Spring naar bijdragen

Time out


Rosee

Aanbevolen berichten

Op 2/4/2018 om 18:08 zei Rosee:

Dank voor de reacties. Het lijkt alsof ik de alcohol op zich niet zozeer mis, maar moeite heb met alles wat er naar boven komt nu ik niet meer drink. Daar moet ik wat mee. Ook snap ik niet waarom die hoofdpijn aanhoudt sinds ik gestopt ben. Ook vergeetachtig en niet geconcentreerd. Zonder alcohol neem ik mezelf zo serieus en blijft het maar malen in mijn hoofd. Alsof ik niet meer kan relativeren. Maar goed jullie reacties helpen enorm en ik ben van plan om voorlopig vol te houden.

Ja dat is nieuw, dat moeten we allemaal leren. Allemaal hebben we iets dat we jarenlang hebben verzopen en waar we nu mee aan de slag moeten. Dat is best heftig, dat is echt een klus en vermoeiend. En velen hier nemen dan ingrijpende beslissingen, uit elkaar gaan en zo. Het is echt een intense periode in je leven. Hoofdpijn en malen hoort erbij. Maar dat zal langzaam beter gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een alcoholvrij weekend achter de rug. Ik miste het behoorlijk, vooral na de bioscoop in de namiddag in cafe en daarna tijdens eten in pizzeria, zo n heerlijk glas rode wijn heel langzaam opdrinken terwijl het buiten koud is en donker wordt. Dat stemmetje in mn hoofd: ach dat kan best. Ip daarvan heel veel cola light, ook niet echt gezond dus hou het voortaan meer bij thee. Vandaag de zoveelste ruzie met puberzoon, ook een trigger. Ik vind er even helemaal geen zak aan dat niet drinken. Maar goed we gaan door, dinsdag 1 maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet het geweldig! Al ruim een maand! Had je een maand geleden gedacht dat je dat zou lukken? Je mag trots zijn op jezelf! Volgens mij wilde jij in eerste instantie gaan voor drie maanden geen alcohol. Je zit dus al op 1/3. Het zou zo zonde zijn als je overnieuw moet beginnen met tellen. Ga zo door!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lief Tessa! Dank je wel! Het voelt goed dat ik op mezelf kan vertrouwen. Ik merk wel hoe belangrijk het is om alert te blijven. Vooral na deze 3 maanden zal dat belangrijk blijven. Maar goed eerst maar eens nog 2 maanden volmaken. Vandaag ga ik voor het eerst naar Kick your Habits. Vind het toch wel btje eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige avatars zouden ze moeten verbieden, vind ik. Maar die,die hier vanaf begin deze maand staan vind ik allemaal echt mooi. Maar de berichten die ernaast staan zijn eigenlijk nog mooier. Je gaat op naar de volgende maand. Je doet het prima hoor. En de komende maand? Lukt wel als je het dag voor dag doet. Vandaag de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, dat herken ik wel. Soms krijg ik tijdens de gesprekken die bij de behandeling horen meer trek doordat alles "uitgekauwd" moet worden. Terwijl ik soms liever helemaal niet nadenk over alcohol en wat daarbij hoort. Ik snap dat je jezelf moet voorbereiden op allerlei situaties waarin je mogelijk de fout in kan gaan, maar soms wordt het er niet makkelijker door. Maar we gaan door!! En we zijn goed bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekend mijn jarige vriend verrassen met nachtje hotel, lekker eten,musea etc. En de gedachten komen steeds meer naar boven: een paar glazen wijn, dat moet toch kunnen? Max 3? Terwijl ik met mezelf heb afgesproken om iig 3 maanden geen alcohol te drinken. Ben bang dat ik t ga missen. Dat t weekend minder leuk wordt. Dat ik de verbinding met hem mis. Het gevoel van vrijheid. Hoe stom dat ook klinkt. Stomme gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het meid, ik heb dit weekend voor het eerst weer een feestje waar ik normaal gesproken echt niet heen zou gaan als ik niet kon/mocht drinken. Toch ga ik het niet doen, als ik dit overwin, voel ik me echt pas sterk. Bedenk wat je echt mist, en kun je het wel bij drie laten? Waarschijnlijk niet. Het is toch zonde als je al die moeite die je al hebt gedaan voor niks hebt gedaan en weer overnieuw moet beginnen? Succes meid! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosee, ik snap het helemaal. Ik had dat een aantal weken geleden, zo'n lekker weekend weg met z'n tweeën. . Eigenlijk viel het mij heel erg mee uiteindelijk. Ik heb net zo genoten van alle andere dingen dan anders. Wel heb ik het een paar keer bespreekbaar gemaakt. Dat van die verbinding dacht ik ook. Heb ik ook benoemd, maar voor hem gold dat helemaal niet en voor mij uiteindelijk ook niet merkte ik. Maar het gevoel nu is vervelend voor je...dat je gaat zitten dubben of je het wel of niet zult doen. Uiteindelijk vervelender dan niet drinken in het weekend (I guess..)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie berichten lees ik volhouders en doorzetters, al denk je vaak ach die ene en waarom zou ik niet één nemen

maakt het leven toch veel leuker, nee dus, morgen vrijdag de moeilijkste avond voor mij.

veel steun aan jullie berichten ik weet dat er meer zijn en sta niet alleen

 

bewerkt door reboot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tessa1987en @Pytjedank voor jullie reacties, jullie hebben helemaal gelijk. Denk dat ik voor dit weekend de knop om moet zetten en drinken uit moet sluiten, zodat het gewoon geen optie is en ik niet ga twijfelen. Helaas ging mijn 2e afspraak bij KYH vandaag niet door, was juist zo gemotiveerd. Maar goed dit forum helpt ook enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, dat kan zo balen zijn...als je afspraak niet doorgaat...maarre...JIJ bent gemotiveerd...intrinsieke motivatie, dat is wat telt meid! Zoals ook jij het besluit neemt voor het weekend, om drinken uit te sluiten. Dat is heel sterk. Niet misschien of wie weet een optie...nee, het besluit 'niet'. Geen twijfel. 

En alvast een fijn weekend...lekker van genieten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk weekend gehad, maar oooow wat een lastige momenten. Bij aankomst op de hotelkamer stond een koude fles prossecco klaar als welkomstverrassing. Ook kregen we een fles rode wijn van het huis en in de hotelkamer stonden grote flessen sterke drank. Ook al had ik de knop voor mezelf omgezet, het ging weer de verkeerde kant op in mijn hoofd. In cafe en restaurant zag ik werkelijk IEDEREEN genieten van wijn en bier. Ik raakte er zo op gefixeerd. Bijna overstag gegaan, het scheelde zoooooo n stukje. Het was moeilijk!!! Ben aan de ene kant opgelucht dat ik er niet aan toe heb gegeven, maar aan de andere kant geschrokken dat ik er zo dichtbij zat. Als mijn vriend had gezegd:ach, een glaasje mag best, was ik voor de bijl gegaan. Zo sterk is het gevoel dus nog. Maar goed, het is gelukt en was een fijn weekend, heerlijk genoten ondanks de moeilijke momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...