag gaat. Dat gaat jouw beloning worden die dag. Gek hoe onze hersenen automatisch verbinding leggen met een situatie waardoor de trek komt. Ik heb dat zelf met andere situaties. Of ik wil of niet maar situaties waarin ik altijd dronk en nu niet meer , ik denk eraan en het systeem word wakker. Koningsdag is daarom voor mij geen probleem omdat dat niet in mijn systeem zit ik dronk vrijwel nooit op koningsdag. Zet m op , denk aan je beloning, fris en helder hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je dat idee van 'ooit een beetje' voorbij bent...

Blijdschap hoeft hem echt niet alleen te zitten in 'een beetje kunnen drinken'. Blijdschap is, ook alcoholloos, op vele manieren te bereiken.
Laat de focus op alcohol maar eens los... zul je zien hoe onbelangrijk alcohol is. Ik weet het, moeilijk als je nog die wens hebt. Maar
echt, Rosee, er zijn veel 'gestopten' die toch blij kunnen zijn... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt zo gelijk @Kohtje. Het voelt alsof er iets van me afgepakt wordt, wat de rest van de wereld wel mag. (Onzin natuurlijk) juist het idee dat het niet meer kan maakt me kwaad. Terwijl ik weet dat het leven zonder alcohol beter is. Dat heb ik afgelopen maanden kunnen ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei bumperjim:

Rosee je moet het zo zien, je bent in de toverdrank gevallen, daarom hoef je niks meer, net als Obelix. 

Ja, maar die wil ook altijd tóch een beetje proberen... voelt zich altijd nog 'zwakjes' zónder... Moet ie gewoon helemaal niet meer wíllen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff ik ben de halve dag misselijk en duizelig geweest en hele tijd overgeven. Ook soort van paniekaanvallen en zin om potje te gaan janken. Trekt nu pas weer weg. Ik was er vanmorgen niet zeker van dat ik mijn antidepressiva had ingenomen, dacht van niet dus nam ik nog een pil. Achteraf denk ik dat ik toch een dubbele dosis heb genomen en dat ik me daarom zo beroerd voelde. Stom, voortaan beter opletten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste Koningsdag zonder alcohol sinds zo n 27 jaar. Ik vond het een enorme uitdaging. Van 11 uur s ochtends tot 11 uur s avonds op pad geweest met overal drank om me heen. Paar keer lastig gehad maar het viel me alles mee en het gekke is dat niemand echt verschil merkte. Deze dag was voor mij echt een trigger waar ik al weken tegenop zag. Ik besef ook steeds meer wat drinken voor mij betekent: stilstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rosee:

Mijn eerste Koningsdag zonder alcohol sinds zo n 27 jaar. Ik vond het een enorme uitdaging. Van 11 uur s ochtends tot 11 uur s avonds op pad geweest met overal drank om me heen. Paar keer lastig gehad maar het viel me alles mee en het gekke is dat niemand echt verschil merkte. Deze dag was voor mij echt een trigger waar ik al weken tegenop zag. Ik besef ook steeds meer wat drinken voor mij betekent: stilstand.

Wat een opsteker voor je . Het is je gelukt. Knap werk. Mooi gezegd ook drinken is stilstand. Zo ervaar ik dat ook. Het remt alle facetten in het leven af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Goed gedaan!! Wat fijn, weer een mijlpaal overwonnen. Zo merk ik wel dat het stapje voor stapje steeds meer went. Ik vond het trouwens echt helemaal niks aan gisteren. Bij ons in het dorp is dan iedereen op 1 plek feest aan het vieren, ik kwam vrij laat met mijn zoon van 12 want we waren ergens anders geweest. We wilden nog even iets eten. Wat veel mensen met zo duidelijk teveel drank op. Bah. Ik zag het ook door de ogen van mijn zoon, die er overduidelijk niks aanvond.  Gelukkig waren er ook 2 vriendinnen die niet drinken, maar toch..... Gauw naar huis. Wat ben ik toch lang de weg kwijt geweest :(. Ik werd er ook verdrietig van, gisteren, maar nu ben ik vooral blij en trots. Blij met de kleine dingen.

bewerkt door IJsvogel
Typevout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe langer ik niet drink, hoe meer dingen op hun plek beginnen te vallen. Ik dronk oa om lastige emoties niet te hoeven voelen. Merk nu pas dat ik eigenlijk een ontzettende pleaser ben, terwijl ik dat vroeger niet dacht. Moeilijk vind ik het als ik mijn best gedaan heb om mijn 2 zoons een leuke vakantie/dag/middag te bezorgen, en dat ze dat dan verpesten door ruzie met elkaar te maken. Of dat ze bij mijn ex zijn en ik gespannen ben of het wel goed gaat daar (het escaleert daar nogal eens en dan lopen ze woedend naar huis) dingen waar ik geen controle over heb. Mijn ex durft dan ook nog te  beweren dat het komt door mijn opvoeding. Dan raak ik zo gefrustreerd dat ik meteen een fles open wil trekken. Nu doe ik dat dus al 3.5 maand niet meer en heb het contact met mijn ex tot het noodzakelijkste teruggebracht. Geeft veel rust. Maar blijft lastig om met conflicten om te gaan. Dus daar wil ik nu een manier in proberen te vinden. Accepteren dat het niet gaat zoals ik had gehoopt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar. Je hebt geen controle op conflicten om je heen, of dat er een negatief beroep op je wordt gedaan. Daarin bij jezelf blijven en vertrouwen op je innerlijke kracht, is best een opgave.

Je bent zo goed bezig en wat een wijs besluit om het contact tot een minimum te beperken. Ik volg jou hierin sinds een week en idd, het geeft zoveel rust! 

Zonder alcohol zijn we weer in staat om de emoties te voelen en ook om het te relativeren. Ik kon idd wel eens twijfelen aan mijn opvoeding als er weer eens zoiets werd gezegd. Ik werd onzeker en betrok veel op mezelf. Want alcohol zorgde er ook voor dat ik slecht over mezelf dacht.

Nu zonder ziet alles er toch anders uit. @Roseetoppertje, je bent heel goed bezig. Ben trotst op je:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over 5 dagen ben ik 4 maanden gestopt met drinken. De laatste tijd is het bijna gewoon geworden, dus ik hoop dat dit een opsteker is voor mensen die bang zijn dat t zo lastig blijft. Het wordt echt makkelijker!!!!! Af en toe lastig moment, en wat ook niet helpt is te ver vooruit kijken. Vandaag drink ik niet! Hier geleerd:) heb al een paar dagen keelpijn en last van luchtwegen, ik rook (weinig) en soms zelfs paar dagen niet, denk erover om daar ook mee te stoppen maar durf het niet helemaal op te geven. Belachelijk natuurlijk, waar ben ik in godsnaam bang voor? (Bijv dat ik minder goed werk aflever als ik niet rook) maar goed dat is iets voor een ander forum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een prestatie bijna 4 maanden :sun:

Fijn dat het als normaal voelt dat je niet meer drinkt. Heb je veel lastige momenten of weinig? De trek voelt minder scherp als in het begin denk ik ? Dat is bij mij tenminste wel zo. Stoppen met roken gaat je vast ook lukken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pytje in mijn hoofd broeit t langzaam dat ik er een half jaar van wil maken en dan in de zomervakantie proberen weer eens wat te drinken op een terras ofzo. Maar wil er anderzijds nog goed over nadenken, want wil niet dat t me weer in zn kladden krijgt... blijft lastig. Niet drinken is overzichtelijk... maar ik ken mezelf, ook al gaat t nu goed,  het kan zomaar weer mis gaan. Dat ik t tot nu toe droog heb gehouden mag echt ern wonder heten. @Nina dank je, jij gaat ook goed!! Roken opgeven wordt nog wel lastig denk ik. Ik kan nu niet roken vanwege keelpijn en denk: misschien mooi moment om door te gaan, heb nu al 4 dagen 'zomaar' gekregen. Maar voel me wel labiel en somber af en toe, misschien ontwenningsverschijnselen:blush:het gevoel van ' ik mag ook niks meer' terwijl het, I know, moet zijn: 'ik hoef niks meer, hoera!'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...