Rosee Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Hoi Loeki! Dat klopt, zondag 3 maanden droog. Onrust in mijn hoofd wordt minder! Hoofdpijn ook, maar soms nog last. Zou goed kunnen dat het bij jou ook spanningshoofdpijn is! Gek he wat er allemaal naar boven komt met stoppen. Zet m op he. Loekie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Mooi @Rosee, al bijna drie maanden. En heerlijk minder onrust en minder hoofdpijn. Mooi bericht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 @Rosee, bijna drie maanden. Ben benieuwd hoe je er nu in staat. Heb je al een idee hoe je het erna gaat aanpakken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 10 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 @Pytje ik heb nog steeds geen idee! Maar ik neig ernaar om er nog 1 maand aan vast te plakken totdat ik nog zekerder in mijn schoenen sta. Het voelt zoveel beter om niet te drinken. Maar het idee om ' nooit meer te mogen' (idealiter natuurlijk 'nooit meer te hoeven') lijkt me niet te doen. Ook al zeg ik: vandaag drink ik niet, het voelt dan alsof ik mezelf voor de gek hou. Ben er nog steeds niet uit. Maand eraan vast lijkt het beste... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Ik vind het al een hele prestatie Rosee, een voorbeeld voor mij. Zit nog maar op dag 7. Mijn motto is elke ochtend vandaag drink ik niet Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loekie Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Jaaa, nog een maandje erbij je zou het forum toch niet willen missen? Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Waarom ook niet, je gaat zo goed. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 11 april 2018 Rapport Share Geplaatst 11 april 2018 Een maandje erbij? Klinkt als een prima plan! Goed bezig! Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 11 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2018 @Amethist ik zeg het wel een beetje makkelijk, zo van hup nog een maandje erbij. Maar wordt ook wel weer een uitdaging zo met het warmere weer. Toch maar weer een kwestie van dag tot dag en week voor week denk ik... Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 april 2018 Rapport Share Geplaatst 11 april 2018 Goed plan. Ze zeggen wel eens als advies een jaar rond te doen, zodat je alle momenten ( kerst, pasen, verjaardagen, alle seizoenen) hebt gehad.maar al drie maanden is top . Ik zit op ruim 1 maand, ga dag voor dag. Durf me nog niet op het jaarpact te zetten. Misschien eerst binnenkort op het weekpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 11 april 2018 Rapport Share Geplaatst 11 april 2018 Ook goed toch? Je bent er in ieder geval bewust mee bezig en schiet niet meteen in de modus van: ik heb mijn doel behaald, dus nu kan ik weer.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 16 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 Vandaag precies 3 maanden gestopt. Voelt fijn en ben trots dat ik het vol heb gehouden. Ook al gaat het op andere vlakken even wat minder nu. Ik wil proberen het niet -drinken voorlopig vol te houden. Het forum heeft me goed geholpen, dank jullie wel. Loekie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 april 2018 Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 Drie maanden is een mooie mijlpaal Rosee. Knap gedaan. Je doel wat je in je introductie noemt gehaald, top! 'En ook al gaat het op andere vlakken even wat minder nu...' Juist dan he? Heb je een volgend 'doel', of bekijk je het dag voor dag....? Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 16 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 @kruidenthee67 dank. Ik heb steeds meer het gevoel dat ik het leven echt wil aangaan, zonder vluchtgedrag. Daar hoort drank niet meer bij. Maar 'nooit' bestaat niet voor mij. Deze week dag voor dag, maar denk alvast na over het weekend, dat wordt een trigger dus wil ik een plan klaar hebben. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 april 2018 Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 Dank je wel Rosee. Je zegt het mooi, het echte leven aangaan. Zo heb ik dat ook ervaren. En inderdaad..nooit..tja...dag voor dag. En je voorbereiden op lastige momenten, da's essentieel. Je bent goed bezig. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 april 2018 Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 (bewerkt) Op 11-4-2018 om 09:17 zei Lente: [....] Ik zit op ruim 1 maand, ga dag voor dag. Durf me nog niet op het jaarpact te zetten. Misschien eerst binnenkort op het weekpact? Ik volg nu ruim negen jaar de 'dag voor dag 'methode''. Dat bevalt me prima. Vooruitkijken naar een mogelijke 'droogperiode' is leuk hoor, maar terugkijken naar een zeker-weten droogperiode is leuker. Hoef je je niet meer voor te 'bewijzen', is al gebeurd. Waarom zo ver vooruit denken als het niet nodig is voor hetzelfde resultaat? Excuus Rosee voor deze aan (in dit geval) Lente gerichte boodschap in jouw draad, maar het valt me op dat mensen vaak ietwat benauwd zijn als ze zich voornemen langere tijd niet te drinken. Vandaag gaat meestal nog wel, maar o wee als de (verre) toekomst in zicht komt. Natuurlijk willen we (bijna) allemaal van die drank af of er zó mee om kunnen gaan dat we er geen last meer van hebben. 'Nooit' hoeft niet meer te bestaan als je je besluit om niet te drinken zo klein mogelijk houdt, alleen voor vandaag dus. Dat komende 'trigger' weekend bestaat ook uit twee of misschien drie dagen. Dus kun je je besluit om 'nooit' meer te drinken of alleen-in-het-weekend-niet, hanteerbaarder maken door drie keer na het opstaan met jezelf af te spreken om in elk geval 'vandaag' niet te drinken. We houden hier geen wedstrijd 'wie het langste niet kan drinken'. We zitten hier allemaal om ons eigen probleem te tackelen. Door het voornemen om een week, drie maanden, een jaar niet te drinken wordt het niet gemakkelijker. We moeten toch allemaal die dagen door. En gáát het een keer mis: morgen is er weer een dag (om niet te drinken)... 16 april 2018 bewerkt door Kohtje Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 16 april 2018 Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 Bam @Rosee, drie maanden!! Dat smaakt naar meer...En dan bedoel ik naar meer alcoholvrije dagen natuurlijk. Voor nu: dank voor je aanwezigheid in de eerste drie maanden. Voor het delen en voor je bemoedigende woorden op andersmans draadje. Ik zou ze niet willen missen, hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 16 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 Dank je wel @Pytje! Het lezen van het forum is al bijna een nieuwe verslaving gewordenvoelt als een grote steun en stok achter de deur om door te gaan. Ik lees jou ook graag. Ik vraag me nog steeds af of ik nog 'normaal' kan drinken. Ben bang voor een zware uitglijer met bijbehorende megakater. En dan weer die rotgevoelens w.a. schuldgevoel, somberheid, uitputting etc. Ik weet dat je dan niet 'terug bent bij af' maar toch ben ik bang dat dat zo zal voelen. Zolang dat zo voelt kan ik maar beter nog niks drinken, dag voor dag. Ik wil me zo graag eindelijk sterk en zeker voelen. Ik schrijf dit ook op zodat ik dit later terug kan lezen. Ik heb een hekel aan mezelf als ik drink, wil dat gevoel niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 16 april 2018 Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 1 uur geleden zei Rosee: .....Ik heb een hekel aan mezelf als ik drink, wil dat gevoel niet meer. Kijk, die pak ik er even uit. Lees deze vlak voor het 'triggerweekend' nog eens een paar keer door Je bent toch veel te leuk en te waardevol om een hekel aan jezelf te hebben! Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 16 april 2018 Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 Super @Rosee, je mag met recht trots zijn en ik sluit mij bij @NickyLJ80 aan. Je bent waardevol en om geliefd te worden, ook door jezelf. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 Vind het lastige dagen. Het weer, het geplop van kurken uit omringende tuinen. Werkstress. En dan dat obstinate gevoel: zoek het allemaal maar uit, ik neem lekker een glas, dit heeft lang genoeg geduurd. NEE DAT HEEFT HET NIET IK GA DIT VOLHOUDEN. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 18 april 2018 Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 (bewerkt) Wat ben je sterk @Rosee. Je kunt met recht trotst zijn op jezelf. Je weet dat het een illusie is dat je ervan geniet, achteraf weet je altijd wel beter. Goed dat je dit inziet topper! 18 april 2018 bewerkt door Sensitief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 Thanks @Sensitief en @Francoise. Ja zo is het ook, ik wil daar nooit meer terug. Ben blij dat dit forum er is. Sensitief reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 23 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 Het alcoholvrije leven gaat nog steeds goed. Af en toe lastige momenten, triggers die we allemaal kennen. De volgende trigger is Koningsdag... Dat wordt (hopelijk) de eerste droge Koninginne/Koningsdag in jaaaaaaren. Het liefst zou ik het overslaan, maar dat is ook geen optie met de kinderen. We gaan altijd naar vrienden in het centrum met veel gezelschap, drank en eten. (Voor mij vooral veel drank) nu dus geen drank en overal in de stad dronken menigten. Zie er eerlijk gezegd tegenop. Ben vast niet de enige hier. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 24 april 2018 Rapport Share Geplaatst 24 april 2018 Thermosfles met thee is je beste vriend Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden