Spring naar bijdragen

Hohoho!

Pytje

Aanbevolen berichten

Ja, @Yana, de antidepressiva zijn weer aangeslagen. Mijn leven is sowieso wat rustiger geworden, omdat ik wat werkzaamheden heb afgestoten. De rust doet me goed. Maakt het dat gemakkelijker om met alcohol te stoppen? Ik merk daar eigenlijk niet zoveel van. Het duiveltje is zo sterk en boort zich door alle omstandigheden heen. Ben ik nu verder dan 1,5 jaar geleden toen ik mijn eerste stopperiode aanvatte? Ik weet het niet. Er is wel iets veranderd in ieder geval. Doordat het excessieve drinken veel minder voorkomt, ben ik ook echt ziek als het wel gebeurt. Zorgt dat ervoor dat ik het voorkom? Nee, lang niet altijd. Het duiveltje blijkt een geheugenwisser te hebben, zodra ik het eerste glas heb genomen,

En daarom: ook vandaag neem ik de eerste niet!

Ik ga jullie draadjes trouwens even teruglezen, want ben niet meer zo op de hoogte met hoe het jullie vergaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je je beter voelt. Als je drank voor ontspanning gebruikte, zou je zeggen dat het nu makkelijker moet zijn om het te laten staan. Maar je hebt gelijk, iedere omstandigheid is bruikbaar om het op een zuipen te zetten, is het niet ter ontspanning, dan is het wel om verveling te ontlopen :).

Succes vandaag, lekker nuchter, lekker fris.... Joepie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht kon ik niet echt slapen. Ik lag nog eens terug te denken aan afgelopen woensdagavond. Nog nooit heb ik zo bewust ervaren dat er na de eerste slok geen enkele rem meer was. Niet na die eerste slok, maar er op terugkijkend dus. Zogezegd kan het volgende moment na de eerste slok het moment zijn dat je in slaap valt op de bank, of erger, vreselijke dingen tegen je partner of vrienden zegt, of misschien nog erger, na een lelijke val onder aan de trap ligt. Er zit geen mogelijkheid van bezinning tussenin. Ik vroeg me toch af hoe dat nu toch kan dat die rem zo kapot is gegaan. Els Noorlander geeft daar een antwoord op, maar dan nog vraag ik me ook af waarom hij niet, net als bij een mechanisch voorwerp, te repareren is. Het is allemaal puur getheoretiseer, maar je moet wat als je wakker ligt. 

Hoe dan ook, die eerste slok neemt de macht volledig over. Ik neem hem dan ook maar niet vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die rem zit in je hoofd Etty. De vraag lijkt me meer; waarom moet ik zo nodig verdoven,
dan ga ik wel of niet tot het gaatje. Iets in jou lijkt te zeggen dat je moet verdoven. En tegelijkertijd
weet je uit ervaring dat je die verdoving niet echt nodig hebt. Verdoving helpt niet tegen eenzaam gevoel, je lelijk voelen<
je mislukt voelen. Stelt het hooguit even uit.
Meestal versterkt alcohol juist wat er al was. Daarom komen katers en schaamtegevoelens ook zo zwaar aan.
Versterken die een gevoel van negativiteit dus. In mijn drankjaren had ik van echt leuke drinkpartijen geen kater. Heel vreemd.
Niet dat ik me dan fit voelde, maar ik had wel energie gekregen van de feestdrankjes en dus geen spijt van mijn gedrag. Maar
het wegdrinken van verantwoordelijkheden en angsten om te falen, gaven wel nare days after. Is misschien anders voor jou.
Maar bij mij was er een wezenlijk verschil. Ook de keus in wat ik dronk; wijn, port of Belgisch/sterk bier deed dat al. En als ik echt
matig inkocht hoefde ik ook lang niet altijd nog naar een nachtwinkel ofzo. Dan was genoeg gewoon genoeg. Ook toen al. Dus dan nam ik bij
voorbaat al verantwoording. Zo heb ik mezelf jaren lang wijs gemaakt dat het zo erg nog niet was. Maar diep down was ik ongelukkig met
hoe ik het deed/moest doen van een of ander stemmetje. En die klopte uiteindelijk niet, dat stemmetje.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Het ging dus nog niet helemaal zoals ik gedacht had. Af en toe toch nog (teveel ook) gedronken tijdens de feestdagen. Mijn vaste voornemen is nu om, net als vorig jaar, vanaf 31 december niet meer te drinken. En dat in ieder geval voor drie maanden. Ik heb dat vaker gedaan, dus drie maanden is voor mij (nu) overzichtelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...