Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ja, dat herken ik wel. Soms krijg ik tijdens de gesprekken die bij de behandeling horen meer trek doordat alles "uitgekauwd" moet worden. Terwijl ik soms liever helemaal niet nadenk over alcohol en wat daarbij hoort. Ik snap dat je jezelf moet voorbereiden op allerlei situaties waarin je mogelijk de fout in kan gaan, maar soms wordt het er niet makkelijker door. Maar we gaan door!! En we zijn goed bezig

Geplaatst

Dit weekend mijn jarige vriend verrassen met nachtje hotel, lekker eten,musea etc. En de gedachten komen steeds meer naar boven: een paar glazen wijn, dat moet toch kunnen? Max 3? Terwijl ik met mezelf heb afgesproken om iig 3 maanden geen alcohol te drinken. Ben bang dat ik t ga missen. Dat t weekend minder leuk wordt. Dat ik de verbinding met hem mis. Het gevoel van vrijheid. Hoe stom dat ook klinkt. Stomme gedachten.

Geplaatst

Ik herken het meid, ik heb dit weekend voor het eerst weer een feestje waar ik normaal gesproken echt niet heen zou gaan als ik niet kon/mocht drinken. Toch ga ik het niet doen, als ik dit overwin, voel ik me echt pas sterk. Bedenk wat je echt mist, en kun je het wel bij drie laten? Waarschijnlijk niet. Het is toch zonde als je al die moeite die je al hebt gedaan voor niks hebt gedaan en weer overnieuw moet beginnen? Succes meid! :rose:

Geplaatst

Rosee, ik snap het helemaal. Ik had dat een aantal weken geleden, zo'n lekker weekend weg met z'n tweeën. . Eigenlijk viel het mij heel erg mee uiteindelijk. Ik heb net zo genoten van alle andere dingen dan anders. Wel heb ik het een paar keer bespreekbaar gemaakt. Dat van die verbinding dacht ik ook. Heb ik ook benoemd, maar voor hem gold dat helemaal niet en voor mij uiteindelijk ook niet merkte ik. Maar het gevoel nu is vervelend voor je...dat je gaat zitten dubben of je het wel of niet zult doen. Uiteindelijk vervelender dan niet drinken in het weekend (I guess..)

Geplaatst (bewerkt)

goeie berichten lees ik volhouders en doorzetters, al denk je vaak ach die ene en waarom zou ik niet één nemen

maakt het leven toch veel leuker, nee dus, morgen vrijdag de moeilijkste avond voor mij.

veel steun aan jullie berichten ik weet dat er meer zijn en sta niet alleen

bewerkt door reboot
Geplaatst

@Tessa1987en @Pytjedank voor jullie reacties, jullie hebben helemaal gelijk. Denk dat ik voor dit weekend de knop om moet zetten en drinken uit moet sluiten, zodat het gewoon geen optie is en ik niet ga twijfelen. Helaas ging mijn 2e afspraak bij KYH vandaag niet door, was juist zo gemotiveerd. Maar goed dit forum helpt ook enorm.

Geplaatst

Oja, dat kan zo balen zijn...als je afspraak niet doorgaat...maarre...JIJ bent gemotiveerd...intrinsieke motivatie, dat is wat telt meid! Zoals ook jij het besluit neemt voor het weekend, om drinken uit te sluiten. Dat is heel sterk. Niet misschien of wie weet een optie...nee, het besluit 'niet'. Geen twijfel. 

En alvast een fijn weekend...lekker van genieten.

Geplaatst

Heerlijk weekend gehad, maar oooow wat een lastige momenten. Bij aankomst op de hotelkamer stond een koude fles prossecco klaar als welkomstverrassing. Ook kregen we een fles rode wijn van het huis en in de hotelkamer stonden grote flessen sterke drank. Ook al had ik de knop voor mezelf omgezet, het ging weer de verkeerde kant op in mijn hoofd. In cafe en restaurant zag ik werkelijk IEDEREEN genieten van wijn en bier. Ik raakte er zo op gefixeerd. Bijna overstag gegaan, het scheelde zoooooo n stukje. Het was moeilijk!!! Ben aan de ene kant opgelucht dat ik er niet aan toe heb gegeven, maar aan de andere kant geschrokken dat ik er zo dichtbij zat. Als mijn vriend had gezegd:ach, een glaasje mag best, was ik voor de bijl gegaan. Zo sterk is het gevoel dus nog. Maar goed, het is gelukt en was een fijn weekend, heerlijk genoten ondanks de moeilijke momenten.

Geplaatst

Jemig dat isnwel de ultieme test hee een hele fles in je kamer waar niemand je ziet. Dat is wel niet erg handig van dat hotel. Je legt toch ook geen slof peuken klaar voor de gast zo van rook alles maar op?

Alcohol wordt nog gigantisch onderschat. 

Heel goed gedaan iig!!! :) 

Geplaatst

Goed gedaan Rosee! :rose: Complimenten! Ja, alcohol wordt inderdaad zwaar onderschat. Weet je dat ik nooit meer alcohol cadeau geef? Misschien overdreven, maar komt natuurlijk door mijn eigen alcoholprobleem. Heel vroeger stonden er ook gratis sigaretten in hotels, ik denk dat de alcohol ook nog wel eens hetzelfde stigma gaat krijgen. Zal echter ook zijn tijd nodig hebben.

Geplaatst

Dank voor jullie reacties. Idd alcohol wordt zo onderschat. Alsof het synoniem is voor gezelligheid, plezier, ontspanning. Confronterend idd dat het me zoveel moeite kostte. Het had eigenlijk net zo goed fout kunnen gaan, dus het voelt niet helemaal als een overwinning. Het viel me wel op dat de meeste mensen om me heen anders drinken dan ik. Ze nemen wel wijn bij het eten, maar drinken die langzaam op en gaan na het eten aan de koffie of thee. Ik deed dat nooit, ging altijd door met wijn na etentje in restaurant, of het moest irish coffee zijn. Ik nam ook nooit een dessert, dit keer wel en genoot er ook van. Dat is me allemaal opgevallen, gek eigenlijk. Ik ging meer uit eten om te drinken dan om te eten, hoe idioot is dat?

Geplaatst (bewerkt)
18 minuten geleden zei Rosee:

Het viel me wel op dat de meeste mensen om me heen anders drinken dan ik. Ze nemen wel wijn bij het eten, maar drinken die langzaam op en gaan na het eten aan de koffie of thee. Ik deed dat nooit, ging altijd door met wijn na etentje in restaurant, of het moest irish coffee zijn. Ik nam ook nooit een dessert, dit keer wel en genoot er ook van. Dat is me allemaal opgevallen, gek eigenlijk. Ik ging meer uit eten om te drinken dan om te eten, hoe idioot is dat?

Dat is heel herkenbaar. Koffie nadat je net lekker ingedronken hebt, dat doe je toch niet?! Mind of an alcoholic.

Maar dat het je opvalt is al een eerste stap natuurlijk :rose: Buiten het feit nog dat je er niet aan toegeeft uiteraard.

bewerkt door Sandro
Geplaatst

Dinsdag 7 weken gestopt met alcohol. Het gaat goed, ondanks de trek vorig weekend. Wel dit weekend feestje van werk overgeslagen. Bang om in de verleiding te komen, maar ook omdat ik helemaal geen zin heb zonder alcohol. Als de 3 maanden voorbij zijn, wordt de volgende stap om dit soort dingen weer te proberen, maar de eerste 3 maanden 'hoeft" het nog  niet en wil ik het mezelf niet nog moeilijker maken. Step by step... wat fijn is, is dat ik vanzelf minder rook. Gisteren 1 sigaret en vandaag zelfs 0 ! Maar roken ' mag' ik af en toe nog, ook dat komt nog. Toen ik nog dronk was ik een bingeroker, soms een paar dagen niks en dan anderhalf pakje achter elkaar. Zo klaar met die mateloosheid ( moet nu wel oppassen met chocola) . Maar goed, we gaan door.

Geplaatst

Goed bezig Rosee!

Roken is bij mij nooit een issue geweest. Het is bij mij echt de alcohol....maar ik herken het wel dat de korte termijn beloning, waar je constant naar op zoek bent als je aan de alcohol bent, vanzelf verschuift naar de veel constructievere langere termijn als je nuchter bent. Tegenvallertjes zijn ook makkelijker te verwerken.

Geplaatst

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat de ene verslaving de andere niet is. 1 of 0 sigaretten was in mijn nicotinetijdperk echt ondenkbaar geweest. Ik rookte - en dan altijd en overal - en ik dronk - en dan iedere dag en overal -. Op naar week 8, Rosee!

Geplaatst
2 minuten geleden zei Pytje:

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat de ene verslaving de andere niet is. 1 of 0 sigaretten was in mijn nicotinetijdperk echt ondenkbaar geweest. Ik rookte - en dan altijd en overal - en ik dronk - en dan iedere dag en overal -. Op naar week 8, Rosee!

Ik denk dat hier meespeelt dat het effect van nicotine op het lichaam heel anders is dan dat van alcohol. Bij nicotine ontstaat enige tijd na het roken weer trek in de volgende sigaret. Die trek wordt bevredigd door er weer een aan te steken en dat veroorzaakt een prettig gevoel, maar geen onmiddellijke behoefte aan nog meer ervan. Bij alcohol verandert na inname van het eerste glas je kijk op een aantal dingen en dat leidt vaak tot de behoefte er nog meer van in te nemen omdat het best goed bevalt.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...