Spring naar bijdragen

Maandag 25 december


Sowhat

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei spirit:

Tja, het is vergif. 

Mooi verpakt in flessen met hele mooie namen.

Ze kunnen er beter gewoon meteen een doodshoofd opzetten :(

Snap eigenlijk nog steeds niet, waarom daar ook geen opmerkingen en enge ziektes op komen te staan, op de verpakkingen.

Spirit ik denk hé dat je er helemaal niets maar dan ook niets van snapt. Niets van wat we hier schrijven naar jou. Daarmee zeg ik niet dat je dom bent hoor maar het dringt denk ik nog steeds niet door dat je zelf verantwoordelijk bent voor jou leven niet een doodskop of enge ziekten.

Ik heb het net over depressie en borderline gehad. Over dat je van je kleinkinderen misschien niet meer kunt genieten. WAT DOET DAT JOU VERDORRIE. Echt Spirit er is denk ik veel kapot gezopen. In ieder geval een hele hoop gevoelens. Ik stop mensen. Voel me verdrietig.

Even wat fouten herstellen.

bewerkt door bolletje
Veel fouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, Bolletje bedoeld dat je ze zich zorgen maakt of je het wel overleefd als je zo doorgaat of zo dement van het drinken word dat je ze niet meer herkend. Of dat ze je niet meer willen zien.

Het zijn niet echt leuke berichten op kerst maar bing drinken is niet echt gezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een tijd gehad dat ik hoopte dat het te laat was want dan hoefde ik niks te veranderen. Gelukkig ben ik daar doorheen gekomen. Niet alleen want dat lukte niet maar met hulp van een kliniek, therapeuten, medicijnen en de AA. Alles bij elkaar heeft het denk ik 8 jaar geduurd en het was echt niet allemaal ellende in die tijd. Maar ik zakte wel steeds verder in een moeras van sombere gedachte als ik weer een terugval had gehad of een langere periode van drinken. Maar alcoholisme is een ziekte ( tenminste dat geloof ik) en je bent het gevoeligst om weer ziek te worden op je zwakste momenten net zolang totdat je niet meer beter word. Net als met griep die krijg je als je weerstand laag is alleen dan terminaal en je geestelijke weerstand. Het prettige van alcoholisme is dat er prima mee te leven valt als je niet drinkt maar dan moet je wel hulp accepteren als het alleen niet lukt. 

Als jij wil veranderen Spirit dan kan je dat maar daar moet je wel wat voor doen. Naar therapie gaan of de AA is niet de oplossing maar slechts een begin van een verandering die lang kan duren en je moet jezelf afvragen of je dat het waard vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even hallo zeggen
Dappere Smart, gewerkt met de kerst !
Ik mag met oud en nieuw :P

Heb een hele gezellige dag gehad
Was even moeilijk toen iedereen aan de wijn zat, en ik weer eens aan het water, wat altijd en eeuwig de opmerking ontlokt ; Wil je dan helemaal geen wijntje ?

Dat vind ik heel moeilijk dan, omdat ik dolgraag ja zou zeggen
Gooi het er altijd maar op, dat ik er altijd heel snel last van heb (wat ook niet gelogen is)

Nu heel blij, dat ik niet gezwicht ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het algemeen lees ik goede ervaringen vandaag, ook aardig wat mensen dat wel zin hadden  in deze dag. Bijzonder, voor mij dan. Ik ben niet alleen, maar voel me wel behoorlijk eenzaam. Dat heeft alles te maken met wat me nog te wachten staat natuurlijk en dat is een eenzaam proces,

ik kan oprecht verbaasd zijn dat voor heel veel mensen deze dagen wel fijn en goed en gezellig zijn. Echte verbondenheid ipv opgelegde gezelligheid, want dat proef ik niet bij jullie,

Daar  benijd ik jullie dan wel om. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dat niet betekent dat ik het jullie niet gun, want dat is het niet, Het is het  verlangen het zelf ook te kunnen en mogen voelen, verbinding voelen ipv eenzaamheid en afgescheiden zijn.

Ik probeer iets over te brengen maar weet niet goed of dat is gelukt.

rust wel, slaap zacht

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik geloof van wel Jannigje:heart:

Hier kwam dochter 2 dagen eerder dan afgesproken.
Even omschakelen van het idee lekker te niksen, naar samen niksen haha, en me laten verrassen dat dochter zomaar biefstukken uit het Kerstpakket gaat staan bakken, en ik automatisch de piepers en groenten ga maken. Dat voelt wel als een stuk groei in onze relatie. En ook fijn om eens deels verzorgd te worden. En te zien dat ik, in tegenstelling tot mijn eigen moeder, koken uit handen kan geven (met wat moeite dat wel) en me over geef zonder er resultaat van te verwachten. En dat zonder verwachtingen dingen bij mij altijd meevallen. Kortom, een onverwachte 1e Kerstdag, en morgen de geplande dag strand/shoppen en pizza ook samen met zoon.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow mooi Jane!

Hier ook droog maar absoluut niet zonder trek en moeite, ben en blijf een alcoholist en zeker een van het ergste soort. Mij kost het wel moeite. En blij en fier ben ik ook niet, jaloers op degenen die wel kunnen drinken.

Spirit ik snap jouw strijd, voer dezelfde strijd en daarom snap ik de keiharde(in mijn ogen) benadering van Bol en sommige anderen niet altijd goed. Als dat werkelijk is zoals jullie het tikken zou er niemand alcoholist meer zijn, niemand meer depressief zijn daardoor want zover kun je het wel dan door trekken. Dan is er ook geen forum nodig meer, want allen zijn genezen, hou op zeg. Want zo is het natuurlijk helemaal niet. Enorm knap dat Spirit eerlijk idd is over haar gebruik en ik snap dat het frustrerend is om te lezen voor anderen maar zo is het wel voor velen, daar heb je maar mee te dealen al taal jezelf totaal niet meer naar alcohol en zit je zelf perfect in je vel. fijn voor jou/jullie maar hou ook rekening met anderen die nog wel strijden of althans wat begrip daarvoor. Op deze manier snoer je mensen die mss wel willen bekennen gedronken te hebben als ze dat niet wilden doen en dat zou ik pas erg vinden.

bewerkt door Smaragd
tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je reactie ergens wel @Smaragd, maar ik begrijp ook zeker de frustratie bij anderen. Spirit draait hier ook al even mee. T is moeilijk toekijken. En dan schiet eenieder wel eens uit. 

En misschien is t dan ook eerder zij die wel de controle hebben die je dan hoort. Net omdat ze weten dat t anders kan. Omdat zij beter kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Love actually' was toch ff wennen.  Van t ene personage naar t andere. Vraagt veel aandacht en ik ben vlug afgeleid. 

Moet nog ff verteren maar I do :heart: colin firth. Heb t niet zo met...hoe noemt em ook alweer...de premier in de film.

Soit moeder gaat slapen.

Morgen feeestjeeeuuuh!! 

@Jannigje :heart: :lips:...miskijk je niet...ik ben alleen maar vrolijk omdat ik morgen schranzen kan.. dikke knuf voor jou :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei kruidenthee67:

Da's in ieder geval actie Spirit.

Ik las 'snel van mijn verslaving af' op hun site...mwah....hoop dat je je niet lekker laat maken door zulke teksten.

 

En ze werken ook met de 12 stappen? Kun je ook ff bellen naar een AA groep...hoef je helemaal niet te wachten ;)

Succes!

Ik ken geen 12-stappen programma wat je belooft "snel van een verslaving af te helpen". Ik weet wel van de belofte dat de zucht naar gebruik van het middel verdwijnt voor iedereen die het (complete!) programma volgt. Dat is voor de rest van mijn leven, voor mij. Het leert ook dat telkens hetzelfde pad bewandelen in de hoop dat je ergens anders uitkomt een dwaze, zelfs waanzinnige gedachte is.

12-stappen:  Je hoeft maar één ding te veranderen: alles.

Da's heel erg veel dus.......
Ik ben eraan begonnen en vaar er wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En welterusten allemaal. 

Ook hier klaar met werk en klaar voor bed. Kop thee nog. Mét suiker deze keer. 

De bus schudt heen en weer in de wind maar binnen is het fijn, veilig, rustig en mijn bed is straks warm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En even ter geruststelling voor wie zich zorgen maakte dat (in dit geval maar het gaat natuurlijk over iedereen) spirit t wellicht niet overleeft: doodgaan aan drank duurt in het merendeel van de gevallen je (helaas) heel lang. Daar gaat een nog veel langere lijdensweg aan vooraf. 

En soms, ergens in die lijdensweg, stopt de behoefte aan drank ook nog eens. Domweg omdat t vermogen dat verlangen te "herinneren" weg is. 

Duurt t nóg langer. 

Excuus voor mijn wat harde cynisme, maar veel drinken is geen spelletje. Het is serieus fnuikend ondermijnende business. Iedere keer teveel drinken maak je wéér wat hersencellen kapot. Iedere keer weer. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, dat lijkt me nu heel fijn! Ik durf lang niet alles wat jij doet, maar nu, zo in de bus in de wind lijkt me heerlijk!,!! En dan in je warme bed! Genieten,

Ik lig nu in een warm bed in Drenthe en geniet van het geluid van de bomen buiten, Geen verkeer nu! Heerlijk.

Rust wel dierbare mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...