Spring naar bijdragen

Maandag 25 december


Sowhat

Aanbevolen berichten

@spirit het is een patroon. Laat ik bij nu beginnen. Je hebt gedronken en dat voelt niet fijn. De komende tijd gaat het gevoel veranderen in ik heb hulp nodig en dat ga ik absoluut regelen. Dan kom je op een halleluja punt. Hulp? Welnee ik ga zo goed en voel me zo goed ik kan het alleen en ik ga nooit meer drinken want dat voelt goed. Dat gevoel blijft even we zien een sterke spirit die alles doet en de hele wereld aan kan. Langzaam aan zien we het weer veranderen. Je gaat mopperen op iedereen op de koren op de vrouwen van de koorleden op je zoon en schoondochter. Er is weinig meer goed. Dan ga je weer drinken en is het kringetje weer rond. Ik schrijf in we vorm maar bedoel ik vorm het zoals ik het zie. Wil je zo blijven door gaan of wil je dat er echt wat verandert? Ik ben terug. Heerlijke dag gehad maar het was mooi zo. Ben moe en best wel pijn. Woensdag naar het ziekenhuis foto maken en nieuw gips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond 

Alles staat klaar voor morgen. Wat een job zeg. Ik zen der muug van.

Morgen nog even naar de winkel voor de ingrediënten en de mousse maken.

Ik heb twee flessen schuimwijn staan en een paar flessen cola. Als ze iets anders willen moeten ze t zelf maar meenemen maar denk wel dat t voldoende is. In tegenstelling tot mezel lang geleden wordt er bij mij in de familie niet veel gedronken. Qua alcohol dan. 

De rest mogen ze terug meenemen want hoewel ik geen geheelonthouder ben, heb ik liever geen alcohol in huis. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Spirit, zolang jij jezelf niet 100% serieus neemt, verandert er helemaal niets, echt niet. Zo'n 5 jaar geleden, denk ik, schreef ik al, misschien moet je maar accepteren dat het niet lukt bij jou, en blij zijn met de dagen waarin het wel gelukt is. En dan maar hopen dat je nog even kan genieten van je kleinkinderen voor dat ook niet meer gaat. Je zou na de vorige zuippartij die nog niet zo lang geleden is, van alles gaan doen. Maar noppes. We kunnen wel een hoop energie in je blijven steken maar op een gegeven moment word ik er echt moedeloos van.

IK MIS BIJ JOU DE STRIJDLUST. HET ECHT AAN DE SLAG GAAN MET JEZELF.

Heb je je wel eens laten testen op chronische depressie? Of Borderline. Misschien kunnen ze dan wat gerichter met je aan de slag. Of de juiste medicatie geven zodat je eens wat tevreden kunt zijn met jezelf.

O en een heel groot compliment voor je dat je toch altijd eerlijk blijft over je drinken. Dat is hier wel eens anders.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier terug van kerstdiner en alleen spa braam gedronken. :)  Het was zowaar gezellig maar ben weg gegaan voordat de anderen dronken werden. Straks leuke film kijken en beker warme chocomelk en dan nog een zo'n kerstdag doorkomen zonder drank. Maar weet nu dat dat gaat lukken. Oud en Nieuw is niet moeilijk want ben dan samen met iemand die niet drinkt. Gewoon omdat hij het niet lekker vindt. Ze bestaan. :D

Ben gelukkig. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las vorige week een zinnetje in een boek. " De keuze om te gaan drinken was al gemaakt, nu alleen nog een alibi vinden". Dit was trouwens een thriller en had niks met zelfhulp of iets dergelijks te maken. Maar ik vond hem wel pakkend en herkende er veel van mezelf in. In mijn gedrag had ik mij zo vaak voorgenomen om niet te drinken en sprak dat ook vrij overtuigend uit maar van binnen was ik een vulkaan opzoek naar ruzie, een conflict of iets ellendigs zodat ik aan mezelf kon verkopen waarom ik mijn belofte aan mezelf niet was nagekomen om toch weer te drinken.

Pas toen ik mezelf een beetje beter leerde kennen kon ik ook met dat gedeelte omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net vader van dochter aan de lijn. En hij was nuchter. Halleluja!! Geen gewwen, geen gescheld, geen verhalen waar ik geen bal van versta en geen eindeloos gezeur....alhoewel hij zaagt van nature.

Dit nieuwe jaar ging alles anders worden. 'We shall see' zei den blinde.

Ik miste t goede voornemen niet, wel een plan van aanpak.

Nu terug naar de film op tv :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zoals die zin die fruitvlieg noemt ging dat bij mij ook precies. Dat herken ik soms nog wel eens alleen weet ik nu dat ik mezelf dan zelfzorg moet geven ipv drank. Goed zorgen voor jezelf. En niet jezelf in de maling nemen dat je het zwaar hebt en dat aks reden noemen van drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerstdiner ook alcoholvrij uitgezeten. Valt tot nog toe best mee , die alcoholvrije feestdagen . Morgen de vuurdoop . Hele dag bij drinkende vrienden . Zie er beetje tegenop.  Zoonlief is niet lekker en merk dat ik stiekem hoop dat hij morgen te ziek is en ik thuis moet blijven.  Nou ja zeg .  Schrijf ik dit nu echt ..... enfin zo dadelijk love actually kijken . Geweldige feelgoodmovie.  Jammer wel weer dat de top 2000 even af moet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei spirit:

Tja, het is vergif. 

Mooi verpakt in flessen met hele mooie namen.

Ze kunnen er beter gewoon meteen een doodshoofd opzetten :(

Snap eigenlijk nog steeds niet, waarom daar ook geen opmerkingen en enge ziektes op komen te staan, op de verpakkingen.

Ach hou op zeg. Dat zou je dan weerhouden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...