kruidenthee67 Geplaatst 16 april 2018 Rapport Geplaatst 16 april 2018 Dank je wel Rosee. Je zegt het mooi, het echte leven aangaan. Zo heb ik dat ook ervaren. En inderdaad..nooit..tja...dag voor dag. En je voorbereiden op lastige momenten, da's essentieel. Je bent goed bezig. Rosee reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 16 april 2018 Rapport Geplaatst 16 april 2018 (bewerkt) Op 11-4-2018 om 09:17 zei Lente: [....] Ik zit op ruim 1 maand, ga dag voor dag. Durf me nog niet op het jaarpact te zetten. Misschien eerst binnenkort op het weekpact? Ik volg nu ruim negen jaar de 'dag voor dag 'methode''. Dat bevalt me prima. Vooruitkijken naar een mogelijke 'droogperiode' is leuk hoor, maar terugkijken naar een zeker-weten droogperiode is leuker. Hoef je je niet meer voor te 'bewijzen', is al gebeurd. Waarom zo ver vooruit denken als het niet nodig is voor hetzelfde resultaat? Excuus Rosee voor deze aan (in dit geval) Lente gerichte boodschap in jouw draad, maar het valt me op dat mensen vaak ietwat benauwd zijn als ze zich voornemen langere tijd niet te drinken. Vandaag gaat meestal nog wel, maar o wee als de (verre) toekomst in zicht komt. Natuurlijk willen we (bijna) allemaal van die drank af of er zó mee om kunnen gaan dat we er geen last meer van hebben. 'Nooit' hoeft niet meer te bestaan als je je besluit om niet te drinken zo klein mogelijk houdt, alleen voor vandaag dus. Dat komende 'trigger' weekend bestaat ook uit twee of misschien drie dagen. Dus kun je je besluit om 'nooit' meer te drinken of alleen-in-het-weekend-niet, hanteerbaarder maken door drie keer na het opstaan met jezelf af te spreken om in elk geval 'vandaag' niet te drinken. We houden hier geen wedstrijd 'wie het langste niet kan drinken'. We zitten hier allemaal om ons eigen probleem te tackelen. Door het voornemen om een week, drie maanden, een jaar niet te drinken wordt het niet gemakkelijker. We moeten toch allemaal die dagen door. En gáát het een keer mis: morgen is er weer een dag (om niet te drinken)... 16 april 2018 bewerkt door Kohtje Aline38 reageerde hierop 1
Pytje Geplaatst 16 april 2018 Rapport Geplaatst 16 april 2018 Bam @Rosee, drie maanden!! Dat smaakt naar meer...En dan bedoel ik naar meer alcoholvrije dagen natuurlijk. Voor nu: dank voor je aanwezigheid in de eerste drie maanden. Voor het delen en voor je bemoedigende woorden op andersmans draadje. Ik zou ze niet willen missen, hoor!
Rosee Geplaatst 16 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 16 april 2018 Dank je wel @Pytje! Het lezen van het forum is al bijna een nieuwe verslaving gewordenvoelt als een grote steun en stok achter de deur om door te gaan. Ik lees jou ook graag. Ik vraag me nog steeds af of ik nog 'normaal' kan drinken. Ben bang voor een zware uitglijer met bijbehorende megakater. En dan weer die rotgevoelens w.a. schuldgevoel, somberheid, uitputting etc. Ik weet dat je dan niet 'terug bent bij af' maar toch ben ik bang dat dat zo zal voelen. Zolang dat zo voelt kan ik maar beter nog niks drinken, dag voor dag. Ik wil me zo graag eindelijk sterk en zeker voelen. Ik schrijf dit ook op zodat ik dit later terug kan lezen. Ik heb een hekel aan mezelf als ik drink, wil dat gevoel niet meer.
NickyLJ80 Geplaatst 16 april 2018 Rapport Geplaatst 16 april 2018 1 uur geleden zei Rosee: .....Ik heb een hekel aan mezelf als ik drink, wil dat gevoel niet meer. Kijk, die pak ik er even uit. Lees deze vlak voor het 'triggerweekend' nog eens een paar keer door Je bent toch veel te leuk en te waardevol om een hekel aan jezelf te hebben! Rosee reageerde hierop 1
Sensitief Geplaatst 16 april 2018 Rapport Geplaatst 16 april 2018 Super @Rosee, je mag met recht trots zijn en ik sluit mij bij @NickyLJ80 aan. Je bent waardevol en om geliefd te worden, ook door jezelf. Rosee reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 18 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 18 april 2018 Vind het lastige dagen. Het weer, het geplop van kurken uit omringende tuinen. Werkstress. En dan dat obstinate gevoel: zoek het allemaal maar uit, ik neem lekker een glas, dit heeft lang genoeg geduurd. NEE DAT HEEFT HET NIET IK GA DIT VOLHOUDEN. Aline38 reageerde hierop 1
Sensitief Geplaatst 18 april 2018 Rapport Geplaatst 18 april 2018 (bewerkt) Wat ben je sterk @Rosee. Je kunt met recht trotst zijn op jezelf. Je weet dat het een illusie is dat je ervan geniet, achteraf weet je altijd wel beter. Goed dat je dit inziet topper! 18 april 2018 bewerkt door Sensitief
Rosee Geplaatst 18 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 18 april 2018 Thanks @Sensitief en @Francoise. Ja zo is het ook, ik wil daar nooit meer terug. Ben blij dat dit forum er is. Sensitief reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 23 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 23 april 2018 Het alcoholvrije leven gaat nog steeds goed. Af en toe lastige momenten, triggers die we allemaal kennen. De volgende trigger is Koningsdag... Dat wordt (hopelijk) de eerste droge Koninginne/Koningsdag in jaaaaaaren. Het liefst zou ik het overslaan, maar dat is ook geen optie met de kinderen. We gaan altijd naar vrienden in het centrum met veel gezelschap, drank en eten. (Voor mij vooral veel drank) nu dus geen drank en overal in de stad dronken menigten. Zie er eerlijk gezegd tegenop. Ben vast niet de enige hier. Aline38 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 24 april 2018 Rapport Geplaatst 24 april 2018 Thermosfles met thee is je beste vriend Rosee reageerde hierop 1
Aline38 Geplaatst 24 april 2018 Rapport Geplaatst 24 april 2018 Het zal je vast een goed gevoel over jezelf geven als je nuchter door deze dag gaat. Dat gaat jouw beloning worden die dag. Gek hoe onze hersenen automatisch verbinding leggen met een situatie waardoor de trek komt. Ik heb dat zelf met andere situaties. Of ik wil of niet maar situaties waarin ik altijd dronk en nu niet meer , ik denk eraan en het systeem word wakker. Koningsdag is daarom voor mij geen probleem omdat dat niet in mijn systeem zit ik dronk vrijwel nooit op koningsdag. Zet m op , denk aan je beloning, fris en helder hoofd. Rosee reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 24 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 24 april 2018 Filmpje van Els Noordlander gezien waarin wordt uitgelegd hoe dat komt (triggers) werd er niet blij van. In principe is het onmogelijk om nog met mate te drinken.
Kohtje Geplaatst 24 april 2018 Rapport Geplaatst 24 april 2018 Maar als je dat idee van 'ooit een beetje' voorbij bent... Blijdschap hoeft hem echt niet alleen te zitten in 'een beetje kunnen drinken'. Blijdschap is, ook alcoholloos, op vele manieren te bereiken. Laat de focus op alcohol maar eens los... zul je zien hoe onbelangrijk alcohol is. Ik weet het, moeilijk als je nog die wens hebt. Maar echt, Rosee, er zijn veel 'gestopten' die toch blij kunnen zijn... kruidenthee67 reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 24 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 24 april 2018 Je hebt zo gelijk @Kohtje. Het voelt alsof er iets van me afgepakt wordt, wat de rest van de wereld wel mag. (Onzin natuurlijk) juist het idee dat het niet meer kan maakt me kwaad. Terwijl ik weet dat het leven zonder alcohol beter is. Dat heb ik afgelopen maanden kunnen ervaren.
bumperjim Geplaatst 24 april 2018 Rapport Geplaatst 24 april 2018 Rosee je moet het zo zien, je bent in de toverdrank gevallen, daarom hoef je niks meer, net als Obelix. Bob en Rosee reageerden hierop 1 1
Kohtje Geplaatst 24 april 2018 Rapport Geplaatst 24 april 2018 54 minuten geleden zei bumperjim: Rosee je moet het zo zien, je bent in de toverdrank gevallen, daarom hoef je niks meer, net als Obelix. Ja, maar die wil ook altijd tóch een beetje proberen... voelt zich altijd nog 'zwakjes' zónder... Moet ie gewoon helemaal niet meer wíllen.
Rosee Geplaatst 24 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 24 april 2018 Pffff ik ben de halve dag misselijk en duizelig geweest en hele tijd overgeven. Ook soort van paniekaanvallen en zin om potje te gaan janken. Trekt nu pas weer weg. Ik was er vanmorgen niet zeker van dat ik mijn antidepressiva had ingenomen, dacht van niet dus nam ik nog een pil. Achteraf denk ik dat ik toch een dubbele dosis heb genomen en dat ik me daarom zo beroerd voelde. Stom, voortaan beter opletten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Sandro Geplaatst 24 april 2018 Rapport Geplaatst 24 april 2018 Das klote. Nee, heb geen ervaring met ad. Maar is het je in die 17 jaar nog nooit eerder gebeurd dat je per ongeluk een pil teveel nam??
Rosee Geplaatst 24 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 24 april 2018 Ja denk dat t wel eerder is gebeurd. Moet haast wel. Misschien is t toch een griepje, maar verschijnselen lijken op dubbele dosis. Was benieuwd naar andere ervaringen hiermee.
Rosee Geplaatst 25 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 25 april 2018 @Lente lief dat je het vraagt. Nog beetje rommelig in mijn maag maar stuk beter gelukkig. Nog steeds geen idee of het met de AD te maken had. Voortaan beter opletten maar
Rosee Geplaatst 28 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 28 april 2018 Mijn eerste Koningsdag zonder alcohol sinds zo n 27 jaar. Ik vond het een enorme uitdaging. Van 11 uur s ochtends tot 11 uur s avonds op pad geweest met overal drank om me heen. Paar keer lastig gehad maar het viel me alles mee en het gekke is dat niemand echt verschil merkte. Deze dag was voor mij echt een trigger waar ik al weken tegenop zag. Ik besef ook steeds meer wat drinken voor mij betekent: stilstand.
Aline38 Geplaatst 28 april 2018 Rapport Geplaatst 28 april 2018 4 minuten geleden zei Rosee: Mijn eerste Koningsdag zonder alcohol sinds zo n 27 jaar. Ik vond het een enorme uitdaging. Van 11 uur s ochtends tot 11 uur s avonds op pad geweest met overal drank om me heen. Paar keer lastig gehad maar het viel me alles mee en het gekke is dat niemand echt verschil merkte. Deze dag was voor mij echt een trigger waar ik al weken tegenop zag. Ik besef ook steeds meer wat drinken voor mij betekent: stilstand. Wat een opsteker voor je . Het is je gelukt. Knap werk. Mooi gezegd ook drinken is stilstand. Zo ervaar ik dat ook. Het remt alle facetten in het leven af.
IJsvogel Geplaatst 28 april 2018 Rapport Geplaatst 28 april 2018 (bewerkt) Goed gedaan!! Wat fijn, weer een mijlpaal overwonnen. Zo merk ik wel dat het stapje voor stapje steeds meer went. Ik vond het trouwens echt helemaal niks aan gisteren. Bij ons in het dorp is dan iedereen op 1 plek feest aan het vieren, ik kwam vrij laat met mijn zoon van 12 want we waren ergens anders geweest. We wilden nog even iets eten. Wat veel mensen met zo duidelijk teveel drank op. Bah. Ik zag het ook door de ogen van mijn zoon, die er overduidelijk niks aanvond. Gelukkig waren er ook 2 vriendinnen die niet drinken, maar toch..... Gauw naar huis. Wat ben ik toch lang de weg kwijt geweest . Ik werd er ook verdrietig van, gisteren, maar nu ben ik vooral blij en trots. Blij met de kleine dingen. 28 april 2018 bewerkt door IJsvogel Typevout
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden